اعتراض هالیوودی‌ها به ترامپ در پی شهادت سردار سلیمانی

اعتراض هالیوودی‌ها به ترامپ در پی شهادت سردار سلیمانی

ترامپ جنایتکار جنگی است و با این کارش انسان‌های زیادی را به کشتن می‌دهد. می‌خواهد ما را وارد جنگ کند تا استیضاحش را متوقف کند. امروز دست همه جمهوری‌خواهان به خون آلوده است.

کد خبر : ۷۵۶۹۳
بازدید : ۶۹۱۶
خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی در ۴۸ ساعت گذشته فضای رسانه‌ای ایران را در برگرفت و رسانه را به تسخیر درآورد. در این میان از ساعت‌های ابتدایی انتشار این خبر هنرمندان ایرانی بسیاری نسبت به آن واکنش نشان دادند که همچنان ادامه دارد.

این واکنش‌ها، اما محدود به اهالی فرهنگ ایران نشد و در آن سوی آب‌ها هم واکنش‌های هنرمندان را برانگیخت. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا میان هنرمندان منتقدان سرسختی دارد و هرکدام آن‌ها منتظر فرصتی هستند برای نقد رفتار و افکار او و شهادت سردار سلیمانی که با دستور مستقیم ترامپ صورت گرفت فضای نقد را یک بار دیگر فراهم کرده است.
نشریه هالیوود ریپورتر که نشریه شناخته شده سینمایی است و کمتر در مسائل سیاسی و امنیتی دخالت می‌کند به این موضوع پرداخت و تیتر یک خود را به آن اختصاص داد. الیزابت وارن سناتور دموکرات در این مطلب نوشته است: دونالد ترامپ با حمله هدفمند به ژنرال ارشد ایران در یک حمله هوایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد دینامیت را به انبار باروت انداخته است و این حمله می‌تواند ایالات‌متحده را در آستانه درگیری بزرگ در خاورمیانه قرار بدهد.
انتظار می‌رود این حمله با تلافی شدید ایران علیه اسرائیل و منافع آمریکا همراه باشد. مایکل مور، مستندساز شناخته شده آمریکایی که یکی از منتقدان سرسخت ترامپ است درباره این اتفاق واکنش‌های متفاوتی داشت و با انتشار یک پادکست و یک توییت اعلام کرد عمل ترامپ به معنی شروع یک جنگ جدید در دهه جدید است.
این مستندساز با انتشار تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی از آمریکایی‌ها پرسید: «سلام هموطنان آمریکایی. این مرد را می‌شناسید؟ می‌دانستید دشمن شما بوده؟ چی؟ هرگز چیزی از او نشنیده بودید؟ اما تا پایان امروز شما چنان آموزش داده می‌شوید که دشمن او شوید.
تا خوشحال هم بشوید که ترامپ او را ترور کرد.» مور در ادامه نوشت: «شما همان کاری را می‌کنید که به شما گفته می‌شود. بشین! بگیر! بپر! آماده‌باش تا برای خاکت بمیری و تعطیلات به خانه برگردی.
آماده‌باش تا پسران و دخترانت را برای مردن به یک جنگ جدید بفرستی. آمریکایی‌ها نباید بی‌خیال باشند و بگویند نباید غفلت کرد. جنگ ثروتمند‌ها را ثروتمندتر می‌کند. جنگ خوب است. جنگ یک حواس‌پرتی ضروری است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ماست! دهه جدید مبارک. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد.»

مایک مور در پادکستی که جمعه منتشر کرد، هم گفت: «می‌دانستیم این روز می‌رسد، نمی‌دانستیم؟ ترامپ از روز اولی که سر کار آمد گفت: دنبال ایران است. او اول خودش را از برجام که اوباما به نتیجه رسانده بود خلاص کرد و این در حالی بود که همه بازرسان سازمان ملل گفتند ایران به مفاد برجام پایبند بوده و در حال ساختن بمب هسته‌ای نیست.
ترامپ این توافق را به پایان رساند، زیرا اوباما آن را انجام داده بود. چون سیاست ترامپ از اول مخالفت با کار‌های رئیس‌جمهور قبلی بود.» این مستندساز همچنین دیروز در اینستاگرام مخاطبانش را به تماشای فیلم «کارگران مشغول کارند» ساخته مانی حقیقی تشویق کرد و نوشت ایرانی‌ها فیلم‌های عالی می‌سازند. آن‌ها اسکار می‌برند و در سراسر دنیا جایزه می‌گیرند. آن‌ها نیرویی برای بیان آزاد هستند.

او افزود: ایرانی‌ها عاشق هالیوود هستند و اضافه کرد: هیچ یک از این اتفاق‌ها نباید بیفتد. دیوانگی است. معذرت‌خواهی می‌کنیم. فیلمبرداری کنید، به مردم شلیک نکنید. فیلم بسازید، نه جنگ! در همین رابطه انریکه مارتین مورالس ملقب به «ریکی مارتین» که لقبِ پادشاه پاپ لاتین را دارد، پُستِ مایکل مور کارگردان مستندساز آمریکایی را استوری کرد تا اعتراضش به اقدام دولت آمریکا را نشان دهد.

استفن کینگ، نویسنده نامدار و پرفروش آثار تخیلی هم یکی دیگر از کسانی بود که با انتشار توییتی در صفحه رسمی اش به اقدام آمریکا واکنش نشان داد. استفن کینگ نوشت: «کسی می‌خواهد آتش مبارزه با ایران را روشن کند که در زمان جنگ ویتنام قصد داشت مرغداری بزند.
اگر تو مرد مبارزه بودی در زمان جنگ ویتنام خودت را ثابت می‌کردی. دستور کشتن از راه دور تنها روشی است که ترامپ در دیپلماسی بلد است البته او می‌تواند با مقامات کره شمالی و روسیه نیز گرم بگیرد.»

صف‌آرایی هالیوودی‌ها
راب راینر، کارگردان: احساس وحشتناکی است که فرمانده کل کشورت، فقط دروغ بگوید و سعی کند هدف گرفتن قلب ارتش ایران را توجیه کند.

آلک بالدوین، بازیگر: شروع یک جنگ برای تحت‌الشعاع قرار دادن استیضاح؟

پاتریشا آرکت، بازیگر: امنیت ملی ما را خطری جدی تهدید می‌کند. باید ترامپ را بیرون کنیم. تمامی جمهوری‌خواهان حامی او را با رأی خود از مقام‌شان عزل کنید.

جان لگیزامو، استندآپ کمدین: ترامپ عروسک خیمه‌شب بازی است که می‌خواهد با این اقدام کاری کند استیضاحش فراموش شود!

رزانا آرکت، بازیگر و تهیه‌کننده: ترامپ جنایتکار جنگی است و با این کارش انسان‌های زیادی را به کشتن می‌دهد. می‌خواهد ما را وارد جنگ کند تا استیضاحش را متوقف کند. امروز دست همه جمهوری‌خواهان به خون آلوده است.

دبورا مسین، بازیگر: ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

راب دلنی، کمدین: بیش از ۸۰ میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند. ایرانی‌های زیادی می‌شناسم و دوست ندارم یک جوان ۲۰ ساله آمریکایی به آنجا برود و کودکان و شهروندانش را به قتل برساند و سپس خودش هم کشته شود. جنگ شیطانی‌ترین عمل است.

بردلی ویتفورد، بازیگر: ترامپ یک خودشیفته است. دچار دردسر شده و برای همین می‌خواهد جنگی آغاز کند.
اعتراض هالیوودی‌ها به ترامپ در پی شهادت سردار سلیمانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید