زوج معتاد، ۵۰ خودرو دزدیدند

زوج معتاد، ۵۰ خودرو دزدیدند

بعد از انتقال متهمان به پلیس آگاهی معلوم شد این دو نفر همان زوج تحت تعقیب هستند. این دو بعد از اینکه فهمیدند دستشان رو شده، به ۵۰ فقره سرقت خودرو‌های پراید، مزدا و وانت اعتراف کردند.

کد خبر : ۷۳۷۲۸
بازدید : ۱۲۸۵۵
زوج معتاد ۵۰ خودرو سرقت کردند
زوج سارق که برای تأمین هزینه مواد مخدر مصرفی‌شان ۵۰ خودرو را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند. مردی بیستم مرداد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت خودروی خود در مرزداران خبر داد. به‌این‌ترتیب تحقیقات تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت ارسال شد.
شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: روز حادثه ساعت ۸ صبح خودرو را مقابل در منزل پارک کردم و وارد خانه شدم. چندساعت بعد از خانه بیرون آمدم و دیدم با اینکه به سیستم دزدگیر و قفل فرمان مجهز بود، به سرقت رفته است. کارآگاهان پس از شنیدن گفته‌های شاکی، راهی محل سرقت شدند و در بررسی صحنه سرقت مشخص شد یک زوج جوان خودروی مال‌باخته را دزدیده است.
کارآگاهان با بررسی پرونده‌های سرقت خودرو در محدوده غرب تهران، متوجه شدند سرقت‌های متعدد مشابه دیگری از قبیل: دزدیدن خودرو‌های سواری پراید، مزدا و وانت‌بار نیز به وقوع پیوسته که در همه آن‌ها زوجی جوان حضور داشته‌اند. مأموران در گام بعدی موفق شدند هویت یکی از سارقان را که مردی ۳۰ ساله است و تاکنون بار‌ها توسط پلیس آگاهی دستگیر شده، شناسایی کنند.
بررسی‌ها در این رابطه ادامه داشت تا اینکه گروهی از مأموران هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان پیامبر مشاهده کردند خودروی پرایدی کنار خیابان پارک شده و مردی کاپوت را باز کرده و زنی نیز پشت فرمان نشسته است.
آن‌ها به این موضوع مشکوک شدند و از این زن و مرد پرس‌وجو کردند، اما ضد‌ونقیض‌گویی این دو باعث شد مأموران آن‌ها را دستگیر کنند و به پلیس آگاهی تحویل دهند. بعد از انتقال متهمان به پلیس آگاهی معلوم شد این دو نفر همان زوج تحت تعقیب هستند. این دو بعد از اینکه فهمیدند دستشان رو شده، به ۵۰ فقره سرقت خودرو‌های پراید، مزدا و وانت اعتراف کردند.
مرد جوان در اظهاراتش گفت: یک‌سال‌ونیم پیش با همسرم در پارک محلمان، واقع در مرزداران آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. از آنجایی که هردو اعتیاد شدید به مواد مخدر داشتیم، تصمیم گرفتیم برای تأمین هزینه زندگی و مواد مخدر، خودرو سرقت کنیم.
به‌این‌ترتیب شروع به سرقت خودرو‌های پراید، مزدا و وانت کردیم. پس از سرقت، خودرو‌ها را به شهرستان‌های اطراف تهران منتقل می‌کردیم و پس از جداکردن قطعاتی مانند رینگ و لاستیک، ضبط و پخش، باند و... قطعات جداشده را با نشر آگهی در سایت‌ها می‌فروختیم. سرهنگ کارآگاه «محسن معظمی‌گودرزی»، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح این زوج به سرقت خودرو، هر دو نفر با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید