مواد غذایی که خاصیت "ضد پیری" دارند

مواد غذایی که خاصیت "ضد پیری" دارند

کسانی که می‌خواهند جوانی خود را حفظ کنند باید به آووکادو، گوجه فرنگی، زغال اخته و هندوانه توجه کنند. اولی سرشار از فیبر، پتاسیم و اسید‌های چرب است.

کد خبر : ۷۳۲۴۵
بازدید : ۲۱۹۷۲
8 ماده غذایی ضد پیری
حفظ جوانی پوست و مهار روند پیری در بدن با استفاده از یک رژیم غذایی صحیح و مناسب امکان پذبر است، کارشناسان هشت ماده غذایی حاوی ریز مغذی‌های مفید را برای این منظور نام بردند

کارشناسان، فهرستی از مواد غذایی را نام بردند که به مهار روند پیری و بهبود سلامتی کمک می‌کند. این فهرست شامل: " شکلات تیره، سرشار از فلاونوئید‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است که تأثیر خوبی در وضعیت پوست دارند، چای سبز حاوی پلی فنول‌ها و کلاژن که اصلی‌ترین ماده در ساختار پوست است، همچنین قهوه می‌تواند بر وضعیت بدن تأثیر مثبت بگذارد. "

مقاله می‌گوید: "بر اساس تحقیقات اخیر انستیتوی ملی سرطان آمریکا، ترکیبات فعال بیولوژیکی موجود در قهوه می‌توانند به پوست شما در مقابل ملانوما کمک کنند. " با این حال، نوع نوشیدنی اهمیت زیادی دارد. قهوه فیلتر شده می‌تواند احتمال ملانوم بدخیم را کاهش دهد، اما این در مورد قهوه فوری یا دم کرده صدق نمی‌کند.

همچنین کسانی که می‌خواهند جوانی خود را حفظ کنند باید به آووکادو، گوجه فرنگی، زغال اخته و هندوانه توجه کنند. اولی سرشار از فیبر، پتاسیم و اسید‌های چرب است. گوجه فرنگی همچنین حاوی لیکوپن زیادی است که برای جلوگیری از سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی مفید است و می‌تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

همچنینن مقادیر زیاد ویتامین موجود در زغال اخته می‌تواند پوست را نرم‌تر و حتی آن را روشنتر کند. کارشناسان در ضمن توصیه می‌کنند ماهی را به رژیم غذایی اضافه کنید، بخصوص ماهی قزل آلا و سالمون که سرشار از امگا ۳ هستند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید