حواشی بی‌پایان یک نمایش خصوصی

برخی کاربران شبکه‌های مجازی نوع ایستادن و قرار گرفتن متین ستوده روی فرش قرمز فیلم مسخره‌باز را به نمایش مد لباس زنانه (فشن شو) تعبیر کردند و بعضی هم معتقد بودند پوشش و حجاب متین ستوده در اکران خصوصی فیلم مسخره‌باز با دیگر میهمانان در این جلسه همخوان نبوده است.

کد خبر : ۷۳۶۳۴
بازدید : ۲۷۰۳
تینا جلالی | ماجرا از فرش قرمز یا همان اکران خصوصی فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده آغاز شد. سازندگان این اثر طی برگزاری مراسمی همچون میهمانی‌هایی که دیگر فیلم‌های روی پرده ترتیب می‌دهند تا به یمن اکران و نمایش فیلم‌شان در سینما‌ها کنار جمع گسترده‌ای از هنرمندان سینما تئاتر و تلویزیون فیلم‌شان را روی پرده عریض سینما ببینند، اکران خصوصی گرفتند.
البته مردم هم با خرید بلیت فیلم در این میهمانی شرکت داشتند به این نکته اشاره کنیم که اساسا هدف از تشکیل چنین گردهمایی تبلیغ و معرفی فیلم‌های روی پرده به مخاطبان است و تقریبا همه فیلم‌های روی پرده چنین گردهمایی را تشکیل می‌دهند. خب پس تا اینجای کار با چیز عجیبی مواجه نبودیم.

بعد از برگزاری این مراسم باز هم به سبک همه اکران خصوصی فیلم‌ها عکس‌های هنرمندان در این میهمانی به صورت گسترده در فضای مجازی بازتاب داده شد و کاربران در جریان چگونه برگزار شدن این اکران قرار گرفتند، اما در این وسط آنچه نمود بیشتری پیدا کرد نوع پوشش غیرمتعارف متین ستوده بود که بیشتر از هنرمندان دیگر به چشم می‌آمد.
برخی کاربران شبکه‌های مجازی نوع ایستادن و قرار گرفتن متین ستوده روی فرش قرمز فیلم مسخره‌باز را به نمایش مد لباس زنانه (فشن شو) تعبیر کردند و بعضی هم معتقد بودند پوشش و حجاب متین ستوده در اکران خصوصی فیلم مسخره‌باز با دیگر میهمانان در این جلسه همخوان نبوده است.

دقیقا از همین جا بود که حواشی و سر و صدا حول نوع پوشش خانم‌ها روی فرش قرمز فیلم‌ها آغاز شد. البته که متین ستوده شب بعد در اکران خصوصی فیلم «هزار تو» به کارگردانی امیرحسین ترابی با ظاهری موجه مقابل دوربین عکاسان قرار گرفت و چند بار هم در فضای مجازی از نوع پوشش خود عذرخواهی کرد، اما ماجرا خاتمه نیافت و این موضوع باعث شد مجلس نیز به نوع پوشش بازیگران ورود کرده و وزیر ارشاد را برای بدحجابی برخی بازیگران که هرازگاهی مساله‌ساز می‌شوند به مجلس احضار کند.
نه تنها وزیر ارشاد که متین ستوده هم در جریان این موضوع به دادسرای ارشاد تهران احضار شد. تسنیم در همین رابطه نوشت: «متین ستوده در جریان اکران خصوصی یک فیلم سینمایی با ظاهری نامتعارف حاضر شده بود که همین امر موجب درخواست‌های متعدد مردمی برای تعقیب وی شد.» گویا ستوده پس از مراجعه به دادسرای ارشاد «با قرار وثیقه آزاد شد.».

اما در جریان احضار وزیر ارشاد به مجلس، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت پیش از ظهر چهارشنبه ۲۴ مهرماه درباره تصمیم برخی نمایندگان مجلس برای پرسش از او درباره وضعیت پوشش تعدادی از بازیگران سینما در اکران خصوصی فیلم‌ها معتقد بود این افراد از کسانی هستند که در برنامه‌های تلویزیونی نیز حضور دارند. از نظر وزیر ارشاد فضای اکران خصوصی فیلم مسخره‌باز فضای رسمی نبوده که این بازیگران بخواهند از وزارت ارشاد برای حضور اجازه بگیرند.»

حواشی پوشش نامتعارف متین ستوده گریبان دیگر هنرمندان را هم گرفت حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد (نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس) اعلام کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورایی را برای بررسی پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها و چهره‌ها تشکیل داده است از این جهت که حضور بازیگران و نحوه پوشش آن‌ها در مراسم‌های اکران‌های خصوصی و سایر مراسم‌ها واکنش‌هایی را از طرف مردم به دنبال داشته است.

شبکه سه طی گفت‌وگویی با مسعود نجفی، روابط عمومی سازمان سینمایی از آماده‌سازی یک دستورالعمل خبر داد که بر اساس آن چهره‌های هنری، سینمایی، ورزشی که در برنامه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند اصول و چارچوب‌ها را رعایت کنند و طی آن از لباسی رسمی بهره گیرند.

استفاده از لفظ «لباس رسمی» برای هنرمندان بلافاصله با انتقاداتی همراه شد برخی معتقد بودند که وادار کردن اهالی سینما به هر نوع پوششی در حوزه اختیارات وزارت ارشاد و سازمان سینمایی نیست.

روابط عمومی سازمان سینمایی بلافاصله سخنان خود را تصحیح کرد، اما این‌بار درباره تهیه شیوه‌نامه درباره پوشش بازیگران در مراسم‌های سینمایی خبر داد وگفت که پیش‌نویس این شیوه‌نامه طی روز‌های آینده با مشورت و دعوت از همه سازمان‌ها و اصناف مرتبط از قبیل: خانه سینما، خانه تئاتر، خانه موسیقی، وزارت ورزش، صدا و سیما و سایر حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی تهیه خواهد شد.

انتشار خبر تهیه شیوه‌نامه درباره پوشش بازیگران در مراسم‌های سینمایی که قرار بود با مشارکت خانه سینما همراه شود با واکنش این خانه همراه بود. هیات‌مدیره خانه سینما هرگونه دخالت در تهیه شیوه‌نامه طراحی و پوشش هنرمندان را رد و تاکید کرد که این اولین بار نیست که خانه سینما با اظهارنظرها، بخشنامه‌ها و بیانیه‌هایی مواجه می‌شود که شائبه دولتی بودن این نهاد صنفی را در ذهن مخاطبان سینمای ایران متبادر می‌سازد.

حالا سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سیده‌فاطمه ذوالقدر خبر داده که پوشش نامتعارف در اولین جلسه کمیسیون بعد از تعطیلات یعنی دوازدهم آبان ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید