قیمت آپارتمان در منطقه ۱۲ تهران

قیمت آپارتمان در منطقه ۱۲ تهران

منطقه ۱۲ اگرچه یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که سابقه سکونت در آن به نسبت اغلب مناطق مصرفی در شرق و غرب تهران که این روز‌ها طرفداران زیادی در بازار مسکن دارد، بسیار بیشتر است.

کد خبر : ۷۴۹۷۱
بازدید : ۴۱۰۸
بازار مسکن پایتخت در منطقه ۱۲ تهران چند ماهی است که از رمق افتاده و تعداد معاملات در این منطقه بسیار اندک است. بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، در منطقه ۱۲ پایتخت که یکی از مناطق واقع در نیمه جنوبی هسته مرکزی شهر است، طی مهر ماه ۹۶ فقره و در آبان‌ماه فقط ۸۲ فقره معامله انجام و ثبت شده است.
منطقه ۱۲ اگرچه یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که سابقه سکونت در آن به نسبت اغلب مناطق مصرفی در شرق و غرب تهران که این روز‌ها طرفداران زیادی در بازار مسکن دارد، بسیار بیشتر است؛ اما به دلیل اینکه کاربری غالب در بخشی از نواحی این منطقه تحت تاثیر قرار گرفتن بازار بزرگ در آنجا تغییر کرده و املاک مسکونی به‌عنوان انبار، دفتر فروش و کارگاه‌های بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساکنان این منطقه از پدیده «شب مردگی» رنج می‌برند.
از طرفی محدودیت‌های ساخت و ساز به دلیل بافت ارزشمند تاریخی واقع در برخی از نواحی منطقه ۱۲ نیز در مهاجرت ساکنان از این منطقه و تشدید شب‌مردگی آن اثرگذار بوده است.

دافعه شب‌مردگی در مناطقی از شهر از جمله منطقه ۱۲ بر وضعیت بازار مسکن در این مناطق نیز اثرگذاشته و رغبت به سکونت در بسیاری از محله‌های این منطقه رو به کاهش است. اما در این میان محله‌هایی از منطقه ۱۲ هستند که همچنان با غلبه کاربری مسکونی، انتخاب خانواده‌هایی هستند که اغلب از چند نسل قبل در این محله ساکن بوده و هستند.
بخش‌هایی از محله بهارستان، خیابان آبشار، میدان خراسان، خیابان ایران، میدان شهدا، خیابان زرین نعل و... از جمله نقاطی هستند که بافت غالب در آن‌ها مسکونی است و بخشی از معاملات بازار مسکن به آن‌ها اختصاص دارد. با این حال واسطه‌ها می‌گویند تعداد معاملات در این محله‌ها انگشت‌شمار شده است و حتی قیمت‌گذاری مناسب از سوی فروشندگان نیز نتوانسته تاثیر مثبتی بر حجم معاملات در این منطقه بگذارد.
قیمت آپارتمان نوساز در نواحی مختلف این منطقه از مترمربعی ۶ یا ۷ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان است که قیمت‌های بالاتر به مناطق اصیل‌تر و با غلبه بافت مسکونی تعلق دارد و بعضا با قیمت مناطق مصرفی در شرق تهران نیز نزدیک است. پایین‌ترین قیمت‌های این دامنه نیز مربوط به بافتی از منطقه ۱۲ است که کاربری کسب و کار غالب است و با تجمع آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو است.
قیمت آپارتمان در منطقه ۱۲ تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید