نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان

مدل قوی‌تر که با کمک AMG، بخش خودرو‌های تقویت‌شده مرسدس-بنز، ساخته شده است، موتور ۳۰۶ اسب بخاری دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش ۵/۱ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. مرسدس-بنز GLA با ب‌ام‌و X۱ و آئودی Q۳ رقابت می‌کند.

کد خبر : ۷۵۰۰۹
بازدید : ۲۷۳۳۱
نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
شورلت سابربن با بیش از پنج متر و ۷۰ سانتی‌متر طول از بزرگ‌ترین ماشین‌های جهان است

غول‌های آمریکایی
در سال ۱۹۳۵، شورلت با گذاشتن اتاق استیشن بر روی شاسی وانت، اولین ماشین شاسی‌بلند جهان را با نام سابربن (Suburban) به بازار عرضه کرد. در هشتاد و پنج سال گذشته، شورلت یازده نسل مختلف از سابربن را به بازار عرضه کرده و این ماشین اکنون باسابقه‌ترین نام در صنعت خودرو است.

نسل جدید سابربن همراه با مدل کوچک‌تر تاهو (Tahoe) هفته گذشته رونمایی شد. سابربن جدید نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و با بیش از پنج متر و ۷۰ سانتی‌متر طول، یکی از بزرگ‌ترین ماشین‌های جهان است.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
شورلت می‌گوید گنجایش بار نسل جدید تاهو ۶۶ درصد از قبل بیشتر شده است
جلو ماشین به وانت شورلت سیلورادو شبیه است، اما برخلاف وانت، هر چرخ فنربندی مستقل دارد تا ماشین راحت‌تر باشد. با افزایش فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب، جای سرنشینان و گنجایش بار هم بیشتر شده است. با خواباندن دو ردیف صندلی عقب، می‌توان بیش از چهار متر مکعب جای بار در سابربن باز کرد. شورلت می‌گوید فضای بار مدل تاهو ۶۶ درصد از قبل بیشتر شده است.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
اولین مدل سابربن در سال ۱۹۳۵ به بازار عرضه شد

برای ماشین دو موتور هشت سیلندر بنزینی یا شش سیلندر دیزل در نظر گرفته شده است. حجم قوی‌ترین موتور ۶/۲ لیتر است و ۴۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نیروی موتور از طریق دنده ده سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شورلت قیمت مدل‌های جدید را هنوز اعلام نکرده است. اما نسل کنونی سابربن با قیمت پایه ۵۱ هزار و ۷۰۰ دلار و تاهو با قیمت ۴۹ هزار دلار فروخته می‌شود.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
با خواباندن دو ردیف صندلی عقب بیش از چهار متر مکعب جای بار در سابربن باز می‌شود

جنرال‌موتورز سال آینده بر روی همین شاسی چهار مدل جدید در دو زیرمجموعه دیگرش، جی‌ام‌سی و کادیلاک به بازار عرضه خواهد کرد. این شش مدل در مجموع هفتاد درصد بازار شاسی‌بلند‌های بزرگ در آمریکا را در اختیار دارند و با توجه به سود حدود سی درصد، بخش اصلی درآمد جنرال‌موتورز را در آمریکای شمالی تامین می‌کنند.

اما رقابت در حال سخت‌تر شدن است. فورد به تازگی با نسل جدیدی از مدل اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور خریداران زیادی را به خود جلب کرده و فیات-کرایسلر هم در سال ۲۰۲۱ با نسل جدید مدل گرند واگونیر به این رقابت خواهد پیوست.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
شتاب قوی‌ترین مدل GLA حدود پنج ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است

مرسدس-بنز با رونمایی از نسل جدید مدل GLA، مجموعه مدل‌های کوچک خود را کامل کرد. مرسدس-بنز اولین مدل کوچک خود در کلاس A. را در سال ۱۹۹۷ به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا کنون این کارخانه بیش از هفت میلیون دستگاه ماشین در این کلاس فروخته است.

بنز در حال حاضر هشت مدل کوچک دارد و یکی از هر چهار ماشینی که می‌فروشد از این مدل‌ها است. بیشتر مشتریان این بخش از محصولات بنز زنان و جوانان هستند.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
پنسل جدید GLA نسبت به قبل جادارتر شده است

GLA از موفق‌ترین مدل‌های کوچک بنز است. نسل اول این مدل پنج سال پیش به بازار عرضه شد و مرسدس-بنز می‌گوید حدود یک میلیون دستگاه از آن فروخته است. همچنین به گفته کارخانه آلمانی نیمی از خریداران این ماشین پیش‌تر مشتری کارخانه‌های رقیب بوده‌اند.

نسل جدید GLA نسبت به قبل کمی بلندتر شده تا راننده بیشتر احساس راندن یک شاسی‌بلند داشته باشد. در واکنش به انتقاد‌ها از نسل اول، جای سرنشینان هم بیشتر شده است.

ظاهر ماشین به دیگر مدل‌های کلاس A. شبیه است و در عین سادگی، ترکیبی از شیک‌بودن و اسپرت بودن را نمایش می‌دهد. مانند دیگر مدل‌های کوچک بنز، اطلاعات خودرو از طریق دو نمایشگر دیجیتال به راننده نمایش داده می‌شود که بیش از نیمی از داشبورد ماشین را پوشانده است.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد اطلاعات ماشین از طریق دو نمایشگر دیجیتال به راننده نمایش داده می‌شود

از جمله امکانات ایمنی ماشین، سیستم ترمز خودکار است که با پیش‌بینی احتمال تصادف فعال می‌شود تا از آسیب جدی جلوگیری کند. این سیستم با نزدیک شدن به خط عابر پیاده، رهگذارن را رصد می‌کند و به راننده هشدار می‌دهد. GLA از بهار آینده با دو موتور چهار سیلندر به بازار عرضه میشود. مدل ضعیف‌تر ۱۶۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

مدل قوی‌تر که با کمک AMG، بخش خودرو‌های تقویت‌شده مرسدس-بنز، ساخته شده است، موتور ۳۰۶ اسب بخاری دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش ۵/۱ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. مرسدس-بنز GLA با ب‌ام‌و X۱ و آئودی Q۳ رقابت می‌کند.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
GLA اولین ماشینی است که از طریق پخش زنده در اینترنت رونمایی می‌شود

مرسدس-بنز به جای برگزاری مراسم رونمایی با حضور مهمانان و خبرنگاران، ماشین جدید خود را در استودیو و از طریق پخش زنده اینترنتی رونمایی کرد.

این اولین بار است که یک خودروساز محصول خود را از این طریق رونمایی می‌کند. با افزایش هزینه حضور در نمایشگاه‌های خودرو، کارخانه‌ها از شرکت در نمایشگاه‌ها فاصله گرفته و محصولات خود را با روش‌های دیگر به خریداران معرفی می‌کنند.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
فراری امسال اولین مدل هیبرید خود را رونمایی کرد

در حالی که خودروسازان جهان برای ساخت ماشین‌های الکتریکی رقابتی شدید را آغاز کرده‌اند و می‌خواهند هر چه زودتر جای پای خود را در این بازار محکم کنند، فراری اعلام کرده برای عرضه اولین مدل الکتریکی‌اش عجله‌ای ندارد.

خودروساز ایتالیایی قبلا گفته بود که اولین مدل الکتریکی خود را پس از سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد کرد. اما لوییس کامیلری، مدیر فراری هفته گذشته اعلام کرد بعید است این ماشین پیش از سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

آقای کامیلری که در محل کارخانه فراری در شهر مارانلو با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد گفت: "فن‌آوری باتری هنوز به مرحله‌ای که باید نرسیده است. هنوز ضعف‌های عمده‌ای در مورد زمان شارژ و همین طور سیستم‌های خودران وجود دارد. ما در نهایت یک ماشین الکتریکی خواهیم ساخت، اما نه در آینده نزدیک. "

مدیر فراری می‌گوید این شرکت ساخت یک ماشین الکتریکی را بررسی می‌کند، اما فعلا بر تولید قوای محرکه هیبرید تمرکز خواهد کرد.

فراری ابتدای سال جاری میلادی، مدل SF۹۰ استراداله، اولین مدل هیبرید خود را رونمایی کرد. این ماشین که علاوه بر موتور هشت سیلندر بنزینی، سه موتور الکتریکی دارد با ۱۰۰۰ اسب بخار، قوی‌ترین ماشین تاریخ کارخانه است.

فراری می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ شصت درصد از محصولاتش، قوای محرکه هیبرید داشته باشد. آقای کامیلری همچنین گفت: علاوه این شرکت سوخت‌های دیگر از جمله هیدروژن را هم برای محصولات آینده فراری در نظر دارد.

فراری پیش‌بینی می‌کند تا پایان امسال با کسب درآمد یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو (یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) رکورد فروش خود را بشکند.

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد دن امان مدیر بخش ماشین‌های خودران جنرال موتورز به نام کروز است

مدیر پیشین جنرال موتورز در مقاله‌ای خبرساز وضعیت کنونی صنعت خودروسازی را نابسامان توصیف کرده و گفته راه‌حل‌های تازه‌ای نظیر خدمات تاکسیرانی اینترنتی هیچ کمکی به حل مشکل آلودگی و ترافیک نکرده است.

دن امان، که اکنون مدیر بخش ماشین‌های خودران جنرال موتورز به نام کروز است، در وبلاگش نوشته که اگر حمل‌و‌نقل مدرن به شکل کنونی وجود نداشت و کسی این روش را پیشنهاد می‌کرد، بدون شک دیوانه خطاب می‌شد.

او نوشته: "از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود که هوا را آلوده می‌کند. در شهر‌ها راه‌بندان ایجاد می‌کند تا جایی که مصرف‌کنندگان را به ورطه جنون می‌کشاند. خطا‌های انسانی باعث کشته شدن ۴۰ هزار آمریکایی در سال می‌شود و حدود یک میلیون تلفات در سراسر جهان دارد.
اکثر مواقع ماشین‌ها بلااستفاده در کنار خیابان جا گرفته و فضای زندگی را تنگ کرده‌اند. اگر خیلی جوان یا پیر باشید یا معلول نمی‌توانید از ماشین استفاده کنید و اگر هم بتوانید باید سالانه ۹ هزار دلار هزینه کنید. "

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
کروز در حال آزمایش ماشین‌های خودران جنرال موتورز است

مدیر پیشین بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا همچنین از شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی نظیر اوبر انتقاد کرده و می‌گوید درباره تاثیر آن‌ها بزرگنمایی شده است. آقای امان نامی از این شرکت‌ها نبرده، اما نوشته خدمات تاکسیرانی اینترنتی کمتر از یک درصد سهم حمل‌ونقل را در اختیار گرفته‌اند، اما بسیار بیشتر از این در ایجاد آلودگی و ترافیک سهم دارند و رانندگان خسته این ماشین‌ها خطر تصادف را بیشتر کرده است.

او همچنین از استفاده از ماشین‌های تک‌سرنشین و عدم استقبال از ماشین‌های الکتریکی انتقاد کرده است. آقای امان می‌گوید جامعه بشری باید از مفهوم کنونی ماشین عبور کند و به دنبال تعریف تازه‌ای باشد. او اگرچه به طور واضح درباره این تعریف حرفی نزده، اما به نظر می‌رسد آن‌چه در سر دارد ماشین‌های خودران الکتریکی هوشمندی است که بیش از یک مسافر را با هزینه‌ای کم به مقصد می‌رساند.

به نظر او، با خودران شدن ماشین‌ها، تلفات کم می‌شود و با الکتریکی شدن قوای محرکه، آلودگی کاهش می‌یابد و با سوار کردن چند مسافر، هزینه سفر کاهش یافته و ترافیک کمتر می‌شود. آقای امان می‌گوید این حمل‌و‌نقلی است که 'مناسب شهر‌ها و سیاره ما است'.

کروز، زیرمجموعه جنرال موتورز که آقای امان مدیریتش را برعهده دارد، با این ایده در حال آزمایش ماشین‌های خودران است. کروز ابتدا قرار بود ماشین‌هایش را امسال به بازار بفرستد، اما به دلیل چالش‌هایی که برای درآمدزایی این روش ایجاد شده بود، این برنامه به تعویق افتاده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید