"کلمه سال" 2019

"کلمه سال" 2019

این روزنامه می‌نویسد که قبل از این که مقامات هنگ کنگ متوجه شوند چه اتفاقی در حال وقوع است، معترضین "مانند قطره جمع شدند" تا جاده را به سمت ساختمان دولتی ببندند.

کد خبر : ۷۵۳۵۷
بازدید : ۷۷۵۲
روزنامه فانینشال تایمز کلمه سال را عبارت " Be water " (آب باش) که شعار معترضین هنگ کنگی برگرفته از فلسفه بروس لی بود، انتخاب کردند. این روزنامه می‌نویسد که قبل از این که مقامات هنگ کنگ متوجه شوند چه اتفاقی در حال وقوع است، معترضین "مانند قطره جمع شدند" تا جاده را به سمت ساختمان دولتی ببندند.
وقتی پلیس ضد شورش به محل رسید آن‌ها " مانند مه پراکنده شده" و به سمت کوچه‌های باریک رفتند جایی که آن‌ها را دستگیر کردند، اما آن‌ها مانند یخ سخت و محکم بودند. این فلسفه آب باش ورزشکار مشهور هنگ کنگی بروس لی است.

بروس لی در هنگ کنگ بزرگ شد، اما در هالیوود مشهور گردید. او به هنر‌های رزمی مشغول بود و نه تنها هنرپیشه بلکه فیلسوف هم بود.

بروس لی در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۷۰ می‌گوید: " عقل خود با پاکیزه کن. مانند آب بدون شکل باش. اکنون شما آب را در لیوان می‌ریزید و به شکل لیوان در می‌آید. آنرا در بطری می‌ریزید و به شکل بطری می‌شود. آب می‌تواند جریان داشته باشد و یا بشکند. آب باش، دوست من! "
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید