کُشنده‌ترین غذاها کدامند؟

کُشنده‌ترین غذاها کدامند؟

لوبیا قرمز سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. اما هنگامی که خام باشد، حاوی نوعی پروتئین مضر به نام فیتوهماگلوتینین است.

کد خبر : ۷۴۱۹۲
بازدید : ۲۰۹۲۴
در این گزارش با لیستی از کشنده‌ترین مواد غذایی آشنا می‌شوید:
کُشنده‌ترین غذاها کدامند؟
خوراک فوگو
خوراک فوگو (ماهی بادکنکی) بسیار کشنده است. گفته می‌شود سمی که دربدن این ماهی وجود دارد از سیانور هم خطرناک‌تر است.
با وجود خطراتی که خوردن این ماهی دارد، این غذا یکی از گران‌ترین خوراک‌ها به شمار می‌رود.

خوراک فوگو به ویژه در ژاپن بسیار پرطرفدار است و اغلب به صورت خام یا خرد شده سرو شده و گاهی هم به سوپ اضافه می‌شود.

با وجود خطری که خوردن این خوراک دارد، چرامردم این خطر را به جان می‌خرند؟

گفتنی است که در ژاپن (وبسیاری از کشورها) سرآشپز‌ها سال‌ها آموزش می‌بینند تا مجوز تهیه و ارائه این ماهی در رستوران به آن‌ها داده شود

نکته با اهمیت این است که وقتی خوراک فوگو در بشقاب شماست باید مطمئن باشید که قسمت‌های سمی ماهی از جمله مغز، پوست، چشم‌ها، تخمدان‌ها، جگر و روده‌ها به طور کامل از آن جدا شده باشد، چرا که این بخش‌ها دارای سم خطرناک تتروودوتوکسین هستند.
کُشنده‌ترین غذاها کدامند؟

کازو مارتزو
"می‌دانید چه چیزی باعث محبوبیت این غذا شده؟ کرم‌ها. "

با آن که ظاهرا ایده خیلی جذابی به نظر نمی‌رسد امااین پنیر ساردینیایی تاریخچه‌ای افسانه‌ای دارد و بسیاری مشتاقند هرطور شده این پنیر را که داخلش پر از کرم زنده است امتحان کنند.

کازو مارتزو با اضافه کردن لارو‌های مگس به پکورینو که خود نوعی پنیر ایتالیایی است درست می‌شود. گذشت زمان حرکت و لولیدن این لارو‌ها باعث نرم شدن پنیر می‌شود، و تا زمان سرو پنیر داخل آن تقریبا به شکل مایعی نرم در می‌آید.

در حالی که گفته می‌شود این پنیر شباهت‌هایی با پنیر گورگونزولا (نوعی پنیر کپک‌زده) دارد، اما این نکته قابل توجه است که طعم و عطر قوی و متمایزاین پنیر، نه فقط به خاطر وجود کرم‌ها بلکه به لطف مدفوع لارو‌ها هم هست.

چنان چه دوست دارید این پنیر را امتحان کنید باید چند نکته را به خاطر داشته باشید:

اول اینکه باید سریعا عکس العمل نشان دهید تا بتوانید کرم‌های پنیر را بگیرید، چون این کرم‌ها می‌توانند در حالی که شما مشغول خوردن پنیر هستید تا ۱۵ سانتی متربه هوا بپرند.

دوم این که پنیر کازو مارتزو در فهرست مواد غذایی مورد تأیید اتحادیه اروپا نیست چرا که شما در واقع می‌خواهید مگس‌های متولد نشده را بخورید و این بدین معنی است که شما نمی‌توانید به سوپر مارکت محلتان بروید و این پنیر را بخرید.

دلیل اینکه کازو مارتزو در فهرست غذا‌های مورد تایید اتحادیه اروپا نیست این است که از آن اغلب به عنوان "خطرناک‌ترین پنیر جهان" یاد می‌شود، چون برای سلامتی مضر است. به ویژه وقتی که کرم‌های درون پنیر مرده باشند که نشان دهنده این است که فاسد شده است.
کُشنده‌ترین غذاها کدامند؟
برگ ریواس
شاید هیچ وقت از دیدن برگ ریواس نترسیده باشید، ولی بد نیست کمی احساس خطر کنید. عجیب است گیاهی که از ساقه‌اش برای تهیه خوراک محبوب انگلیسی‌ها استفاده می‌شود، چنین برگ‌هایی سمی داشته باشد.

این سم اگزالیک اسید است که مصرف مقدار زیادآن باعث تهوع و مشکلات کلیوی می‌شود.ذبا این حال، به دلیل مقدار اگزالیک اسید موجود در برگ‌های ریواس بحث زیادی برسر میزان خطر آن وجود دارد.

اما آیا محبوبیت ریواس بر خطراتش می‌چربد؟ یا این که احتمالاً ارزش ریسک کردن ندارد؟
در مورد این موضوع دانشگاه ایالتی اورگان به سادگی توضیح داده: "برگ‌های ریواس سمی هستند و انسان هرگز نباید آن‌ها را مصرف کند. "

به این ترتیب آیا دوست دارید با ریواس غذا درست کنید؟
کُشنده‌ترین غذاها کدامند؟
لوبیا قرمز و سویا
با اینکه حبوبات برای ما بسیارمفید هستند، اما بعضی از آن‌ها را اگر به درستی آماده نکنیم می‌توانند باعث بروزبیماری‌هایی جدی شوند. لوبیا قرمز و سویا در این دسته قرار می‌گیرند.

بیایید با لوبیا قرمز شروع کنیم. لوبیا قرمز سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. اما هنگامی که خام باشد، حاوی نوعی پروتئین مضر به نام فیتوهماگلوتینین است.

همان قدر که نوشتن آن سخت است، هضمش نیز دشوار است و اگرلوبیا قرمز خام خوردید، خود را برای درد شدید معده و استفراغ آماده کنید.

خبر خوب این است که با طبخ درست آن می‌توانید از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنید. نخست لوبیای خام را دستکم به مدت ۱۲ ساعت در آب خیس کنید، سپس آب آن را خالی کرده و بشویید.

لوبیا را با آب تازه به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت بالا بجوشانید، سپس به مدت ۴۵ تا۶۰ دقیقه دیگر نیز با حرارت کم بپزید تا نرم شود. اگر این کار برایتان دشوار است، بهتراست قوطی کنسرو لوبیای پخته شده را از فروشگاه بخرید.

سویا هم مانند لوبیا قرمز سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان است. اما شوربختانه سویا نیزدارای یک سم طبیعی (مهار کننده تریپسین) است که هضم غذا را با مشکل رو به رو می‌کند.

برای طبخ صحیح سویا نخست آن را دستکم ۱۲ ساعت در آب خیس کرده، سپس بشویید و بعد درآب تازه به مدت ۱ ساعت با حرارت بالا بجوشانید، آنگاه به مدت ۲ تا ۳ساعت دیگر نیز با حرارت کم بپزید تا نرم شود.
کُشنده‌ترین غذاها کدامند؟
جوز هندی
جوز هندی یکی ازطعم دهنده‌های اصلی بیسکویت است و برخی دسر‌ها را هم خوشمزه‌تر می‌کند. اما مصرف زیاد آن، عوارض وحشتناکی از جمله تهوع و تنگی نفس را در پی دارد. دریک پژوهش آمده است که برخی افراد به خاطر مصرف زیاد آن دچار یک دوره ۶ ماهه روان پریشی شده‌اند.

به این ترتیب چرا باید کسی تصمیم بگیرد مقدار زیادی از این ادویه را یکجا بخورد؟

جوز هندی به عنوان یک ماده توهم زا شناخته شده است و با توجه به پی آمد‌های جانبی‌اش، شاید چندان ارزش مصرف کردن را نداشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید