قتل بی‌دلیل در مراسم عروسی

قتل بی‌دلیل در مراسم عروسی

درگیری بین یکی از دوستان من با فردی اتفاق افتاد و آن‌ها درگیر شدند. من رفتم تا دعوا را خاتمه بدهم، اما من هم با آن‌ها درگیر شدم. در این میان پسر جوانی وارد دعوا شد که ضربه چاقوی من به او برخورد کرد.

کد خبر : ۷۵۷۷۸
بازدید : ۷۳۱۳
قتل در مراسم عروسی
پسر جوانی که در یک درگیری جوان دیگری را به قتل رسانده است، با جلب رضایت از سوی اولیای‌دم از قصاص رهایی یافت و به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.
مأموران پلیس اردیبهشت دو سال قبل در جریان درگیری بین دو جوان قرار گرفتند که باعث مرگ یکی از آن‌ها شده بود. با انتقال جسد به پزشکی‌قانونی و آغاز تحقیقات، پلیس متوجه شد این درگیری بعد از اینکه متهم پرونده به نام پارسا مشروب خورده، اتفاق افتاده است.

همچنین مأموران متوجه شدند پارسا بلافاصله بعد از اینکه ضربه را بر بدن مقتول زده، از محل فرار کرده است. چند روز بعد از این حادثه بود که مأموران متهم را شناسایی و بازداشت کردند.

پارسا در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه در مراسم عروسی بودیم. بعد از مراسم با یکی، دو نفر از جوان‌هایی که در عروسی بودند مشروب خوردیم و من خیلی مست شدم، چون اولین‌بار بود که مشروب می‌خوردم، اصلا نمی‌دانستم از خود بی‌خود می‌شوم.
درگیری بین یکی از دوستان من با فردی اتفاق افتاد و آن‌ها درگیر شدند. من رفتم تا دعوا را خاتمه بدهم، اما من هم با آن‌ها درگیر شدم. در این میان پسر جوانی وارد دعوا شد که ضربه چاقوی من به او برخورد کرد. من اصلا او را نمی‌شناختم و حتی نامش را بعد از درگیری و مرگ او متوجه شدم.
بعد از اعترافات متهم و جمع‌آوری سایر مدارک موجود، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. متهم در جلسه دادگاه که در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، پای میز محاکمه رفت و اتهام قتل را قبول و از اولیای‌دم درخواست بخشش کرد، اما آن‌ها رضایت ندادند.

قضات بعد از پایان جلسه دادگاه رأی بر قصاص متهم صادر کردند. با تأیید این رأی در دیوان‌عالی کشور، پرونده برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. متهم با تلاش خانواده‌اش سرانجام از قصاص نجات پیدا کرد و این‌بار به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.

متهم یک‌بار دیگر قتل را قبول کرد و گفت: از آنچه اتفاق افتاده بسیار پشیمان هستم. من اصلا مقتول را نمی‌شناختم و هیچ دشمنی‌ای هم با او نداشتم. من در زندان روز‌های سختی را گذراندم و درخواست دارم با توجه به گذشت اولیای‌دم دادگاه نیز به من تخفیف بدهد. من و خانواده‌ام به‌خاطر این اتفاق خسارت زیادی دیدیم و می‌خواهم به خانواده‌ام برای جبران آنچه اتفاق افتاده است کمک کنم.

قضات با پایان جلسه دادگاه برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید