از بازاریابی درون‌گرا چه می‌دانید؟

از بازاریابی درون‌گرا چه می‌دانید؟

ارسال پست‌های الکترونیکی باید به طریقی باشد که هم دریافت‌کنندگان پیام دچار سردرگمی ناشی از دریافت حجم انبوهی از پیام‌های یکسان نشوند و هم ارسال‌کننده پیام‌ها بتواند بازخورد بهتری از پیام‌های ارسالی داشته باشد.

کد خبر : ۷۴۷۱۸
بازدید : ۵۲۱۹۴
از بازاریابی درون‌گرا چه می‌دانید؟
علیرضا کاربر | بازاریابی درون‌گرا، یعنی بازاریابی‌ای که در آن کسب‌وکار‌ها به جای آنکه خود را با ابزار‌هایی مانند بیلبورد‌های تجاری در معرض دید مشتری قرار دهند، بستری فراهم می‌کنند که مشتری به انتخاب خود سراغ یک کسب‌وکار رفته و در خصوص محصول آن تصمیم بگیرد. همچنین مطرح شد که انواع مختلف پست‌های الکترونیک از ابزار‌های مورد استفاده برای این نوع بازاریابی است.
ارسال پست‌های الکترونیکی باید به طریقی باشد که هم دریافت‌کنندگان پیام دچار سردرگمی ناشی از دریافت حجم انبوهی از پیام‌های یکسان نشوند و هم ارسال‌کننده پیام‌ها بتواند بازخورد بهتری از پیام‌های ارسالی داشته باشد. این بازخورد نقشی حیاتی در دیجیتال‌مارکتینگ دارد. در این شماره، برخی از ابزار‌های مهم مرتبط با این نوع بازاریابی که به کسب‌و‌کار‌ها برای ارسال پست‌های تبلیغاتی انبوه کمک می‌کند، معرفی می‌شوند:

۱- MailChimp
سایت mailchimp.com شاخص‌ترین و شناخته‌ترین ابزار ایمیل‌مارکتینگ میان فعالان این حوزه است. قیمت مناسبت و سهولت استفاده باعث شده است این ابزار به‌طور مداوم توسط متخصصان بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد. نکته قابل توجه در این ابزار این است که به شما فرصت استفاده رایگان - برای تعداد هزار دریافت‌کننده ایمیل - را می‌دهد و این مسئله برای بخش زیادی از کسب‌و‌کار‌های نوپا بسیار با اهمیت است.
در کنار این مزایا، تجزیه و تحلیل‌های بسیار کاربردی و قابل فهم از پیام‌های ارسال‌شده به شما ارائه می‌دهد. Mailchimp انواع ابزار‌های هوشمند را در اختیارتان قرار می‌دهد: ارائه آمار مهمی مانند تعداد ایمیل‌های باز‌شده و ایمیل‌هایی که محتوای آن‌ها کلیک شده است (این آمار برای مدیران کمپین‌های بازاریابی الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است)، ابزار‌هایی برای ساخت صفحه‌های اول جذاب و حرفه‌ای به نحوی که مخاطب با دیدن ایمیل خود تشویق به خواندن متن آن شود، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغاتی گوگل AdWords، گروه‌بندی مخاطبان و ثبت اطلاعات مرتبط با آنها، ساخت پست‌های الکترونیک منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی‌شده، تعریف کمپین‌های تبلیغاتی و ارسال گروهی پست‌های الکترونیک به نحوی که هرزنامه (اسپم) محسوب نشود، از جمله این ابزار‌ها هستند.

۲- Constant Contact
ابزار Constant Contact که با آدرس اینترنتی constantcontact.com در اختیار کاربران قرار دارد، به عنوان ابزار بازاریابی ایمیلی سازگار با تلفن همراه شناخته می‌شود. در ابتدای کار با این ابزار می‌توانید از امکانات آن در یک دوره یک‌ماهه رایگان استفاده کنید و در صورت عدم رضایت کاربران در استفاده از این ابزار، در ماه‌های بعد وجه پرداختی ایشان را پس دهید.
به دلیل سازگاربودن این ابزار با تلفن همراه، کاربری بسیار ساده‌تری نسبت به دیگر رقبا می‌توان از آن انتظار داشت. ابزار Constant Contact یک گالری حاوی تعداد بسیار زیادی تصویر را برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین اگر به دنبال خودکارسازی برخی از فعالیت‌های مرتبط با ارسال، پاسخگویی و... هستید این ابزار قطعا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

۳- Benchmark Email
تمرکز اصلی این ابزار روی طراحی خلاقانه ایمیل‌های ارسالی است. به کمک این ابزار می‌توانید ایمیل‌های خلاقانه را به سرعت (با قابلیت Drag & Drop) طراحی و ارسال کنید. این ابزار با ارائه بیش از صد قالب از پیش طراحی‌شده برای موضوعات مختلف، شما را از داشتن طراح و گرافیست تا حد زیادی بی‌نیاز می‌کند؛ بنابراین اصلی‌ترین مسئله در استفاده از این ابزار، به‌کارگیری هوشمندانه قالب‌های موجود در موضوعی است که قصد دارید برای کاربرانتان ارسال کنید. این ابزار برای کسب‌وکار‌های نوپا و وب‌سایت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند بسیار کاربردی و مفید است.

۴- Mailchi
ابزار میل‌چی با آدرس اینترنتی mailchi.in، قدیمی‌ترین و به نوعی پرکاربَرترین ابزار مدیریت و ارسال پست الکترونیک تبلیغاتی فارسی است که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند. اصلی‌ترین مزایای میل‌چی در مقایسه با نمونه‌های خارجی عبارت‌اند از: قیمت بسیار کمتر، کاملا فارسی‌بودن ابزار ساخت ایمیل‌ها، قابلیت پرداخت در شبکه بانکی ایران و....

این ابزار که نسخه بسیار مناسبی برای تلفن همراه و تبلت نیز دارد، در چهار مرحله ثبت و دسته‌بندی اطلاعات مشتریان، طراحی بسیار آسان پست‌های الکترونیک، ارسال ایمیل تبلیغاتی و سپس دریافت گزارش بازخورد مشتریان، برنامه بازاریابی ایمیلی شما را اجرائی می‌کند. لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله (آذر ماه ۱۳۹۸) این سرویس به دلیل ترافیک، ثبت‌نام از کاربران خود را محدود کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید