کیمیا علیزاده در اردوی تیم ملی هلند؟!

کیمیا علیزاده در اردوی تیم ملی هلند؟!

هیچ‌کس نمی‌تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی شود که به او بی‌مهری یا بی‌توجهی شده، چون شرایط او در ایران به‌گونه‌ای است که بیش از اینکه مسوولان به او توجه کنند مورد محبت و حمایت همیشگی مردم قرار دارد.

کد خبر : ۷۵۸۸۶
بازدید : ۴۷۱۵
کیمیا علیزاده در اردوی تیم ملی هلند؟!
چندی پیش کیمیا علیزاده، دارنده مدال برنز المپیک ریو و نقره و برنز جهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندوی بانوان ایران غایب بود و کادر فنی دلیل این موضوع را آسیب‌دیدگی این ورزشکار عنوان کردند.
با این وجود اخباری که طی چند روز گذشته منتشر شده، نشان می‌دهد علیزاده هم‌اکنون در کشور هلند به‌سر می‌برد و تمرینات آماده‌سازی خود را پیگیری می‌کند.
در این بین تصاویری از علیزاده منتشر شد که گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه او قصد دارد با پرچم کشور دیگری در رقابت‌های المپیک حاضر شود را به وجود آورد. هر چند خود علیزاده و اطرافیان او تاکنون نسبت به رد یا تایید این خبر واکنشی نشان نداده‌اند، اما رسانه‌ها قویا ادعا می‌کنند که تنها مدال‌آور زن ایران در المپیک دیگر به کشور باز نخواهد گشت. در همین رابطه چند تن از مسوولان ورزشی ایران به اظهارنظر پرداختند.
امیر غفرانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: «پس از انتشار خبر در حال تلاش برای برقراری ارتباط با کیمیا علیزاده و خانواده او هستیم، اما تا این لحظه موفق به صحبت با آنان نشده‌ایم. این را که کیمیا مهاجرت کرده، هنوز نمی‌توان تایید یا رد کرد.»
غفرانی در مورد پخش شدن عکس بدون حجاب علیزاده در شبکه‌های مجازی افزود: «به نظر من این عکس متعلق به کیمیا علیزاده نیست و فقط به آن کمی شباهت دارد.» همچنین محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو در مورد مهاجرت احتمالی مدال‌آور المپیک کشورمان موضع گرفت.
پولادگر با ذکر این نکته که کیمیا گفته بود برای تفریح راهی هلند می‌شود، گفت: «برخلاف برخی جوسازی‌ها و شایعات رسانه‌های بیگانه، علیزاده نه تنها به مربی خود حتی به پدرش هم هدف از این سفر را تفریح و استراحت عنوان کرده و جای شگفتی است که در شرایط حساس کنونی کشور، برخی رسانه‌های بیگانه با اهداف سیاسی به سفر این ملی‌پوش کشورمان پرداخته‌اند.»
پولادگر درمورد حمایت‌های فدراسیون و وزارت ورزش از علیزاده افزود: «هیچ‌کس نمی‌تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی شود که به او بی‌مهری یا بی‌توجهی شده، چون شرایط او در ایران به‌گونه‌ای است که بیش از اینکه مسوولان به او توجه کنند مورد محبت و حمایت همیشگی مردم قرار دارد.»
کیمیا علیزاده که در سال‌های گذشته و به‌خصوص پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا با مصدومیت‌های زیادی روبه‌رو شده بود و شرایط جسمانی مناسبی نداشت، خرداد ماه سال ۹۷ در بیست‌وسومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در هوشی‌مینه ویتنام به میدان رفت و در این مسابقات موفق به کسب مدال برنز شد.
او در شهریور ماه نیز توانست در دومین دوره مسابقات هنر‌های رزمی، تیم میکس تکواندوی کشورمان را در چین همراهی کند و با این تیم ضمن قهرمانی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش میکس تیمی شود.
به این ترتیب و براساس قوانین، علیزاده حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند در المپیک با پرچم کشور دیگری به میدان برود، چراکه باید لااقل دو سال از آخرین بازی او که با پرچم یک کشور مبارزه کرده، گذشته باشد مگر اینکه کیمیا درخواست پناهندگی داده و با پرچم IOC مبارزه کند.
البته این هم در صورتی است که او بتواند سهمیه المپیک را بگیرد. پیش از این قرار بود علیزاده در فروردین ماه سال آینده در رقابت‌های انتخابی المپیک حاضر شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید