در انتخابات مجلس یازدهم چه کسانی ثبت نام کردند؟

در انتخابات مجلس یازدهم چه کسانی ثبت نام کردند؟

همراه با زنان اصلاح‌طلب مجلس دهم، برخی دیگر از زنان اصلاح‌طلب نیز روزگذشته با ثبت‌نام، اعلام کاندیداتوری کردند. فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی یکی ازاین چهره‌ها بود.

کد خبر : ۷۴۷۰۳
بازدید : ۷۳۹۸
در انتخابات مجلس یازدهم چه کسانی ثبت نام کردند؟
آخرین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزگذشته با خبر رسمی عدم ثبت‌نام محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و ثبت‌نام محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران و همزمان ثبت‌نام بسیاری از چهره‌های شاخص اصولگرا و اصلاح‌طلب همراه بود.

در اولین ساعات روز گذشته عارف با حضور در «ایسنا» اعلام کرد: در چند روز اخیر مردم و جوانان اصرار داشتند که در انتخابات ثبت‌نام کنم؛ اما احساس می‌کنم که خارج از مجلس بهتر می‌توانم کمک کنم. او همچنین گفت: یک دوره نمایندگی هم تجربه ارزشمندی بود که کمک کند تا بتوانم خدمتگزاری مناسب‌تر و بهتری انجام دهم. عارف همچنین به همه نخبگان و جوانان و به‌خصوص خانم‌ها توصیه کرد که در انتخابات ثبت‌نام کنند.
پیش از این محمد علی وکیلی روز جمعه هنگام ثبت‌نام در انتخابات از احتمال عدم حضور عارف در انتخابات مجلس یازدهم خبرداده بود. عارف دومین چهره شاخص مجلس دهم است که پس از علی لاریجانی، رئیس مجلس تصمیم گرفته داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم نشود.
در همین حال در آخرین ساعات روز گذشته محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است به دور از مصلحت‌اندیشی‌های شخصی وارد عرصه انتخابات مجلس شود. به گزارش خبرگزاری فارس، قالیباف با صدور بیانیه‌ای درباره حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم و‌غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار می‌دهم.
دربخش دیگری از این بیانیه آمده است: از مردم عزیز ایران خصوصا تهران می‌خواهم با حضور آگاهانه خود به ما کمک کنند تا مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با نظارت مقتدرانه و تصویب قوانین به موقع بتواند مراقب باشد تا در این یک سال و نیم پیش رو وضعیت زندگی مردم بدتر نشود و زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد باشد. به این ترتیب شهردار اسبق تهران عصرروز گذشته به‌طور رسمی به‌عنوان کاندیدای مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام زنان اصلاح‌طلب
اما درکنار این دو خبرمهم انتخاباتی، روز گذشته در آخرین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهره‌های اصلاح‌طلب مجلس با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران نام خود را به‌عنوان کاندیدای نمایندگی ثبت کردند.
فاطمه ذوالقدر، سهیلا جلودارزاده، فریده اولاد قباد، طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی و پروانه مافی از جمله زنانی بودند که روزگذشته برای حضور در مجلس یازدهم اعلام کاندیداتوری کردند. آن‌ها در این دوره از مجلس نماینده تهران و عضو فراکسیون امید بودند.
همراه با زنان اصلاح‌طلب مجلس دهم، برخی دیگر از زنان اصلاح‌طلب نیز روزگذشته با ثبت‌نام، اعلام کاندیداتوری کردند. فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی یکی ازاین چهره‌ها بود.

مردان اصلاح‌طلب
الیاس حضرتی، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، مسعود پزشکیان، شهروز برزگر و قاسم میرزایی‌نیکو از جمله نمایندگان اصلاح‌طلب دوره دهم مجلس بودند که روز گذشته ثبت‌نام کردند. از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب هم عماد بهاور عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و رحیم ابوالحسنی رئیس دفتر رئیس حزب اعتماد ملی بودند که روزگذشته ثبت‌نام کردند.
قدرت‌الله علیخانی نماینده پیشین مجلس از قزوین، جلال جلالی زاده نماینده دوره ششم مجلس، ابراهیم اصغر زاده و جواد امام مدیر عامل بنیاد باران نیز ثبت‌نام کردند.

اصولگرایان مجلس دهم
محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر به نمایندگی از جبهه پایداری، احمد امیرآبادی فراهانی عضوفراکسیون ولایی مجلس، علاءالدین بروجردی، محمدعلی پورمختار، حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم، سهراب گیلانی عضو فراکسیون ولایی، محمد جمالی نوبندگانی، احمدی لاشکی، علی افراشته معاون سابق اجرایی رئیس مجلس هم از جمله نمایندگان اصولگرای مجلس دهم بودندکه در آخرین روز ثبت‌نام کردند.

یاران احمدی‌نژاد و اصولگرایان
اما به غیر از نمایندگان اصولگرای مجلس دهم، دیگر چهره‌های اصولگرا هم در آخرین روز ثبت‌نام حضور گسترده‌ای برای ثبت‌نام درانتخابات مجلس یازدهم داشتند. در این میان یاران احمدی‌نژاد و چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری همچون روز‌های گذشته نام خود را به‌عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس یازدهم ثبت کردند.
همچنین برخی از نمایندگان اصولگرای مجالس پیشین نیزروز گذشته درمیان ثبت‌نام‌کنندگان بودند. براین اساس روز گذشته مسعود زریبافان معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدرضا اسماعیلی‌تبار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دولت احمدی‌نژاد و علی بیاتی مشاور شهردار سابق قم نیز با حضور در فرمانداری قم برای کاندیداتوری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.
به گزارش «ایلنا» این چهره‌ها از افراد مورد نظر مجموعه ائتلاف بزرگ نیرو‌های انقلاب موسوم به ابنا در قم هستند که با نارضایتی از لیست اعلام شده به‌عنوان لیست اول اصولگرایان (امیرآبادی، ذوالنور و زاکانی) راه خود را جدا کرده و قرار است لیست دیگری با پرچم اصولگرایی و با نام ابنا تشکیل دهند.
از دیگر چهره‌های اصولگرایی که روز گذشته ثبت‌نام کردند می‌توان از علیرضا زاکانی، عبدالحسین روح الامینی رئیس خانه احزاب کشور، الیاس نادران نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب و از نمایندگان ادوار مجلس، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری، حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران، وحید یامین‌پور مجری تلویزیون و فعال سیاسی اصولگرا، موسی قربانی نماینده قائنات در مجلس پنجم، ششم، هفتم و هشتم، عباس جدیدی عضو سابق شورای شهر تهران، سعید زیباکلام، فاطمه آلیا نماینده ادوار مجلس و شاهین میرمحمدصادقی نماینده مجلس هفتم نام برد.

حضور دولتمردان
دراین میان برخی از اعضای دولت اصلاحات و دولت حسن روحانی و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی این طیف سیاسی روز گذشته با ثبت‌نام در انتخابات مجلس، اعلام کاندیداتوری کردند.
علی صوفی وزیر تعاون در دولت دوم محمد خاتمی، محمدعلی افشانی شهردار پیشین تهران و اصلاح‌طلب، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم، محمد مقیمی استاندار پیشین تهران، مجیدانصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون حقوقی سابق ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی دستیار پیشین رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و عضو فعلی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و سیدحمید کلانتری معاون تعاون وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی دولت حسن روحانی، در میان ثبت‌نام‌کنندگان آخرین روز ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم بودند.
همچنین در ساعت اول آخرین روز ثبت‌نام از کاندیدا‌های مجلس یازدهم، حسین مظفر از نمایندگان ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام واصولگرا با حضور در وزارت کشور برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی اسفند ماه ثبت‌نام کرد.

حاشیه‌های آخرین روز ثبت‌نام
اما روز گذشته ثبت‌نام‌ها با حواشی هم همراه بود. از جمله اینکه آن‌طور که «ایلنا» گزارش داده است، عبدالرضا داوری که به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه به اتهامات متعددی از جمله ارتباط با کانال «آمدنیوز» در بازداشت به سر می‌برد، توسط وکیل خود، وحید هروآبادی برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.
مهدی مصطفی پوروکیل عبدالرضا داوری نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس دراین خصوص گفت: موکلم در بازداشت است؛ اما می‌تواند برای ثبت‌نام اقدام کند؛ هرچند که هنوز اقدامی انجام نشده، ولی تا قطعی شدن محکومیت، موکلم می‌تواند در این انتخابات شرکت کند. پس از این ثبت‌نام یکی از اطرافیان عبدالرضا داوری به «ایلنا» گفت: طبق استعلامی که کمیته اجرایی از شورای نگهبان گرفت اعلام کردند که ثبت‌نام نیابتی ممکن نیست.
همچنین حسین الله‌کرم روزگذشته برای باردوم و بدون اینکه ثبت‌نام کند با حضور درمحل ثبت‌نام اعلام کرد که آمده تا یکی دیگر از جوانان مورد تایید خود را برای کاندیداتوری همراهی کند. آن طور که «ایسنا» گزارش داده است این فرد یک روحانی قدبلند ریش‌ومو حنایی بود که «مؤذنی» نام دارد.
محمدحسین رجبی دوانی، برادر فاطمه رجبی (همسر غلامحسین الهام) هم برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در فرمانداری تهران حضور یافت. فاطمه رجبی کتاب معجزه هزاره سوم را در ستایش محمود احمدی‌نژاد نوشته است.

ثبت‌نام یک ورزشکار و شاعر
حضور یک ورزشکار هم از حواشی آخرین روز ثبت‌نام بود. به گزارش خبرآنلاین، بهنام محمودی والیبالیست سابق تیم ملی ایران نیز روز گذشته به ستاد انتخابات کشور رفت تا از حوزه انتخابیه کرج برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کند. همچنین افشین علاء شاعر و نویسنده با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات مجلس یازدهم نام‌نویسی کرد.

ثبت‌نام اهالی رسانه
برخی از چهره‌های رسانه‌ای کشور هم روز گذشته درانتخابات مجلس ثبت‌نام کردند. امیرابراهیم رسولی مدیر مسوول سایت و ماهنامه نماینده و فعال رسانه‌ای اصولگرا و مشاور حدادعادل، مجید امیدی شهرکی مدیرعامل «ایرنا» در دوران دولت احمدی‌نژاد و مظفری مدیر مسوول آفتاب یزد از این چهره‌ها بودند.

ثبت‌نام برادر و خواهر
همچنین بنا به گزارش خبرگزاری مهر، از حاشیه‌های جالب آخرین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم، ثبت‌نام خواهر «فریده اولاد قباد» نماینده مردم تهران در مجلس دهم و عضو فراکسیون امید بود. وی به خبرنگاران گفت: مرا «قبادی» صدا کنید تا با خواهرم اشتباه نشود. ازسوی دیگر به گزارش میزان، علی صادقی برادر محمود صادقی نماینده مردم تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

حضور دو چهره اقتصادی
ازسوی دیگر حسین راغفر، استاد اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

انصراف سلحشوری از ثبت نام
یکی دیگر از حواشی روز گذشته انصراف پروانه سلحشوری نماینده تهران، از کاندیداتوری در انتخابات مجلس بود. به گزارش «ایسنا» او با انتشار بیانیه‌ای انتقادی نسبت به آنچه تحدید جایگاه مجلس خواند گفت که تصمیم به عدم شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گرفته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید