اینترنت تلفن همراه وصل می‌شود؟

اینترنت تلفن همراه وصل می‌شود؟

بیش از ۱۰ روز است که اینترنت تلفن همراه در اکثر کلانشهر‌های کشور تنها بر بستر اینترنت داخلی در دسترس کاربران قرار دارد و اکثریت چشم انتظار روشن شدن نوتیفیکیشن خود بر بستر شبکه‌های اجتماعی هستند.

کد خبر : ۷۴۴۵۰
بازدید : ۱۲۲۹۸
اینترنت تلفن همراه وصل می‌شود؟
روز‌های بی اینترنتی در کشور همچنان ادامه دارد. گرچه اینترنت ثابت در سراسر کشور در دسترس کاربران قرار گرفته، اما از آنجایی که چند سالی است کاربران به سمت استفاده از اینترنت همراه گرایش پیدا کرده اند بنابراین دغدغه این روز‌های کاربران اتصال اینترنت تلفن همراه است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) آماری را در روز‌های پایانی سال گذشته منتشر کرد که نشان می‌داد کاربران تلفن همراه از مرز ۹۳ میلیون عبور کرده‌اند و این روز‌ها خواسته این تعداد میلیونی، اتصال اینترنت تلفن همراه است.
درخواستی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص وزیر پیگیر آن است و همین پیگیری‌ها باعث شده است تا کنون اینترنت تلفن همراه در ۱۰ استان کشور متصل شود، اما این اتصال قطره چکانی کاربران مشتاق به اینترنت همراه را راضی نکرده و از طرف دیگر اخبار ضد و نقیض در خصوص سرنوشت اینترنت تلفن همراه به نوعی کاربران را دچار سردرگمی کرده است و خواسته همه کاربران جواب دادن به این سوال ساده است، چه زمانی قرار است اینترنت تلفن همراه وصل شود.

به هرحال این دغدغه ملی سبب شده است که ۳۰ نماینده تهران در نامه‌ای به محمدجواد آذری‌جهرمی بر این نکته داشته باشند که با توجه به قطع طولانی مدت اینترنت هرچه سریع‌تر نسبت به برقراری اینترنت موبایل استان تهران اقدام کند.
در متن این نامه آمده است: «جناب آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات احتراما عنایت دارید که قطع طولانی مدت اینترنت به خصوص اینترنت موبایل ضرر و زیان هنگفتی را بر اقتصاد فضای کسب و کار و فضای آموزشی و پژوهشی کشور تحمیل کرده است حال که با مشارکت هوشمندانه مردم فهیم ایران به خصوص تهران آرامش حاکم گردیده است انتظار آحاد مردم، دانشگاهیان، کسبه، بازاریان و کارآفرینان تسریع در برقراری اینترنت موبایل استان تهران است. شایسته است اقدام لازم در این زمینه به عمل آید.»

گفتنی است در راستای نامه نمایندگان مجلس به وزیر ارتباطات یکی از فعالان حوزه فاوا در گفتگو با ایران اعلام کرد، قطع اینترنت کشور بنا به درخواست مراجع امنیتی کشور صورت گرفته و این مسئله بار‌ها از سوی مسئولان عنوان شده است و اتصال آن نیز باید با مجوز همان مراجع امنیتی صورت بگیرد و‌ای کاش نمایندگان محترم مجلس نامه خود را خطاب به مراجع امنیتی ارسال می‌کردند تا سریعتر مجوز اتصال اینترنت تلفن همراه را ابلاغ کنند.

به هرحال بیش از ۱۰ روز است که اینترنت تلفن همراه در اکثر کلانشهر‌های کشور تنها بر بستر اینترنت داخلی در دسترس کاربران قرار دارد و اکثریت چشم انتظار روشن شدن نوتیفیکیشن خود بر بستر شبکه‌های اجتماعی هستند تا بار دیگر روح زندگی بر نت مرده این روز‌ها وزیدن بگیرد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید