سرماخورده‌ها لبنیات مصرف نکنند

سرماخورده‌ها لبنیات مصرف نکنند

کاظمینی مصرف سوپ رقیق کم گوشت با هویج و جعفری و مرزه، شلغم و کمی‌سیر همراه با پودر آویشن شیرازی و دارچین را از نمونه غذا‌های مناسب افراد سرماخورده عنوان کرد.

کد خبر : ۷۴۸۱۷
بازدید : ۱۱۸۰۵
سرماخورده‌ها لبنیات مصرف نکنند
عضو هیئت علمی‌دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:: بسیاری از بیماران سرماخورده گمان می‎کنند اگر ترشحات سبزرنگ و غلیظ در ریه یا پشت حلق داشته باشند، باید آنتی بیوتیک مصرف کنند، اما زمانی استفاده از آنتی‌بیوتیک البته با تجویز پزشک، ضروری است که تب ناشی از عفونت میکروبی روی داده باشد.
دکتر «سید کاظم کاظمینی» در گفتگو با ایسنا، در مورد علائم سرماخوردگی‎های ویروسی رایج در فصول سرد سال، تصریح کرد: در این شرایط حالاتی مانند گرفتگی بینی، سرفه خلط‌دار غلیظ، ترشحات غلیظ بینی و پشت حلق، سنگینی سر در ناحیه پیشانی و گونه‌‎ها و عمق چشم‌ها، همراه با تب خفیف، بی اشتهایی، بی‌حالی و درد عضلانی روی می‎دهد.
عضو هیئت علمی‌دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که بر مبنای طب ایرانی، کم اشتهایی در حین سرماخوردگی فرآیندی سودمند در جهت پاک‌سازی دستگاه تنفس و بهبودی زودتر بیمار به شمار می‎آید، گفت: بر همین اساس نیز اصرار به خوردن غذا به ویژه غذا‌های سنگین به ویژه در مورد کودکان توصیه نمی‌شود. وی افزود: غذا در این شرایط باید سبک و خوش‌گوار باشد و علاوه بر ارزش تغذیه‌ای باید بتواند عملکرد‌های دارویی نیز داشته باشد.
کاظمینی مصرف سوپ رقیق کم گوشت با هویج و جعفری و مرزه، شلغم و کمی‌سیر همراه با پودر آویشن شیرازی و دارچین را از نمونه غذا‌های مناسب افراد سرماخورده عنوان کرد. این متخصص طب ایرانی در پایان در رابطه با موارد منع تغذیه‌ای در این بیماران نیز تاکید کرد: مصرف ماست، پنیر، خامه، نان، غذا‌های خمیری مانند ماکارونی، سرخ کردنی‎ها و میوه موز، ترشحات سینوس و سینه را غلیظ‌تر می‎کند لذا باید از مصرف آن‌ها در طی دوره بیماری پرهیز شود.
منبع: روزنامه آفتاب یزد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید