درمان سرطان با تناسب اندام

درمان سرطان با تناسب اندام

تناسب اندام بیماران سرطانی پیش از شروع شیمی‌درمانی، به روند بهبود بیمار کمک می‌کند.

کد خبر : ۷۵۴۶۶
بازدید : ۹۸۷۰
درمان سرطان با تناسب اندام
به گفته سرویس سلامت همگانی بریتانیا، برنامه پیش از درمان تناسب اندامی به هزاران بیمار سرطانی ارائه خواهد شد تا شانس ایشان در مداوای سرطان را بهبود بخشد.این برنامه شامل سه تمرین تناسب اندام در هفته است از جمله تمرین‌های شدید تنفسی و حرکات استقامتی.

سرویس سلامت همگانی امیدوار است با این برنامه، بیماران سرطانی پیش از شروع شیمی‌درمانی به تناسب اندام بهتری دست یابند که به ایشان در «روند بهبود و مداوا» کمک شایانی خواهد کرد.

سایمون استیونز، مدیر عامل سرویس سلامت همگانی گفت: «درمان سرطان اکنون بهتر از همیشه است، ولی این طریقه مداوا فشار زیادی به بدن فرد می‌آورد. درنتیجه مدارک روبه‌فزونی وجود دارد که نشان می‌دهد تلاش برای دستیابی به تناسب اندام قبل از شیمی درمانی یا جراحی بزرگ، بسیار ارزشمند است. در واقع با این کار شما روند مداوا و بهبود خویش را پیش از شروع درمان تسریع می‌کنید.»

علاوه بر تمرین‌های بدنی، رژیم‌های غذایی و حمایت روان درمانی نیز برای بیماران در دسترس است تا عوارض جانبی مداوا و مدت زمان بستری شدن آنان کاهش یابد. این برنامه تمرینی اکنون نیز در منطقه منچستر و حومه در جریان است و بیش از ۵۰۰ بیمار در آن مشارکت دارند.

بیش از ۲ هزار بیمار سرطانی قرار است طی دو سال آینده در این برنامه مشارکت کنند و خدمات مشابهی در شهر‌های یورکشایر، لیسستر و لندن در دسترس خواهد بود.

دیوید فاولز، بیمار سرطانی ۶۸ ساله در سال جاری در برنامه تناسب اندام مشارکت کرده و می‌گوید پیش از آشنایی با این برنامه، حتی فکر رفتن به باشگاه و ورزش کردن پیش از جراحی به نظرش خنده‌دار می‌آمده است.

اما وقتی جراح برایش توضیح داد تناسب اندام قبل از جراحی به معنی بستری شدن برای مدت کوتاهتری در بیمارستان است، او به این طرح پاسخ مثبت داد.

وی گفت: «اگر شخصی در ماه فوریه به من می‌گفت: به باشگاه خواهم رفت به او می‌خندیدم. جراحی من شدید بود و ۱۰.۵ ساعت به طول انجامید. به من گفته شده بود تا دو، سه یا حتی چهار هفته ممکن است در بیمارستان بستری شوم، ولی ۹ روز بعد بیرون بودم. خودم هم باورم نمی‌شد. تمام این به خاطر تمرین‌های تناسب اندامی بود که انجام دادم، بی‌نظیر است.»

او ادامه داد: «من خودم در ماه فوریه صاحب نوه جدیدی شدم و او برایم مایه الهام بود و می‌خواستم بهتر شوم تا شاهد بزرگ شدن او باشم. این قضیه مرا تشویق کرد که تمرین کردن را شروع کنم.»

جون دیویس مشاور مرکز پشتیبانی سرطان مک‌میلان در سازمان الاید هلث پروفشنالز (Allied Health Professionals) گفت: «انتظار برای شروع مداوای سرطان بعضی اوقات می‌تواند خود اضطراب‌زا باشد و بر عدم قطعیت بیفزاید.
گرچه ممکن است غیرعادی به نظر برسد که بیماران جدید به کلاس‌های تمرین و تعلیم دهندگان شخصی ارجاع داده شوند، اما ما از نتیجه این پیشگیری مطلعیم که می‌تواند به افراد در این دوران سخت کمک کرده تا از نظر جسمی و روانی برای درمان آماده شده و کنترل زندگی خود را دوباره به دست گرفته و سلامت خویش را در آینده بهبود بخشند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید