سخنان تهدیدآمیز وزیرخارجه صهیونیست علیه ایران

سخنان تهدیدآمیز وزیرخارجه صهیونیست علیه ایران

گر ایران از خطوط قرمز در برنامه هسته‌ای عبور کند، جبهه‌ای متحد از آمریکا، عربستان سعودی و امارات‌متحده‌عربی را در برابر خود خواهد دید که صد‌ها موشک به سوی تهران شلیک خواهند کرد.

کد خبر : ۷۴۷۵۶
بازدید : ۵۲۵۲
سخنان تهدید آمیز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران
«اسرائیل کاتس» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در سخنانی تهدید‌آمیز مدعی شد که رژیم صهیونیستی آماده اقدام نظامی علیه ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای تهران است.
به گزارش «ایلنا» به نقل از القدس العربی، اسرائیل کاتس در حاشیه کنفرانس گفت‌وگوی مدیترانه در شهر رُم، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» در پاسخ به پرسشی درباره اقدام نظامی علیه ایران به‌عنوان یکی از گزینه‌های روی میز تل‌آویو مدعی شد: «بله، این گزینه وجود دارد، ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته‌ای تولید کند یا به آن دست یابد، اگر تنها راه ممکن برای توقف این روند تحرک نظامی باشد، ما از آن استفاده خواهیم کرد.»

کاتس در پاسخ به این پرسش که آیا بمباران ایران می‌تواند به‌عنوان یکی از گزینه‌های موردنظر تل‌آویو مطرح باشد، گفت: «ما به ایران اجازه نخواهیم داد سلاح‌های هسته‌ای تولید کرده یا به آن دست یابد.» گرچه وزیرخارجه اسرائیل حمله این رژیم به ایران را «محتمل» و «درحال بحث و بررسی» عنوان کرده، اما تاکید کرده است که اقدام نظامی تنها زمانی مدنظر قرار خواهد گرفت که از «تمام راه‌های دیگر» حداکثر استفاده شده باشد.
کاتس افزود: «چنانچه این آخرین راه ممکن برای جلوگیری [از دستیابی ایران به سلاح اتمی]باشد، دست به اقدام نظامی خواهیم زد.» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی گفت: «اگر ایران از خطوط قرمز در برنامه هسته‌ای عبور کند، جبهه‌ای متحد از آمریکا، عربستان سعودی و امارات‌متحده‌عربی را در برابر خود خواهد دید که صد‌ها موشک به سوی تهران شلیک خواهند کرد.»
کاتس همچنین ضمن اشاره به منافع مشترک رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی افزود که «تهدید ایران» تنها متوجه تل‌آویو و ریاض نیست و آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، از نقض توافق هسته‌ای توسط ایران شکایت کرده‌اند.
وزیرخارجه اسرائیل در ادامه مدعی شد که «جبهه بسیار گسترده‌ای علیه تهدیدات تهران وجود دارد.» کاتس هم‌زمان کشور‌های اروپایی را به خاطر همراهی نکردن آن‌ها با سیاست سختگیرانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در قبال ایران مورد انتقاد قرار داد. ترامپ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ رسما خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام را اعلام کرد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین این کشور علیه ایران، تحریم‌های جدیدی را نیز علیه تهران وضع کرد.

خواست تشکیل ائتلاف عربی ـ. اروپایی علیه ایران
وزیرخارجه رژیم صهیونیستی که برای شرکت در پنجمین دور کنفرانس موسوم به «گفتگو‌های مدیترانه‌ای» در رم، پایتخت ایتالیا، به سر می‌برد، در سخنرانی خود در روز جمعه گذشته ۱۵ آذر نیز خواستار تشکیل ائتلافی علیه ایران شد. کاتس از جمله گفته بود که زمان تشکیل ائتلافی متشکل از کشور‌های عربی و اروپایی برای مقابله با برنامه اتمی ایران فرارسیده است.
هم‌زمان دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده که بنیامین نتانیاهو در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با او در مورد موضوعات مختلفی از جمله ایران، وضعیت سوریه، نیاز‌های امنیتی اسرائیل و نیز راه‌های جلوگیری از برخورد نیرو‌های نظامی اسرائیلی و روسی گفتگو کرده است.
کاتس درحالی از بمباران ایران به‌عنوان یکی از گزینه‌های محتمل سخن گفته که محمد‌جواد ظریف، وزیرخارجه ایران، روز جمعه، آزمایش موشکی رژیم صهیونیستی، رژیمی که گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد، را به‌عنوان تهدیدی برای جمهوری اسلامی مورد انتقاد قرار داده بود.
محمدجواد ظریف در پیامی توییتری ضمن «اتمی» خواندن این موشک، تاکید کرده‌بود که اسرائیل با این آزمایش موشکی، «آن را به طرف ایران نشانه رفته بود.» ظریف همچنین از «استاندارد دوگانه» آمریکا و سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا و سکوت آنان در برابر این آزمایش موشکی انتقاد کرده بود.
درحالی‌که وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، در رابطه با آزمایش موشکی مزبور تنها بیانیه‌ای کوتاه و بدون اشاره به جزئیات منتشر کرد، رسانه‌های اسرائیلی از آزمایش یک موشک پیشرفته با «قابلیت‌های جدید» خبر داده و به نقل از «منابع خارجی» آن را «اتمی» توصیف کرده بودند.

موضع عادل الجبیر
همزمان با سخنان و ادعا‌های بی‌اساس وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، وزیر مشاور عربستان در امورخارجه عربستان هم بار دیگر ادعا‌های بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش «ایسنا» عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امورخارجه در گفتگو با شبکه العربیه، ایران را اولین کشور حامی تروریسم خواند و مدعی شد: «این مساله‌ای است که ما از سال‌ها پیش بر آن تاکید می‌کردیم.» او در حاشیه کنفرانس مدیترانه‌ای که در پایتخت ایتالیا برگزار شد، دلیل وضع تحریم‌ها از سوی جامعه بین‌المللی علیه ایران را حمایت از تروریسم خواند.
این مقام سعودی با طرح ادعا‌هایی بی‌اساس و تکراری مدعی شد که ایران اقدامات تخریبی در کشور‌های مختلف انجام می‌دهد و به گروه‌های تروریستی موشک بالستیک می‌دهد تا به شهر‌ها و روستا‌ها حمله کنند. عادل الجبیر در سخنرانی خود در این کنفرانس نیز همین ادعا‌ها را مطرح کرده بود.
به گزارش «ایسنا» ادعا‌های جبیر درحالی مطرح است که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و مقامات ایران از جمله محمدجواد ظریف بار‌ها خواهان امضای معاهده عدم تعرض به همسایگان شده‌اند.
این عربستان است که بیش از ۵ سال است که زنان و کودکان بی‌گناه یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و تمام توافقات مبنی بر برقراری آتش بس را نقض می‌کند.

تماس تلفنی پوتین و نتانیاهو
از سوی دیگر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه محور تمام گفتگو‌های اخیرش با ترامپ، پوتین و پمپئو ایران بوده، تاکید کرد که به تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ادامه می‌دهد. به گزارش «ایسنا» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «ما برای اعمال تحریم علیه ایران، اعمال فشار علیه ایران، مقابله با ایران و مقابله فعالانه و نظامی علیه اقدامات این کشور برای استقرار در مرز ما، درحال تلاش بی‌وقفه هستیم.»
او در ادامه گفت: «ما در واقع یک تلاش جهانی علیه ایران را به پیش می‌بریم و آخرین گفت‌وگوهایم با ترامپ و پوتین و نیز پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در این هفته بخشی از این تلاش است.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: سه اولویت من در هر گفت‌وگویی این است: «ایران، ایران و ایران.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با بحران‌های داخلی شدید و بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، در دوره اخیر به شکل قابل توجهی بر حجم اقدامات فرافکنانه به‌ویژه موضع‌گیری علیه ایران افزوده است که به اعتقاد بیشتر کارشناسان، این گونه اقدامات بی‌نتیجه نتانیاهو تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های داخلی و پرونده‌های فساد او است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید