ترافیک خارجی‌های فوتبال برای تَرک ایران

ترافیک خارجی‌های فوتبال برای تَرک ایران

البته در برخی از باشگاه‌ها عملکرد ضعیف بازیکنان خارجی باعث فسخ قرارداد آن‌ها شده است. این اتفاقات درمجموع باعث کاهش چشمگیر تعداد خارجی‌های لیگ برتر فوتبال ایران در نیم‌فصل دوم خواهد شد.

کد خبر : ۷۵۸۳۲
بازدید : ۱۸۵۳
ترافیک خارجی‌های فوتبال برای تَرک ایران
کمتر از ١٠ روز تا شروع دوباره لیگ برتر باقی مانده و خیلی از باشگاه‌ها به خاطر خروج بازیکنان خارجی خود و همچنین بلاتکلیفی آن‌ها برای بازگشت یا بازنگشتن دچار سردرگمی شدند؛ از استقلال و پرسپولیس بگیر که سرمربیان خارجی آن‌ها هم حاضر به بازگشت نشدند تا تیم‌های شهرستانی که یکی، یکی خارجی‌های خود را از دست دادند و در جذب بازیکنان جانشین هم ناموفق بودند.
البته در برخی از باشگاه‌ها عملکرد ضعیف بازیکنان خارجی باعث فسخ قرارداد آن‌ها شده است. این اتفاقات درمجموع باعث کاهش چشمگیر تعداد خارجی‌های لیگ برتر فوتبال ایران در نیم‌فصل دوم خواهد شد.

استقلال؛ میلیچ و شیخ در مسیر استرا؟
بعد از بسته‌شدن پرونده آندره‌آ استراماچونی، حالا نگرانی استقلالی‌ها برای بازگشت دو بازیکن خارجی و تأثیرگذار این تیم است. البته این باشگاه اعلام کرده شیخ دیاباته که یکی از بهترین بازیکنان آبی‌ها در نیم‌فصل اول بود، به همراه میلیچ، دفاع چپ استقلال به‌زودی به تهران برمی‌گردد، اما این نگرانی وجود دارد که با خروج استراماچونی و به خاطر مشکلات مالی آن‌ها هم زیر حرف‌شان بزنند.
جالب اینجاست که این روز‌ها استقلال به دنبال جذب سومین بازیکن خارجی یعنی آیاندا پاتوسی است که در ابتدای فصل از این تیم جدا شد و به امارات رفت.

پرسپولیس؛ بشار نیامد، خرید‌های جدید روی هوا
تمرینات پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم در شرایطی آغاز شده که علاوه بر کالدرون، بشار رسن هم در میان سرخ‌پوشان دیده نمی‌شود. مشخص نیست این هافبک عراقی چه زمانی به تمرینات اضافه می‌شود و کسی هم درباره دلیل غیبت او توضیحی ارایه نکرده است.
از سوی دیگر شنیده می‌شود پرسپولیسی‌ها با دو بازیکن خارجی توافق کرده بودند، اما آن‌ها در آستانه سفر به تهران از حضور در این تیم انصراف دادند.

تراکتور؛ نیم‌فصل دوم بدون خارجی
مازولا، سوگیتا و فورچونه سه بازیکن خارجی تراکتور در نیم‌فصل اول بودند، اما گویا هیچ‌کدام از آن‌ها را در نیم‌فصل دوم در تبریز نخواهیم دید.
سوگیتا، مدافع ژاپنی و فورچونه، مهاجم فرانسوی که بعد از پایان نیم‎فصل با نظر باشگاه قراردادشان را فصل کردند و مازولا، هافبک برزیلی هم در مصاحبه‌ای اعلام کرده برای بازگشت به ایران تردید دارد: «منتظر هستم ببینم شرایط چه می‌شود و اینکه می‌توانم به ایران برگردم یا خیر. امیدوارم که همه این شرایط و ماجرا‌ها ختم به خیر شود. البته اگر فرصت و پیشنهاد بازی در برزیل داشته باشم، بهتر است.»

بوشهر در انتظار خارجی‌ها
استان بوشهر که این فصل دو نماینده یعنی پارس‌جنوبی و شاهین را در لیگ دارد، این روز‌ها بازیکن خارجی به خود نمی‌بیند. مگنو باتیستا و فرناندو دخسوس، دو بازیکن برزیلی پارس‌جنوبی جم، به خاطر مشکلات مالی این تیم حاضر به بازگشت از کشورشان به ایران نیستند.
کاخا شویلی، بازیکن گرجستانی پارس‌جنوبی، هم با مصدومیت شدید مواجه شده و گفته می‌شود چهار ماه دور از میادین است. او نیز به کشورش سفر کرده و ممکن است قراردادش را فسخ کند. همچنین گادرانی و ماکسیما، دو بازیکن خارجی شاهین بوشهر، هم هنوز به ایران بازنگشتند و مسئولان این باشگاه را در بلاتکلیفی محض قرار دادند.

فسخ قرارداد خارجی‌های ذوب‌آهن
باشگاه ذوب‌آهن بعد از پایان نیم‌فصل در اطلاعیه‌ای رسما اعلام کرد که قرارداد دو بازیکن نیجریه‌ای خود را فسخ کرده و دلیل این اقدام نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های ارزی اعلام شد. به گفته مدیرعامل ذوب‌آهن «ایبو باکر» و «ماکائولی کریسانتوس» در ابتدای فصل با قرارداد‌های گزافی به ذوب آهن ملحق شدند و جدایی آن‌ها ٦‌میلیارد تومان سود تا پایان فصل به این باشگاه اصفهانی می‌رساند.

خداحافظی گل‌گهر و فولاد با خارجی‌ها
کوین یانسن، تاورز داسیلوا و اوروش دلیچ سه بازیکن خارجی گل‌گهر سیرجان بودند که با نظر مجید جلالی به دلیل عملکرد ضعیف چند هفته قبل از پایان نیم‌فصل از این تیم کنار گذاشته شدند. گل‌گهر هنوز نتوانسته بازیکنی را جانشین این نفرات کند. از سوی دیگر فولاد خوزستان «انس ولید خالد بنی یاسین» بازیکن اردنی خود را در لیست فروش قرار داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید