بازنده رقابت در شبکه ۵G کیست؟

بازنده رقابت در شبکه ۵G کیست؟

ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵ G. را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

کد خبر : ۷۵۴۴۴
بازدید : ۱۲۸۵۴
بازنده رقابت در شبکه ۵ G. کیست؟
کارشناسان بر این باورند که کاربران و خریداران محصولات مجهز به شبکه ۵ G. تنها بازندگان رقابت تنگاتنگ میان غول‌های تکنولوژی هستند. اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت‌نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد.
در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتور‌های اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵ G. در کشور‌های مختلفی همچون کره‌جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، بسیاری از کشور‌های اروپایی و... هستند تا هرچه سریع‌تر امکان بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت و سایر خدمات مربوط به نسل پنجم شبکه ارتباطات را برای کاربران و مشترکان خود فراهم بیاورند.

از آنجا که بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکننده موبایل همزمان با اپراتور‌های مخابراتی در تلاشند به توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵ G. بپردازند، کاربران و علاقه‌مندان بسیاری به خریداری و استفاده از محصولاتی با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵ G. روی آورده‌اند. حالا به‌تازگی کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در حوزه فناوری خاطرنشان کرده‌اند که در رقابت شدید و تنگاتنگ شبکه ۵ G. که در میان غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل درگرفته بود، این کاربران هستند که بازنده ماجرا بودند.
براساس گزارش وب‌سایت سی‌نت، پیش‌تر نیز گزارش‌هایی به نقل از کارشناسان منتشر شده بود که خطاب به کاربران اعلام کرده بودند با وجود این‌که شرکت‌های تولیدکننده موبایل این روز‌ها به شدت روی تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری شبکه اینترنت ۵ G. تمرکز کرده‌اند، کاربران فعلا برای خریداری این محصولات دست نگه دارند و بلافاصله بعد از رونمایی نخستین گوشی هوشمند مجهز به این فناوری به خریداری و تهیه آن اقدام نکنند.
به عقیده این کارشناسان، از مهم‌ترین دلایلی که کاربران در حال حاضر باید از خریداری گوشی‌ها و محصولاتی با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵ G. چشم‌پوشی کنند، می‌توان به پوشش‌دهی و آنتن‌دهی ضعیف در بیشتر مناطق جهان، گران بودن این محصولات، محدودیت در انتخاب اپراتور مخابراتی، نبود زیرساخت‌های لازم برای برقراری و استفاده از شبکه ۵ G. و در آخر نبود کاربرد‌های متعدد برای استفاده از شبکه پرسرعت ۵ G. روی گوشی همراه اشاره کرد.
با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتور‌های بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵ G، می‌توان گفت: ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵ G. را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.
نسل پنجم شبکه تلفن همراه، استاندارد‌های پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتور‌های فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هوآوی، ال‌جی، اسپرینت و... به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵ G. هستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید