انیمیشن "فروزن۲" صدرنشین اکران

انیمیشن "فروزن۲" صدرنشین اکران

۱۲۷ میلیون دلاری که «یخ زده ۲» در چهار روز نخست اکرانش در امریکا و کانادا کسب کرد، عنوان بهترین افتتاحیه اکران تاریخ را برای یک فیلم انیمیشن در فصلی غیر از تابستان به ثبت رساند.

کد خبر : ۷۴۴۲۵
بازدید : ۲۰۸۵
انیمیشن
وصال روحانی | ‌قسمت دوم کارتون بسیار محبوب «یخ‌زده» در شروع اکران در امریکای شمالی با فروش ۱۲۷ میلیون دلاری صدرنشین جدول اکران سینما‌ها شد و مجموعه فروش‌اش در سایر قاره‌ها هم به ۲۲۳ میلیون دلار رسید تا شروع اکران ۳۵۰ میلیون دلاری را در سطح جهان به‌ثبت برساند و افتخاری تازه را نصیب استودیوی قدیمی، ولی پر‌افتخار و همچنان موفق والت دیزنی کند.

قسمت اول «یخ‌زده» که در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد، با فروشی ۳/۱ میلیارد دلاری به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شد و در نتیجه هیچ‌کس از موفقیت زیاد قسمت دوم آن نیز در روز‌های نخست اکرانش و رکوردشکنی‌اش متعجب نشد. ۱۲۷ میلیون دلاری که «یخ زده ۲» در چهار روز نخست اکرانش در امریکا و کانادا کسب کرد، عنوان بهترین افتتاحیه اکران تاریخ را برای یک فیلم انیمیشن در فصلی غیر از تابستان به ثبت رساند.
نسخه جدید «یخ‌زده» بهترین افتتاحیه اکران برای یک انیمیشن در ماه نوامبر در تمامی ادوار را هم به‌دست آورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از تماشاگران هفته نخست قسمت دوم «یخ‌زده»، ۵۹ درصد زن بوده‌اند و در میان آن‌ها کودکان زیر ۱۰ سال پرشمارترین تماشاگران آن بوده‌اند که به ۴۴۴۰ سالن اکران فیلم در امریکای شمالی و بیش‌از ۳ هزار سالن در سایر نقاط رفته‌اند.

صدرنشین ۹۸ درصدی
افتخار بزرگ‌تر «یخ‌زده ۲» این است که در حدود ۹۸ درصد کشور‌هایی که به نمایش درآمده، در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفته و سرآمد این کشور‌ها در مناطقی بجز امریکای شمالی، چین بوده است با گیشه‌ای ۵۳ میلیون دلاری.
بعد از چین باید به دو کشور بزرگ دیگر شرق آسیا یعنی کره‌جنوبی و ژاپن اشاره کرد که به ترتیب ۵/۳۱ و ۲/۱۸ میلیون دلار را برای سازندگان فیلم به ارمغان آوردند. بریتانیا با ۸/۱۷ میلیون دلار، آلمان با گیشه‌ای ۹/۱۴ میلیون دلاری، فرانسه با درآمد‌سازی ۴/۱۳ میلیون دلاری‌اش و مکزیک یک سودآفرینی ۳/۹‌میلیون دلاری نصیب سازندگان این فیلم کرده‌اند.
اندونزی و فیلیپین دیگر بازار‌های پررونق شرق آسیایی نیز گیشه‌هایی ۳/۶ میلیون و ۱/۶ میلیون دلاری را برای «یخ‌زده ۲» به دست آورد و اسپانیا هم گیشه‌ای ۸/۵ میلیون دلاری را برای این فیلم فراهم آورد. این در حالی است که «یخ‌زده ۲» از فردا (چهارشنبه) تا روز جمعه، در بازار‌ها و کشور‌های بالقوه سودآور دیگری مثل ایتالیا، روسیه، استرالیا، یونان، نیوزیلند، شیلی و ونزوئلا هم به نمایـــش درمی‌آید و با توجه به اینکه ایــــام شــــــیرین و خاطــــره‌ساز کریسمس و ژانویه در پیش است، گمان می‌رود «یخ‌زده ۲» حداقل تا اواخر دی‌ماه امسال پرفروش بماند و از آمار قسمت نخست خود فراتر برود.

آن‌هایی که دیده نشدند
درخشش اقتصادی خیره‌کننده قسمت دوم «یخ‌زده» باعث شد سایر فیلم‌های تازه به نمایش درآمده چندان دیده نشوند و در مقایسه با این کارتون پرتحرک فروش اندکی داشته باشند و شکست‌های حرفه‌ای سنگینی را متحمل شوند.
یکی از آن‌ها «روزی زیبا در همسایگی» بود که آن را سونی پیکچرز ساخته است و با اینکه فروش ۵/۱۳ میلیون دلاری‌اش در ۳۲۳۵ سالن در امریکا و کانادا تقریباً برابر با پیش‌بینی‌های قبلی بود و رتبه سومی‌اش در جدول نیز اعتبار آن را بیشتر کرد، اما رسانه‌ها کاملاً در تسخیر «یخ‌زده» بودند و کمتر کسی به کیفیت فنی و غنای هنری «روزی زیبا در همسایگی» اشاره و آن را تحسین کرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد از تماشاگران هفته نخست این فیلم ۵۳ درصد زن بوده‌اند و ۷۵ درصد از آن‌ها ۲۵ سال یا بیشتر از آن سن داشته‌اند. دیگر فیلم تازه‌ای که از درخشش «یخ‌زده ۲» آسیب دید، «۲۱ پل» محصول استودیوی اخیراً مطرح شده «STX» بود که با گیشه‌ای ۳/۹ میلیون دلاری رتبه چهارم جدول درآمدسازان سینما‌های امریکای شمالی را تصاحب کرد، ولی در ۲۰ بازار و کشور دیگر، مجموعاً بیشتر از ۷/۲ میلیون دلار پولسازی نکرد.
این آمار و فراز و فرود‌ها در هفته‌ای شکل گرفت که «فورد مقابل فراری» صدرنشین هفته پیش فیلم‌های امریکای شمالی با گیشه‌ای ۱۵ میلیون دلاری به رتبه دوم تنزل کرد و «بازی با آتش» محصول شرکت قدیمی پارامونت نیز با اکتفا به فروشی ۶/۴ میلیون دلاری در ۲۷۶۰ سالن تحت اختیارش از رتبه چهارم به رده ششم فروافتاد.
«دروغگوی خوب» و «فرشتگان چارلی» هم در پایان دومین هفته نمایش‌شان در امریکا و کانادا به ترتیب ۷/۱۱ و ۹/۱۳ میلیون دلاری شدند و به‌نظر می‌آید که دوران رونق‌شان قبل از اینکه به اوج برسد به پایان رسیده است.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید