"آریا" تولید جدید نیسان

"آریا" تولید جدید نیسان

این اولین بار نیست که نیسان از نام اقوامی که در ایران زندگی کرده‌اند برای نامگذاری محصولاتش استفاده می‌کند. این شرکت، شاسی‌بلند دیگری به نام قشقایی در محصولاتش دارد.

کد خبر : ۷۳۸۰۹
بازدید : ۲۸۵۲۴
آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
نیسان آریایی
نیسان می‌گوید با آمدن شاسی‌بلند الکتریکی جدیدش با نام آریا، فصل تازه‌ای در تاریخ این کارخانه آغاز خواهد شد. این ماشین هفته گذشته در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و قرار است تا دو سال دیگر به بازار عرضه شود.

این اولین بار نیست که نیسان از نام اقوامی که در ایران زندگی کرده‌اند برای نامگذاری محصولاتش استفاده می‌کند. این شرکت، شاسی‌بلند دیگری به نام قشقایی در محصولاتش دارد.

آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
آریا با نسل جدیدی از فن‌آوری‌های کمک به راننده به بازار عرضه می‌شود

آلفونسو آلبیسا، مدیر طراحی نیسان می‌گوید که ماشین با برداشت تازه‌ای از فلسفه طراحی ژاپنی شکل گرفته است. آریا از مدل‌های کنونی نیسان بسیار ساده‌تر است و جلو پنجره جدیدی را معرفی می‌کند که در سال‌های آینده در مدل‌های دیگر نیسان هم دیده خواهد شد.

سادگی در داخل ماشین هم دیده می‌شود. نمایشگری که تقریبا بیش از نیمی از داشبورد را پوشانده، اطلاعات ماشین را به راننده نمایش می‌دهد.

نیسان همچنین از نسل جدیدی از سیستم کمک به راننده در آریا استفاده خواهد کرد. این سیستم با استفاده از رادار، اطلاعات پیرامون ماشین را گردآوری کرده و به راننده در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
نیسان می‌گوید آریا با برداشتی تازه از فلسفه طراحی ژاپنی شکل گرفته است

نیسان یکی از پیشگامان ساخت خودرو‌های الکتریکی بود و اولین ماشین الکتریکی خود به نام لیف را حدود ده سال پیش به بازار عرضه کرد. اما در سال‌های گذشته به اندازه رقیبانش در ساخت این ماشین‌ها سرمایه‌گذاری نکرد و از قافله عقب افتاد.

آریا قرار است نیسان را دوباره به صف اول بازار خودرو‌های الکتریکی ببرد. شاسی ماشین طوری طراحی شده که می‌توان مدل‌های مختلف روی آن سوار کرد و در آینده رنو و میتسوبیشی، دو شریک نیسان از آن استفاده خواهند کرد.

عبور از بحران
نیسان در حالی برگی تازه از تاریخ خود را ورق می‌زند که کارخانه در بحرانی‌ترین شرایط ده سال اخیر خود قرار دارد. فروش شرکت بسیار کم شده و پس از برکناری و دادگاهی شدن مدیرش در سال گذشته، در جنگ قدرتی با رنو وارد شده که ادامه همکاری دو شریک را با تردید روبرو کرده است.

خبرگزاری رویترز از قول منابعی در نیسان گزارش داده که این شرکت به زودی برنامه تازه‌ای برای احیای خود آغاز خواهد کرد. به گفته این خبرگزاری، نیسان برای فراهم کردن سرمایه لازم برای حضور در بازار‌های چین و آمریکا و ساخت ماشین‌های الکتریکی قرار است تولید برخی محصولاتش را متوقف کرده و ساخت ماشین‌های ارزان با مارک داتسون را در کشور‌های اندونزی، هند و روسیه تعطیل کند.

آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
فولکس‌واگن در ۴۵ سال گذشته ۳۵ میلیون دستگاه گلف فروخته است

فصل هشتم گلف
فولکس‌واگن نسل جدیدی از مدل گلف را در مراسمی در کارخانه مرکزی‌اش در شهر ولفسبورگ رونمایی کرد.

گلف مهم‌ترین مدل فولکس‌واگن پس از بیتل است. این کارخانه از سال ۱۹۷۴ تاکنون ۳۵ میلیون دستگاه از این مدل فروخته و تا زمانی که برنامه کارخانه آلمانی برای ساخت ماشین‌های الکتریکی به طور کامل اجرا شود، این مدل همچنان نان‌آور اصلی فولکس‌واگن خواهد بود.

ظاهر هشتمین نسل از پرفروش‌ترین ماشین اروپا، نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده، اما گلف جدید از نظر ارائه فن‌آوری‌های جدید یک ماشین انقلابی است.

گلف جدید اولین ماشینی است که به سیستم ارتباط بین خودرو‌ها مجهز شده است. ماشین‌هایی که به این سیستم مجهزند، می‌توانند در محدوده‌ای هشتصد متری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و درباره خطر‌های احتمالی به هم هشدار دهند.

آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
داشبورد گلف کاملا دیجیتال است و ماشین از طریق اینترنت به کارخانه وصل است

فولکس‌واگن همچنین می‌گوید گلف جدید اولین ماشین در کلاس خود است که به سیستمی نیمه خودران مجهز می‌شود. ماشین با این سیستم می‌تواند در بزرگراه تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت به طور خودکار سرعت، ترمز و فرمان را کنترل کند.

داشبورد ماشین کاملا دیجیتال است و با اینترنت به کارخانه وصل است. فولکس‌واگن از این طریق می‌تواند سیستم‌های ماشین را به روز کند و با آن راننده می‌تواند امکانات تازه برای ماشین سفارش دهد. اطلاعات ماشین را می‌توان از همین راه در تلفن همراه دید و کنترل کرد. رانندگان همچنین می‌توانند از برخی موبایل‌های سامسونگ به جای کلید استفاده کنند.
آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
ظاهر ماشین فرق زیادی با نسل قبلی ندارد

علاوه بر موتور‌های دیزل و بنزینی، گلف جدید با پنج مدل هیبرید و هیبرید-الکتریکی هم فروخته می‌شود.

فولکس‌واگن بیشتر از اینکه از رقابت گلف با هچ‌بک‌های دیگر نگران باشد، از رونق گرفتن شاسی‌بلند‌های کوچک در بازار هراس دارد.

از طرف دیگر، این کارخانه به زودی اولین مدل الکتریکی خود به نام ID.۳ را به بازار عرضه خواهد کرد که هم‌اندازه گلف است و قرار است در آینده پرفروش‌ترین مدل کارخانه باشد. اگرچه مدیران فولکس‌واگن می‌گویند که مشتریان دو ماشین با یکدیگر فرق دارند و برخلاف گلف، خریداران جوان‌تر و علاقمند به تکنولوژی به سراغ ID.۳ می‌روند.
آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
اولین مدل الکتریکی مزدا در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود

الکتریکی متفاوت
اولین ماشین الکتریکی مزدا یک شاسی‌بلند کوچک به نام MX-۳۰ است که به گفته کارخانه با نگاهی متفاوت به ماشین‌های الکتریکی ساخته شده است.

MX-۳۰ هفته گذشته در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و قرار است از سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

ماشین از نظر ابعاد به شاسی‌بلند CX-۳۰ مزدا شبیه است، اما فرم سقف تغییر کرده و جلوپنجره‌اش باریک‌تر شده است. MX-۳۰ همچنین ستون وسط ندارد و در‌های عقبش رو به عقب باز می‌شوند. در داخل ماشین هم از چوب‌پنبه استفاده شده که گذشته کارخانه را یادآوری می‌کند. مزدا در سال ۱۹۲۰ کار خود را با ساخت چوب‌پنبه آغاز کرد.
آریا چهره جدید نیسان را نمایش داد
ماشین ستون وسط ندارد و در‌های عقبش رو به عقب باز می‌شود

مزدا می‌گوید رقابت خودروسازان برای گذاشتن باتری‌های بزرگ‌تر در ماشین‌های الکتریکی، مسابقه‌ای بیهوده است و باعث می‌شود آلودگی ناشی از ساخت ماشین‌های الکتریکی افزایش یابد.

این کارخانه باتری کوچکی برای اولین ماشین الکتریکی خود انتخاب کرده که تنها ۲۰۰ کیلومتر برد دارد، اما به گفته مزدا برای مصرف روزانه یک راننده در اروپا کافی است.

بررسی کارخانه نشان داده که رانندگان اروپایی به طور متوسط روزانه ۴۸ کیلومتر رانندگی می‌کنند. مزدا برای بازار‌های دیگر از جمله آمریکای شمالی، مدلی عرضه خواهد کرد که یک موتور بنزینی کوچک برای شارژ کردن باتری دارد و می‌تواند مسافت بیشتری حرکت کند. مزدا قرار است تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش را به موتور الکتریکی یا هیبرید-الکتریکی مجهز کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید