فاستا "پیرترین کرگدن جهان" مرد

فاستا "پیرترین کرگدن جهان" مرد

حیوانات موذی و کفتار‌ها به او حمله می‌کردند و زخم‌های جدی بر او وارد می‌کردند. سال ۲۰۱۶ مجبور شدیم او را از محیط طبیعی‌اش بیرون بیاوریم و تحت مراقبت ویژه قرار دهیم.

کد خبر : ۷۵۵۱۵
بازدید : ۳۷۶۱۷
فاستا
فاستا پیرترین کرگدن جهان

کرگدنی که گفته می‌شد پیرترین کرگدن جهان است در ۵۷ سالگی در تانزانیا مرد. "فاستا" کرگدن سیاه شرقی اولین بار در سال ۱۹۶۵ زمانی که سه ساله بود در نگورونگورو دیده شد.

او ۵۴ سال آزادانه در این ناحیه پرسه می‌زد، اما در چند سال اخیر برای حفظ سلامتی‌اش در سن بالا در پناهگاهی تحت مراقبت‌های خاص نگهداری می‌شد.

فاستا هرگز بچه‌ای به دنیا نیاورد. محافظان محیط زیستی می‌گویند این مسئله احتمالا به عمر طولانی‌اش مرتبط باشد. در سال ۲۰۱۶، بینایی این کرگدن رو به وخامت گذاشت و از حملات کفتار‌ها در امان نبود.

دکتر فردی مانونگی از مرکز حفاظت محیط‌زیست نگورونگورو به بی‌بی‌سی گفت: "حیوانات موذی به‌ویژه کفتار‌ها به او حمله می‌کردند و زخم‌های جدی بر او وارد می‌کردند. سال ۲۰۱۶ مجبور شدیم او را از محیط طبیعی‌اش بیرون بیاوریم و تحت مراقبت ویژه قرار دهیم. "

او اضافه کرد که روزی که فاستا مرد، کرگدن دیگری متولد شد. آقای مانونگی بعدتر در بیانیه‌ای گفت: "مدارک نشان می‌دهد که فاستا، پیرترین کرگدن جهان بود. " فاستا شامگاه ۲۷ دسامبر به مرگ طبیعی مرد.

در حیات وحش، کرگدن‌ها عموما بین ۳۷ تا ۴۳ سال عمر می‌کنند و در اسارت تا ۵۰ سال.

کرگدن سیاه شرقی در فهرست حیوانات در معرض انقراض قرار دارد. تعداد آن‌ها بسیار اندک است، زیرا این حیوانات به‌خاطر شاخشان شکار می‌شوند. هر چند اکنون تعداد آن‌ها در حال افزایش است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید