قبل از صبحانه ورزش کنید تا لاغر شوید

قبل از صبحانه ورزش کنید تا لاغر شوید

مردانی که پیش از صبحانه ورزش می کردند دو برابر بیشتر از گروهی که بعد از صبحانه ورزش می کردند چربی می سوزاندند.

کد خبر : ۷۳۷۴۰
بازدید : ۱۳۵۰۸
قبل از صبحانه ورزش کنید تا لاغر شوید
خاویر گونزالز سرپرست تیم تجسسی از دانشگاه بث انگلستان، می گوید: ما دریافتیم مردانی که پیش از صبحانه ورزش می کردند دو برابر بیشتر از گروهی که بعد از صبحانه ورزش می کردند چربی می سوزاندند.

وی تاکید می کند: نتایج ما نشانگر این است که تغییر در زمان بندی وعده غذایی و ورزش می تواند اثرات مثبت و عمیقی بر کل سلامت بدن داشته باشد.

محققان در تحقیقاتی شش هفته ای ۳۰ مرد چاق یا دارای اضافه وزن را به سه دسته تقسیم بندی کردند: دو دسته اقدام (که ورزش قبل یا بعد از صرف صبحانه می کردند) و دسته کنترل (که هیچ تغییری در سبک زندگی شان ایجاد نشده بود).

پژوهشگران پس از بررسی و مقایسه داده ها متوجه شدند که گروهی که قبل از صبحانه ورزش می کردند دو برابر بیشتر چربی سوزی داشتند.

آنها دریافتند چربی سوزی بیشتر عمدتا ناشی از پایین آوردن میزان انسولین در طول ورزش در زمانی است که افراد ناشتا ورزش می کنند؛ این بدین معناست که آنها می توانند چربی بیشتری از بافت چربی و چربی اطراف ماهیچه شان را به عنوان سوخت مصرف نمایند.

در حالیکه این مسئله منجر به تفاوتی در کاهش وزن در طول شش هفته نشد، اما تاثیرات مثبتی بر سلامت شان داشت چراکه بدن شان بهتر قادر به واکنش به انسولین، کنترل بهتر میزان قندخون و کاهش احتمالی ریسک ابتلا به دیابت و بیماری قلبی بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید