کامپیوترهای جدید "مایکروسافت"

کامپیوترهای جدید "مایکروسافت"

مایکروسافت چند محصول در این رویداد ارائه کرد که تنها چند مدل از آن‌ها سری کامپیوتر‌های جدید آن بود و سایر موارد به گوشی تاشوی جدید و هدست بی‌سیم این شرکت برمی‌گشت که نشان از تنوع محصولات سخت‌افزاری این شرکت داشت.

کد خبر : ۷۳۲۳۶
بازدید : ۱۴۰۶۷
رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت برگزار شد و این شرکت تازه‌ترین سری از محصولاتش را به بازار معرفی کرد. در رویداد نیویورک این شرکت مشخص شد مایکروسافت که زمانی نامش با کامپیوتر شخصی عجین بود همچنان به به‌روزرسانی کامپیوتر‌های محبوب سری سرفیس ادامه می‌دهد.
مایکروسافت چند محصول در این رویداد ارائه کرد که تنها چند مدل از آن‌ها سری کامپیوتر‌های جدید آن بود و سایر موارد به گوشی تاشوی جدید و هدست بی‌سیم این شرکت برمی‌گشت که نشان از تنوع محصولات سخت‌افزاری این شرکت داشت.
رونمایی

سرفیس Duo، گوشی تاشو
با عرضه گوشی تاشوی سرویس Duo مایکروسافت، رسما ورود ردموندی‌ها به جمع تولیدکنندگان گوشی مجهز به نمایشگر تاشو اعلام شد. مایکروسافتی‌ها بعد از سال ۲۰۱۴ عملا از بازار گوشی خداحافظی کرده بودند؛ زمانی که این شرکت نوکیا را به مبلغ ۷ میلیون دلار خرید، اما عملا در بازار گوشی موفق نشد.
این گوشی هوشمند به سیستم عامل اندروید مجهز شده و در کنار تبلت سرفیس نئو که دیگر محصول جدید مایکروسافت است از قابلیت دو نمایشگر بهره می‌برد. گوشی سرفیس Duo با اندازه ۳/ ۶ اینچی از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای برخوردار است.
سرفیس Duo به‌گونه‌ای طراحی شده که اگر به‌صورت کامل باز شود، می‌توان از آن به‌عنوان یک تبلت نیز استفاده کرد که در این حالت، کاربران تبلتی با ابعاد ۳/ ۸ اینچی را پیش روی خود خواهند دید.

طبق گفته مایکروسافت، کاربران می‌توانند دو اپلیکیشن را به‌طور همزمان روی گوشی اجرا کنند. همچنین می‌توان با چرخاندن گوشی در حالت افقی، از نمایشگر پایینی به‌عنوان کیبورد یا کنترلر بازی استفاده کرد. نسخه اندرویدی که در این گوشی به‌کار رفته، با تغییرات زیادی همراه و برای استفاده بهتر کاربران بهینه شده است. همچنین شباهت‌هایی نیز با ویندوز ۱۰ ایکس دارد که در سرفیس نئو به‌کار رفته است.
مایکروسافت اعلام کرده که این گوشی تاشو را سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. هرچند هنوز اطلاعاتی درخصوص جزئیات این گوشی اعلام نکرده، اما گفته می‌شود سرفیس Duo به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز خواهد بود.
در برخی گزارش‌ها آمده که این گوشی در آینده با تغییراتی نیز همراه خواهد شد و هنوز مشخص نیست آیا به دوربین پشتی مجهز خواهد بود یا خیر. با این حال، سرفیس Duo برای مایکروسافت از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه این شرکت نتوانست با ویندوزفون‌های خود به توفیق چندانی دست یابد و امیدوار است بتواند با سرفیس Duo ورود موفقی به بازار اسمارت‌فون‌ها داشته باشد.
رونمایی
سرفیس نئو، تبلتی مجهز به دو نمایشگر
بیش از ۱۰ سال است که شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم مایکروسافت برای معرفی دستگاهی مجهز به دو نمایشگر یا همان نمایشگر دوگانه به گوش می‌رسید؛ تا اینکه بالاخره این انتظار ۱۰ ساله به پایان رسید و این شرکت از این محصول با عنوان سرفیس نئو پرده برداشت. اگرچه طبق گفته مایکروسافت سرفیس نئو به نسخه جدیدی از ویندوز به نام ویندوز ۱۰ ایکس مجهز خواهد بود، اما این به‌روزرسانی طی ماه‌های آتی برای این محصول عرضه خواهد شد.
پانوس پانای از مدیران ارشد مایکروسافت درخصوص سرفیس نئو عنوان کرد که این محصول دسته‌بندی جدیدی را در بازار محصولات هوشمند به‌وجود خواهد آورد.
هنوز جزئیات دقیقی درباره مشخصات سخت‌افزاری و دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری سرفیس نئو منتشر نشده، اما مشخصه بارز آن برخورداری از دو نمایشگر است. احتمالا هر کدام از این نمایشگر‌ها برای وظیفه خاصی طراحی شده‌اند و کار‌هایی متفاوت از هم را بر عهده خواهند گرفت.

هر کدام از این نمایشگر‌ها از ابعاد ۹ اینچی برخوردارند و ضخامت آن‌ها نیز حدود ۶/ ۵ میلی‌متر و وزن آن‌ها نیز حدود ۶۵۵ گرم عنوان شده است. مایکروسافت از محافظ صفحه گوریلا گلس روی این نمایشگر‌ها استفاده کرده که طبق گفته مایکروسافت، سرفیس نئو از باریک‌ترین نمایشگر LCD بهره می‌برد که تاکنون تولید شده است.
زمانی که دو نمایشگر این تبلت باز شوند، اندازه آن تقریبا با یک نوت‌بوک معمولی برابری خواهد کرد. در سرفیس نئو از تراشه ساخت شرکت اینتل استفاده شده که به گفته پانای، از نوع پردازنده Leakfield این شرکت است و از آن به‌عنوان پردازنده هیبریدی نیز یاد می‌کند.
همچنین از موتور گرافیکی نسل یازدهمی اینتل نیز برای کنترل دو نمایشگر استفاده شده است. سرفیس نئو با قلم هوشمند جدید سرفیس پن کار می‌کند که به بدنه پشتی آن متصل می‌شود. کیبورد سرفیس نئو نیز بسیار جالب طراحی شده به‌گونه‌ای که از خاصیت مغناطیسی برخوردار است و به بدنه پشتی دستگاه می‌چسبد.

می‌توان این کیبورد را جدا کرد و روی یکی از نمایشگر‌های سرفیس نئو قرار داد و استفاده کرد. بعد از آنکه کیبورد روی نمایشگر قرار داده شد، می‌توان از بخش اضافه نمایشگر به‌عنوان ترک پد یا از گزینه‌های دیگری که نمایان می‌شود، استفاده کرد.
این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا با استفاده از این کیبورد به‌صورت جداگانه، از هر دو نمایشگر بهره ببرند. مایکروسافت در سرفیس نئو از یک لولای بسیار مقاوم استفاده کرده که از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای برخوردار است و همین مساله دست کاربر را برای استفاده از سرفیس نئو در حالت‌های مختلف باز می‌گذارد.
درخصوص ویندوز ۱۰ ایکس نیز باید گفت که این نسخه توسط تیم مهندسی کارمن زلاتف طراحی شده که در آن از منوی استارت و تسک‌بار نسبتا جدیدی استفاده شده، اما شباهت‌هایی نیز با ویندوز ۱۰ دارد. زلاتف در این خصوص می‌گوید: کاربر می‌تواند یک برنامه را روی یک نمایشگر و برنامه دیگر را روی نمایشگری دیگر اجرا کند.
نمایش برنامه‌ها نیز با چرخش نمایشگر‌ها تغییر خواهند کرد. زلاتف گفت که ویندوز ۱۰ ایکس از تمامی برنامه‌ها مانند مجموعه آفیس پشتیبانی می‌کند.
رونمایی
سرفیس پرو ۷: تبلت / لپ‌تاپ قدرتمند
همچنان که انتظار می‌رفت مایکروسافت در این رویداد از نسل جدید تبلت / لپ‌تاپ قدرتمند خود عنوان سرفیس پرو ۷ رونمایی کرد. محصولی که تقریبا یک سال بعد از معرفی آخرین سرفیس مایکروسافت، قدم به عرصه وجود گذاشته و قرار است پرچمداری ردموندی‌ها در بازار محصولات دو در یک یا همان هیبریدی را به دوش بکشد.
سرفیس پرو ۷ به درگاه USB-C مجهز شده و قلم هوشمند سرفیس پن نیز که به قابلیت‌های جدید و متنوعی مجهز شده، بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. درخصوص مشخصه‌های سخت‌افزاری این محصول نیز باید گفت که مایکروسافت این امکان را برای خریداران فراهم کرده تا پردازنده نسل دهمی اینتل را در دل این دستگاه تعبیه کنند. حافظه اس‌اس‌دی این دستگاه نیز از ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت قابل تغییر و انتخاب خواهد بود.
رم‌های ۴، ۸ و ۱۲ گیگابایتی نیز برای سرفیس پرو ۷ ارائه می‌شود که با توجه به نیاز کاربر و هزینه‌ای که می‌خواهد برای این محصول پرداخت کند، قابل خرید است. سرفیس پرو ۷ از یک نمایشگر ۳/ ۱۲ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل و مجهز به فناوری پیکسل‌سنس و با نسبت ابعاد ۳:۲ برخوردار خواهد بود.
از جمله تفاوت سرفیس پرو جدید با مدل سرفیس پرو ۶ می‌توان به استفاده از پردازنده قوی‌تر، نمایشگر با کیفیت بالاتر و طول عمر باتری بیشتر اشاره کرد. این دستگاه با قیمت پایه ۷۴۹ دلار و از ۲۲ اکتبر روانه بازار خواهد شد.
رونمایی
سرفیس لپ‌تاپ ۳: رقیب مک بوک ایر
مایکروسافت در جریان کنفرانسی اختصاصی‌اش همچنین از سرفیس لپ‌تاپ ۳ رونمایی کرد. این محصول نسبت به مدل سال قبل یعنی سرفیس لپ‌تاپ ۲ که تنها به نمایشگر ۳/ ۱۳ اینچی مجهز بود، از نمایشگر ۱۵ اینچی نیز بهره می‌برد؛ به این معنی که در دو مدل عرضه می‌شود و با سخت‌افزاری قوی‌تر و طراحی بدنه‌ای چشم‌نواز، می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به برند سرفیس باشد.
مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ ۳ از درگاه جدید USB-C استفاده کرده که امکان اتصال انواع داک‌استیشن‌ها و دستگاه‌های جدید مجهز به این قابلیت ارتباطی جدید را برای این لپ‌تاپ فراهم می‌کند. در دل بدنه این لپ‌تاپ باریک از پردازنده نسل دهمی چهار هسته‌ای شرکت اینتل استفاده شده که به گفته پانوس پانای، مدیر بخش محصولات مایکروسافت، سه برابر قدرت بیشتری را نسبت به مک‌بوک ایر اپل ارائه خواهد کرد.
همچنین در مدل ۱۵ اینچی سرفیس لپ‌تاپ ۳ از تراشه AMD Radeon استفاده شده است. این تراشه تحت عنوان «رایزن سرفیس ادیشن» شناخته می‌شود و به گفته مایکروسافت، سریع‌ترین پردازنده‌ای محسوب می‌شود که برای لپ‌تاپ‌های امروزی تولید شده است. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به میکروفون‌های مجهز به قابلیت حذف نویز اشاره کرد. سرفیس لپ‌تاپ ۳ از ۲۲ اکتبر و با قیمت ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۳ اینچی و ۱۱۹۹ دلار برای مدل ۱۵ عرضه روانه بازار خواهد شد.
رونمایی
سرفیس پرو ایکس: مجهز به ARM
مایکروسافت همچنین از محصول جدیدی تحت عنوان سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد که بعد از سرفیس ۲ سال ۲۰۱۳، اولین محصول خانواده سرفیس به حساب می‌آید که به تراشه ARM مجهز شده است. این محصول برخلاف دستگاه‌هایی همچون سرفیس آرتی و سرفیس ۲ابعاد صفحه نمایش سرفیس پرو ایکس از ۱۲ اینچ به‌کار رفته در سرفیس پرو به ۱۳ اینچ ارتقا یافته و به گفته مایکروسافت، این محصول از کمترین میزان حاشیه در میان محصولات هیبریدی یا همان دو در یک برخوردار است.
مایکروسافت در سرفیس پرو ایکس، پردازنده سری Core اینتل را کنار گذاشته و از پردازنده جدیدی با عنوان Surface SQ ۱ استفاده کرده است. این تراشه با همکاری شرکت کوالکوم تولید شده است. درخصوص ویژگی‌های ظاهری سرفیس پرو ایکس نیز باید گفت که این محصول از لحاظ بدنه و شاسی، بسیار نزدیک به سرفیس پرو طراحی شده، اما لبه‌های کناری آن به‌صورت گرد درآمده است.
مایکروسافت همچنین برای این محصول، یک داک برای قرارگیری قلم سرفیس اسلیم در بالای کیبورد در نظر گرفته است. سرفیس پرو ایکس همچنین از درگاه USB-C، فناوری شارژ سریع و قابلیت ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند. وزن این دستگاه حدود ۷۶۲ گرم عنوان شده و ضخامت بدنه آن نیز به ۳/ ۵ میلی‌متر می‌رسد که با این حساب، سرفیس پرو جدید را می‌توان باریک‌ترین سرفیس مایکروسافت نامید.
رونمایی
سرفیس ایرباد؛ رقیبی برای ایرپاد اپل
مایکروسافت در رویداد سخت‌افزاری سرفیس خود در سال ۲۰۱۹، در کنار محصولاتی همچون سرفیس نئو، سرفیس لپ‌تاپ ۳، سرفیس پرو ایکس، سرفیس پرو ۷ و... از یک هدست بی سیم جدید تحت‌عنوان سرفیس ایرباد نیز پرده برداشت. محصولی که با قیمت ۲۴۹ دلار در بازار به فروش خواهد رفت و قادر است صدایی با کیفیت بالا را به گوش کاربر برساند.
در دل هر کدام از گوشی‌های ایرباد، دو میکروفون تعبیه شده که از قابلیت حذف صدا‌های مزاحم اطراف بهره می‌برند. مایکروسافت اعلام کرده که سرفیس ایرباد این شرکت می‌تواند با یک بار شارژ، حدود ۸ ساعت انرژی را برای پخش مداوم موسیقی در خود ذخیره کند. کیس محافظ سرفیس ایرباد نیز قادر است دوبار این هندزفری را شارژ کند که در مجموع می‌تواند تقریبا ۲۴ ساعت به‌طور مداوم با این ایرباد کار کرد.
مانند دیگر محصولات مشابه، سرفیس ایرباد از ژست‌های حرکتی برای کنترل موسیقی نیز بهره می‌برد. رابین سیلر از مدیران ارشد مایکروسافت در این خصوص عنوان کرد: می‌توان با چند بار ضربه زدن به ایرباد، اپلیکیشن اسپاتیفای را اجرا و موسقی را اجرا کرد.

سرفیس ایرباد از مجموعه آفیس مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند؛ برای مثال کاربر می‌تواند تنها با سوآیپ کردن روی محل تاچ این ایرباد، اسلاید‌های فایل پاورپوینت را حرکت دهد و به صفحه بعد برود. سرفیس ایرباد از طراحی دایره‌ای شکل برخوردار است که به گفته مایکروسافت، این طراحی به‌دلیل کاهش وزن و همچنین ارگونومیک بودن محصول انتخاب شده و به راحتی در گوش جای می‌گیرد و در آن فیکس می‌شود.
سرفیس ایرباد در کنار سرفیس هدفون جای می‌گیرد و به‌عنوان محصولات صوتی ردموندی‌ها به رقابت با نمونه‌های مشابه بازار خواهند پرداخت. در کنار این مایکروسافت با مشارکت کوالکام پردازنده جدید این شرکت به نام SQ ۱ را عرضه کرد که به‌طور اختصاصی برای پردازش نرم‌افزار‌های هوش مصنوعی توسعه داده شده است.
با کمک این چیپ حالا محصولات مایکروسافت در حوزه تشخیص صدا و ادیت عکس قابلیت‌های بهتری پیدا می‌کنند به گفته مایکروسافت عملکرد این چیپ جدید سه برابر چیپ به کار رفته در مدل‌های قبلی سرفیس پرو است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید