فیلمسازان سرشناس جشنواره فجر ۳۸

فیلمسازان سرشناس جشنواره فجر ۳۸

«آتابای» پنجمین فیلم سینمایی نیکی کریمی در مقام کارگردان است. فیلمنامه این کار را هادی حجازی‌فر نوشته و در آن جواد عزتی، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش و هادی حجازی‌فر به ایفای نقش می‌پردازند همچنین ساخت موسیقی این فیلم را حسین علیزاده برعهده دارد.

کد خبر : ۷۴۳۴۶
بازدید : ۱۶۹۳
فیلمسازان سرشناس در فجر ۳۸
حدود سه ماه به مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور باقی مانده است و با اینکه کمتر از یک ماه فرصت باقی مانده تا فیلمسازان برای حضور در سی و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام کنند، برخی کارگردانان در حال انجام آخرین مراحل ساخت آثارشان هستند و هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند؛ البته طبق گفته دبیرخانه جشنواره ۹۰ درصد آثار، ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند و در همین زمان باقی مانده نیز باقی فیلمسازانی که خواستار حضور در جشنواره فیلم فجر بوده‌اند، فرم حضور در جشنواره را پذیرفته‌اند که با توجه به مشکلاتی که برای اینترنت پس از ناآرامی‌های کشور به‌وجود آمده این امکان وجود دارد تا در روز‌های آینده حضوری به دبیرخانه مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

دورخیز فیلمسازان سرشناس برای فجر ۳۸
با وجود این تاکنون نام چند کارگردان معروف، چون مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا و حمید نعمت‌الله در میان حاضران در جشنواره پیش‌رو دیده می‌شود و انتظار می‌رود رقابت تنگاتنگی بین فیلمسازان شکل گیرد. با این حال هنوز جای یک نام خالی است؛ فیلم «لامینور» جدیدترین ساخته مهرجویی به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان تاکنون در بین حاضران جشنواره دیده نمی‌شود و همین، شایعات احتمال حضور نیافتن این فیلم را قوت بخشیده است.
چنان که گفته می‌شود «لامینور» دنباله‌ای است بر فیلم پرحاشیه «سنتوری» که در زمان ساخت در جشنواره درخشید و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد، اما در همان روز‌های اول اکران از پرده پایین آمد و اکران آن برای همیشه به پایان رسید. از این رو گمان می‌رود تهیه‌کننده و کارگردان «لامینور» برای اجتناب از حاشیه‌های پس از جشنواره از نمایش آن در این رویداد خودداری کنند.
با این حال از آنجا که هنوز تا پایان مهلت ثبت‌نام بیش از سه هفته باقی مانده چه بسا با حضوری غافلگیرکننده بتواند در روز‌های جشنواره تنور آن را گرم‌تر کند. در ادامه نگاهی داریم به برخی آثاری که حضورشان در سی و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر قطعی شده است.

خون شد
مسعود کیمیایی که آخرین تجربه کارگردانی‌اش «قاتل اهلی» با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه بود، به‌تازگی فیلمبرداری «خون شد» تازه‌ترین ساخته خود را به پایان رسانده است. محمدصادق رنجکشان به‌عنوان مجری طرح و سرمایه‌گذار در این پروژه حضور دارد و سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، سیامک صفری و... گروه بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.
این کارگردان پیش از این درباره مضمون فیلم با زبانی تمثیلی توضیح داده بود: «داستان خون شد به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنان این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند.»

خروج
ابراهیم حاتمی‌کیا دو سال قبل فیلم «به وقت شام» را ساخت و حالا در سومین همکاری با سازمان هنری رسانه‌ای اوج، «خروج» را جلوی دوربین برده است. این فیلم به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد ساخته می‌شود و در خلاصه داستانی از آن آمده است که خروج درباره ساکنان یک روستا است که برای اعتراض به وضعیت‌شان سراغ دولت می‌روند.
فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان و محسن صادقی‌نسب در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

کارو
فیلم سینمایی «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور و تهیه‌کنندگی حسین صابری تازه‌ترین اثر سازمان هنری رسانه‌ای اوج و اولین محصول «مرکز فیلم و سریال عصر» به نویسندگی فهیمه سلیمانی است. تاکنون تنها نام مریلا زارعی به‌عنوان بازیگر این فیلم اعلام رسمی شده است.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی که سومین فیلم مرادپور بعد از «سجاده آتش» و «رنجر» است، آمده، کارو نوجوان کرمانشاهی بعد از سال‌ها تمرین به تیم ملی کشتی دعوت می‌شود، اما او...

قاتل و وحشی
فیلم تازه حمید نعمت‌الله در ژانر جنایی ساخته می‌شود و فیلمی متفاوت در کارنامه این کارگردان است. «قاتل و وحشی» سومین همکاری حمید نعمت‌الله با لیلا حاتمی بعد از دو فیلم موفق «بی‌پولی» و «رگ خواب» است. امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی علایی، سام نوری و یاسمین معینی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

عروسی مردم
مجید توکلی که پیش از این و در تجربه نخست فیلمسازی خود به سراغ ساخت فیلم «متولد ۶۵» رفته بود، این بار «عروسی مردم» را با نام قبلی «روزی دو میلیون» کارگردانی کرده و فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. در این فیلم که علی سرتیپی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، نازنین بیاتی و شکیب شجره به ایفای نقش می‌پردازند. «عروسی مردم» یک فیلم اجتماعی است و به قلم جمیله دارالشفایی نوشته شده است.

آتابای
«آتابای» پنجمین فیلم سینمایی نیکی کریمی در مقام کارگردان است. فیلمنامه این کار را هادی حجازی‌فر نوشته و در آن جواد عزتی، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش و هادی حجازی‌فر به ایفای نقش می‌پردازند همچنین ساخت موسیقی این فیلم را حسین علیزاده برعهده دارد.

انفرادی
تازه‌ترین ساخته سید مسعود اطیابی است که توسط سید ابراهیم عامریان تهیه می‌شود. «انفرادی» بعد از «دینامیت» دومین همکاری مشترک اطیابی و عامریان در سینماست. مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلمنامه «انفرادی» را حمزه صالحی نوشته است.

مردن در آب مطهر
برادران محمودی که این روز‌ها فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» را بر پرده سینما‌ها دارند، با فیلم «مردن در آب مطهر» به جشنواره فیلم فجر می‌آیند. علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، خیام وقار کاشانی و پیمان مقدمی در این فیلم نقش‌آفرینی دارند. «مردن در آب مطهر» عاشقانه‌ای از برادران محمودی است و در خلاصه داستان فیلم آمده است چند جوان مهاجر افغان قصد رفتن به اروپا را دارند اما...

سه کام حبس
سامان سالور که سال ۹۲ فیلم «تمشک» را ساخته بود قصد دارد با هفتمین فیلم سینمایی خود با نام «سه کام حبس» به جشنواره فیلم فجر بیاید. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان‌فر و علیرضا مهران بازیگران این فیلم هستند.

روز صفر
سعید ملکان که در دو سه سال گذشته فیلم‌های «تنگه ابوقریب» و «تختی» را به‌عنوان تهیه‌کننده روی پرده داشت، اولین فیلم خود را در مقام کارگردان جلوی دوربین برده و با این فیلم به جشنواره می‌آید. «روز صفر» با بازی امیر جدیدی به‌عنوان نقش اصلی و نیز ساعد سهیلی و با فیلمنامه مشترک سعید ملکان و بهرام توکلی به‌صورت مشترک به نگارش درآمده است.

درخت گردو
محمد حسین مهدویان، این روز‌ها فیلم «درخت گردو» به تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی را در مرحله پساتولید دارد. پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی وبابک حمیدیان ترکیب بازیگرانی هستند که برای این فیلم اعلام شده‌اند. البته به‌دلیل مراحل پساتولید این فیلم حضور این فیلم در جشنواره با، اما و اگر‌هایی همراه است
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید