مجتبی ذوالنور: وظیفه من به زیرکشیدن آقای رئیس‌جمهور است

مجتبی ذوالنور: وظیفه من به زیرکشیدن آقای رئیس‌جمهور است

این تهدید رئیس‌جمهور نیست، من اگر زورم برسد یقه‌اش را می‌گیرم و از ایشان شکایت می‌کنم. از قوه قضائیه خواهم خواست بر اساس ماده ۶۰۶ ایشان را مجازات کنند.

کد خبر : ۷۴۱۳۶
بازدید : ۹۲۱۸
وظیفه من به‌زیرکشیدن آقای رئیس‌جمهور است
شرق نوشت: یک برگه که یک روی آن قسمت‌هایی از سخنان رئیس‌جمهوری در یزد و روی دیگر آن سخنانی از مقام معظم رهبری است و ضمیمه آن برگه دیگری که نوشته بر اساس قانون مجازات اسلامی باید علیه رئیس‌جمهوری اعلام جرم شود؛ این تصویری است که نمایندگان مجلس صبح دیروز روی میز خود می‌بینند.
اطلاعیه، بیانیه یا چیزی شبیه شب‌نامه که امضا یا نامی هم پای آن نیست. تنها امضا بالای برگه مربوط به علی‌اصغر یوسف‌نژاد، دبیر هیئت‌رئیسه است که دستور تکثیر برگه‌ها را داده؛ اتفاقی که خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است و غیرقانونی محسوب می‌شود.
ابتدا علیرضا رحیمی، عضو اصلاح‌طلب هیئت‌رئیسه، از «اعتراض شدید» نمایندگان به توزیع این «بیانیه بی‌هویت» می‌نویسد.
کمی بعد مشخص می‌شود که در برگه دیگر مخالفان نوشته‌اند که بر اساس قانون مجازات اسلامی به این دلیل که روحانی از وقوع جرم در سازمان‌های تحت نظارت خود خبر داشته و آن را اعلام نکرده باید از خدمت منفصل شود.
وقتی جلسه علنی مجلس نیز آغاز می‌شود، اعتراض نمایندگان به بیانیه توزیع‌شده ادامه پیدا می‌کند. مصطفی کواکبیان به «ورقه توزیع‌شده» اشاره می‌کند و می‌گوید که «هیئت‌رئیسه نباید اجازه دهد سخنان تقطیع‌شده رئیس‌جمهور را در مقابل رهبر انقلاب قرار بدهند و عنوان کنند این دو ضد همدیگر عمل می‌کنند».
حالا دیگر همه می‌دانند که چه کسی قبل از جلسه علنی روی میز نمایندگان بیانیه گذاشته است؛ مجتبی ذوالنور، نماینده نزدیک به جریان پایداری و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی. این را یوسف‌نژاد، دبیر هیئت‌رئیسه تأیید می‌کند. ذوالنور از مخالفان سرسخت دولت و برجام بوده و حالا پنج‌ماهی است که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شده.

تلاش برای جمع‌آوری امضا
برخی معتقد بودند که ذوالنور بعد از اینکه به ریاست کمیسیون امنیت رسید، تغییراتی در رویه و مواضع خود داده است. او حتی با سفیر انگلیس در ایران هنگامی که تنش‌های دو کشور بالا گرفته بود دیدار کرد. این دیدار مورد انتقاد اصولگرایان قرار گرفت.
شاید به همین دلیل دیروز بعد از اینکه نام ذوالنور به‌عنوان تهیه‌کننده بیانیه منتشر می‌شود، نمایندگان از تلاش او برای جمع‌کردن امضا خبر می‌دهند. قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند، می‌گوید: «او در حال امضا جمع‌کردن برای مشروعیت‌بخشیدن به این بیانیه است، به این دلیل که پای نمایندگان دیگر نیز به میان بیاید و او کنار برود».
این نماینده امیدی ادامه می‌دهد: «اینکه نماینده‌ای در جایگاه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دست به چنین اقدامی بزند اتفاق بدی است». میرزایی‌نیکو درباره اینکه چرا نامی از ذوالنور پای برگه‌ها نیست، می‌گوید: «به نظر من این ملاحظه وجود داشته که کسی در این جایگاه نباید چنین شب‌نامه یا روزنامه‌ای در مجلس پخش کند وگرنه این طیف از نمایندگان تاکنون هرچه مایل بودند در مجلس گفتند، جلسات را به‌هم ریختند، اطلاعیه و پلاکارد بالا بردند، برجام آتش زدند و به‌طورکلی هر اقدامی که خواستند انجام دادند؛ بنابراین این نیز کاری نبود که از انجام آن ابایی داشته باشند».
میرزایی‌نیکو اضافه می‌کند: «نکته دیگر اینجاست که آن‌ها از وحدت و هماهنگی برای مقابله با فشار حداکثری سخن می‌گویند، اما دست به چنین اقدامی می‌زنند که خلاف آن است».

کدام منافع ملی؟
مجتبی ذوالنور، نماینده قم، اما نظر دیگری دارد. او اعتقاد دارد که نماینده ملت است و اقدامش خلاف منافع ملی نیست. ذوالنور در جمع خبرنگاران می‌گوید: «[رئیس‌جمهوری]با این جوسازی دارد از اینکه به ابعاد پروند برادرش رسیدگی شود جلوگیری می‌کند، چون حکمی که اجرا شد و برادر ایشان به زندان رفته، پایان کار نیست؛ پرونده ایشان ابعاد دیگری دارد که باید از زندان به دادگاه بیاید».
او درباره اینکه چرا بیانیه امضایی ندارد، می‌گوید: «این بیانیه نیست؛ آقای رئیس‌جمهور آمدند گفتند که ۱۷ میلیارد دلار گم نشده و حیف‌ومیل نشده است. در حساب‌وکتابش هم مشکل پیدا کرد و گفت: ۱۹ میلیارد دلار و سپس ماند که یک میلیارد دلار آن را چه‌کار کند؛ رهبری سال گذشته درباره ۱۸ میلیارد دلار بربادرفته فرمودند که این اتفاق افتاده است. این بیانیه نیست، این جهت اطلاع نمایندگان است».
وقتی این سؤال در قالب اینکه چرا نام شما پای برگه نبوده نیز چنین توضیح می‌دهد: «این را تهیه و برای تکثیر فرستادم که گفته شد برای تکثیر باید یکی از اعضای هیئت‌رئیسه دستور آن را بدهد؛ من آن را نزد یکی از اعضای هیئت‌رئیسه -آقای یوسف‌نژاد- بردم و عرض کردم که برای تکثیر شما باید امضا کنید، ایشان امضا کردند و چیزی هم به من نگفتند.اینجا من پاسخ‌گو نیستم».
ذوالنور در پاسخ به این سؤال که قوه قضائیه به مسائل مرتبط با فساد ورود کرده و آیا چنین اقدامی از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی جفا به منافع ملی نیست، پاسخ می‌دهد: «من از منافع ملت دفاع می‌کنم، من وکیل ملت هستم نه وکیل دولت، نفس شما ظاهرا از جای گرم بلند می‌شود و به شما رسیده‌اند.
تشریف بیاورید دفتر من ببینید چقدر جوان فوق‌لیسانس بی‌کار می‌گویند به من ۵۰۰ هزار تومان بدهید نظافتچی و آبدارچی شوم. امروز هشت میلیون و ۴۰۰ هزار بی‌کار داریم، وظیفه من این است که از مردم دفاع کنم».
او از آوردن ماده‌ای از قانون مجازات اسلامی مبنی‌بر اینکه تلاش برای اعلام جرم علیه رئیس‌جمهور نیز دفاع می‌کند و می‌گوید: «این تهدید رئیس‌جمهور نیست، من اگر زورم برسد یقه‌اش را می‌گیرم و از ایشان شکایت می‌کنم. از قوه قضائیه خواهم خواست بر اساس ماده ۶۰۶ ایشان را مجازات کنند.
قانون مجازات اسلامی برای پابرهنه‌ها و آفتابه‌دزدهاست یا برای آن‌ها که با انجام‌ندادن وظیفه تخلف می‌کنند. چرا کانون‌های فساد را به دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش نداده‌اند».
رئیس کمیسیون امنیت ملی اضافه می‌کند: «حرف‌های رهبری با موضوع مشخص و حرف‌های آقای روحانی را که اگر از یک جنس و در راستای هم هستند یا خیر، مقایسه کنید؛ من می‌گویم یک جنس است و هم‌پوشانی دارند». رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: «وظیفه من به‌زیرکشیدن آقای رئیس‌جمهور است که این‌قدر پدر مردم را از نظر اقتصادی درآورده است».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید