نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی

نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی

علی‌رغم تبلیغات تجاری درباره رشد مو، میل جنسی و کرم‌های چین و چروک، دهه چهارم زندگی می‌تواند بهترین دوران زندگی فرد باشد. اما به منظور اینکه از دهه پنجم زندگی‌تان لذت کافی را ببرید باید از ۴۰ سالگی آغاز کنید.

کد خبر : ۷۵۹۵۵
بازدید : ۱۷۱۷۴
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
فرادید | ۴۰ سالگی تصویری است که افراد کمابیش تصوری از آن دارند. علی‌رغم تبلیغات تجاری درباره رشد مو، میل جنسی و کرم‌های چین و چروک، دهه چهارم زندگی می‌تواند بهترین دوران زندگی فرد باشد. اما به منظور اینکه از دهه پنجم زندگی‌تان لذت کافی را ببرید باید از ۴۰ سالگی آغاز کنید.

هر چه باشد، شما تنها فردی هستید که می‌تواند تصمیم بگیرد دهه چهارم زندگی تان چگونه باشد.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱- لحظاتِ شکوهمند زندگی‌تان را پشت سر گذاشته‌اید.
شاید تا ۴۰ سالگی بچه داشته باشید. شاید در شغل خود موفق شده باشید. اما هیچدام از این‌ها به این معنی نیست که مهمترین بخش‌های زندگی شما سپری شده‌اند. هنوز چیز‌های زیادی بعد از ۴۰ سالگی انتظار شما را می‌کشد. می‌توانید بیشتر سفر کنید، ممکن است شغلتان را تغییر دهد یا شاید حتی تصمیم بگیرید یک کتاب بنویسید، روی هنر تمرکز کنید یا کار‌های داوطلبانه و خیریه انجام دهید. پس بهترین‌های زندگی انتظار شما را می‌کشند!
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲-مهترین نقطه عطف زندگی بعد از ۴۰ سالگی، نوه‌دار شدن است
نه این بزرگترین نقطه عطف زندگی نیست شما می‌توانید تغییر شغل دهید، یک سرگرمی جدید برای خودتان دست و پا کنید یا حتی ازدواج کنید. نقاط عطف زندگی بازتابی از چگونه زیستن شما و در اختیار شماست.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳-برای حرفه‌ای شدن دیر است
باید بدانید خیلی از افرادِ حقیقی حرفه خود را از سن ۴۰ و ۵۰ سالگی شروع کردند و در آن به موفقیت رسیدند. جولیا چایلد، نویسنده آمریکایی، از سن ۵۰ سالگی نوشتن را آغاز کرد و وِرا وَنگ در سن ۴۰ سالگی وارد صنعت مد شد. این افراد فقط دو مثال از هزاران نفری هستند که بعد از ۴۰ سالگی یک حرفه را شروع کرده و در آن موفق شده‌اند. ۴۰ سالگی تازه شروع است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۴-متابولیسم شما کند می‌شود و هیچ کاری درباره آن نمی‌توانید بکنید
شما می‌توانید در هر سنی متابولیسم خود را کنترل کنید. این درست که وزن گرفتن بعد از ۴۰ سالگی به مراتب ساده‌تر از ۲۰ سالگی است، اما می‌توانید بالا بردنِ دمای بدن و افزودن پروتئین‌های خاص به رژیم روزانه متابولیسم کند را درمان کنید.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۵-وقتش رسیده که بر اساس سن و سالتان لباس بپوشید
رسیدن به ۴۰ سالگی به این معنی نیست که خیلی سریع باید به سراغ لباس‌هایی بروید که «مناسب» این سن و سال است. خیلی خوب است که در این سن از پوشیدن بعضی لباس‌های خنده‌دار پرهیز کنید، اما در هر سنی که هستید سبکِ شخصیِ لباس پوشیدنتان را حفظ کنید، این مسئله است که در شما تفاوت ایجاد می‌کند.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۶-کسالت آور می‌شوید
حقیقت این است که رئیس شمایید و این شمایید که مسئول نمایشِ زندگی‌تان هستید.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۷-افراد زیر ۴۰ سال نمی‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند
خوب شاید نتوانید زبان نسل جدید را درک کنید، اما این به این معنی نیست که نمی‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در سن ۴۰ سالگی هم همان کار‌هایی را می‌کنید که قبلاً می‌کردید - فرقش این است که حالا دانش بیشتری دارید.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۸-دیگر جذابیتی ندارید
اصلا درست نیست. در حقیقت، تازه در آغاز جذابیت هستید. هم زنان و هم مردان در ۴۰ سالگی همچنان جذابیت دارند. آیا می‌خواهید چند شاهد برایتان بیاوریم؟
۹-آخر هفته‌ها برای جوان‌ترهاست
درسته، برخی از تفریحات متعلق به جوان‌ترهاست. اما اگر احساس می‌کنید دوست دارید با دوستانتان قرار بگذارید و دورهمی داشته باشید، حتماً این کار را بکنید. مثلاً تماشا کردن فوتبال در یک کافی‌شاپ چطور است؟

۱۰-سرو‌کله چروک‌ها بلافاصله پیدا می‌شود
مراقبت از پوست در هر سنی لازم است و رسیدن به ۴۰ سالگی به هیچ عنوان به این معنی نیست که به سرعت پوست شما چین و چروک را نشان خواهد داد. سالم زندگی کنید، اعتماد به نفس داشته باشید، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و از نگرانی درباره اینکه پوستتان چگونه به نظر می‌رسد، دست بردارید. حتی اگر چین و چروکی روی پوستتان بیفتد، نشانه‌ای از زندگیِ پربار است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱۱-دیگر کسی شما را استخدام نمی‌کند
شما هر آنچه یک کارفرما می‌خواهد را دارید: تجربه.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱۲- موهایتان به سرعت سفید می‌شود
بله، قبل از رسیدن به سن ۴۰ سالگی تولید ملانین که مسئول رنگ موست در بدن کاهش پیدا می‌کند. اما تجربه هر فردی منحصر‌به‌فرد است، بنابراین، اینکه فکر کنیم با رسیدن به ۴۰ سالگی مو‌ها یکباره سفید می‌شوند درست نیست. ۱۰ درصد از افراد تا سن ۶۰ سالگی موهایشان سفید نمی‌شود. جامعه چندان سن افراد را بر اساس موی سفید تخمین نمی‌زند.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱۳-برای درس خواندن خیلی دیر است
آماری مربوط به آمریکا نشان می‌دهد افرادی که در سنین بالاتر درس خواندن را شروع می‌کنند، خیلی سریعتر از جوان‌تر‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند. بر‌طبق آمار مرکز ملی آموزش آمریکا، دانش‌آموزانِ بالای ۳۵ سال در حدود ۱۷ درصد از دانش‌آموزانِ سال ۲۰۰۹ را در کالج‌های این کشور تشکیل داده بودند. این رقم برای سال ۲۰۲۰، در حدود ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۴-بهبود سرماخوردگی در این سن سخت‌تر است
اشتباه است. در حقیقت، افراد بالای ۴۰ سال کمتر سرما می‌خورند. بر اساس آمار، یک فرد معمولی در سنین جوانی ۲ تا ۴ بار در سال سرما می‌خورد، این درحالیست که افرادی بالای ۶۰ سال کمتر از یکبار در سال سرما می‌خورند. علت چیست؟ چون همینطور که سن‌مان بالا می‌رود، در معرض انواعی از ویروس‌ها قرار می‌گیریم و بدنمان در مقابل ویروس‌ها ایمن می‌شود.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱۵-دندان‌هایتان حساس‌تر می‌شود
کاملاً عکس این قضیه درست است. افراد بالای ۴۰ سال حساسیت کمتری در دندان‌هایشان تجربه می‌کنند. وقتی سن‌مان بالا می‌رود، دِنتین که بافت داخلی دندان است، افزایش می‌یابد و ماده بین اعصاب و مینای دندان محکمتر می‌شود. این یعنی با افزایش سن عایقِ بین مینای دندان و اعصاب استحکام بیشتری میابد.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱۶-شنوایی‌تان کم می‌شود
هنوز با این وضعیت فاصله زیادی دارید. پس به هر کسی که به شما هشدار می‌دهد شنوایی‌تان کاهش پیدا خواهد کرد بگویید آرام باشد. کاهش شنوایی در اکثر افراد از سن ۶۵ سالگی شروع می‌شود که در ساختار گوش تغییراتی ایجاد می‌شود.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱۷-با خودتان صحبت می‌کنید
نکته اول این است که صحبت با خود نشانه خرفت شدن یا بیماریِ روانی نیست؛ و نکته بعدی اینکه اگر در سن ۴۰ سالگی با خودتان صحبت می‌کنید، احتمالاً در سال‌های قبل از آن هم همینطور بوده است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۱۸-بیشتر دچار فراموشی می‌شوید
همه ما گاهی دسته کلیدمان را جا گذاشته‌ایم یا شارژ گوشی‌مان را گم کرده‌ایم و بعد در لا‌به‌لای بالشِ مبل پیدا کرده‌ایم، اما آیا این به این معنی است که به محض رسیدن به ۴۰ سالگی سطح فراموشی در ما به ناگهان افزایش میابد؟ به‌هیچ‌وجه، مغز در هر سنی همچنان سلول تولید می‌کند و همچنان چندین راه برای حواس‌جمع بودن وجود دارد.

۱۹-زائده‌های پوستی ناگهان سروکله‌شان پیدا می‌شود
برخلاف اینکه بسیاری ممکن است به شما درباره زوائد پوستی در سن ۴۰ سال به بالا بگویند، اما می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد. درحقیقت، زوائد پوستی ناشی از ساییده شدنِ چیزی به پوست است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۰-عینک-لازم می‌شوید
فقط ممکن است به نور بیشتری برای مطالعه احتیاج داشته باشید. با بالا رفتنِ سن ما به نور بیشتری برای تشخیص کلمات روی صفحه نیاز داریم.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۱-خیس کردنِ لباس در اثر خنده
خیس کردنِ لباسِ زیر در اثر خنده یا اینکه نتوانید به موقع خودتان را به دستشویی برسانید، اثر مستقیمِ بالا رفتنِ سن نیست. اما می‌تواند نشانه بی‌اختیاری ادرار باشد که باید درمان شود.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۲-میل جنسی کاهش پیدا می‌کند
اشتباه است. بعد از ۴۰ سالگی نیز افراد همچنان می‌توانند میل جنسی پیش از این سن را تجربه کنند و حتی در مواردی این میل بیشتر نیز می‌شود.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۳-به جراحی پلاستیک احتیاج پیدا می‌کنید
اینکه شما بعد از ۴۰ سالگی به جراحی پلاستیک احتیاج پیدا کنید هیچ مبنای علمی‌ای ندارد.

۲۴-نیازی به کندن موهایتان ندارید
بهتر است خیلی زود ریش‌تراش را بیرون نیندازید. درست است که با افزایش سن در برخی نقاط بدن مانند ساق پا رشد مو کمتر می‌شود، اما زنان در نقاط دیگری مانند صورت مو در میاورند. البته این به این معنی نیست که شما مجبورید آن‌ها را بتراشید. اگر راحتید می‌توانید مو‌های صورتتان را نگه دارید.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۵-دیگر به دئودورانت نیاز ندارید
این درست که در سن ۴۰ سالگی غدد اکرین (غددی که مسئول تعریق هستند) با افزایش سن کمتر می‌شوند، اما ما همچنان عرق می‌کنیم و بنابراین، بوی بد همچنان ادامه دارد؛ بنابراین این قلم را از لیست خریدتان حذف نکنید.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۶-توانِ جسمی‌تان کاهش پیدا می‌کند
افزایش سن به هیچ عنوان به معنیِ کاهشِ قوای بدنی و ضعیف شدن نیست. توده ماهیچه‌ای با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند، اما همچنان در سن ۴۰ سالگی فرصت دارید ورزش کنید و ماهیچه‌های خود را قوی‌تر کنید و به تناسب اندام برسید.
۲۷-انرژی کمتری خواهید داشت
با افزایش سن انرژی بدن کمتر می‌شود، اما با داشتنِ یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی می‌توانید انرژی خود را افزایش دهید.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۸-به خواب کمتری احتیاج دارید
این درست است که بین افزایش سن و کمتر خوابیدن رابطه وجود دارد. اما این به این معنی نیست که با رسیدن به سن ۴۰ سالگی افراد به خوابِ کمتری احتیاج دارند. بنا به گفته محققان خواب در بنیاد ملی خواب در آمریکا «افراد همواره در هر سنی به خوابِ کافی احتیاج دارند. در حقیقت شما همانقدر در سن ۴۰ سالگی به خواب احتیاج دارید که در سنین پایین‌تر احتیاج داشتید.»
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۲۹-ما دچار یبوست خواهیم شد
مشکل یبوست با افزایش سن بیشتر می‌شود؛ زیرا با افزایش سن توده عضلانی در کل بدن کاهش پیدا می‌کند و این مسئله بر عضلات روده نیز اثر می‌گذارد. اما راه حلی برای آن وجود دارد: افزایش مصرف غذا‌هایی با فیبر بالا، سبزیجات بیشتر و پروتئین بیشتر کمک‌کننده است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳۰-بدن دیگر قادر به هضم لبنیات نیست
این فقط یک افسانه است که افراد با رسیدن به سن ۴۰ سالگی دیگر نمی‌توانند لبنیات یا لاکتوز را تحمل کنند. با افزایش سن سطح لاکتوز در بدن کاهش پیدا می‌کند؛ لاکتوز برای هضم محصولات لبنی ضروری است. اما این به این معنی نیست که شما به سرعت در مقابل هضم مواد لبنی ناتوان می‌شوید. اگر نگران هستید می‌توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید تا به حرکت روده کمک کند و به شما کمک کند محصولات لبنی را هضم کنید.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳۱-نفخ مسئله‌ساز می‌شود
هر کسی ممکن است دچار نفخ شود و این ربطی به سن و سال ندارد. افراد در میانسالی بیشتر احتمال دارد که دچار چاقی شکمی شوند که می‌تواند با نفخ اشتباه گرفته شود. اما نفخ واقعا در این سنین مسئله نیست، نفخ می‌تواند هر کسی را در هر سنی دچار کند و می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳۲-استفاده از کرم ضد آفتاب ضرورت بیشتری پیدا می‌کند
استفاده از کرم ضد آفتاب چیزی نیست که در دهه ۴۰ زندگی ضرورت پیدا کند؛ این محصول در تمام طول عمر انسان‌ها ضروری است. فرقی ندارد از چه نژادی باشید یا اینکه پوستتان روشن است یا تیره، همه انواع پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشید حساس است و اگر بیش از اندازه در معرض این اشعه قرار بگیریم، احتمال سرطان پوست را افزایش می‌دهیم.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳۳-افزایش باکتری احتمال عفونت ادراری را افزایش می‌دهد
در دهه چهارم زندگی، بدن زنان نسبت به قبل هورمون استروژن کمتری تولید می‌کند. افزایش احتمال عفونت ناشی از کاهش این هورمون است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳۴-خشکی واژن در زنان حتمی است
خشکی واژن در دهه چهارم زندگی ناشی از کاهش سطح استروژن در زنان است. درست است که بسیاری از ما ممکن است در این دوران خشکی واژن را احساس کنیم، اما این به این معنی نیست که این پدیده غیرقابل اجتناب است. استفاده از محصولاتِ مرطوب‌کننده، یکی از روش‌های درمان خشکی واژن است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳۵-نعوظ در مردان با مشکل مواجه می‌شود
این مسئله ربطی به سن ندارد و افراد زیر سن ۴۰ سالگی هم می‌توانند چنین مشکلاتی داشته باشند. سیگار و مواد دخانی یکی از اصلی‌ترین دلایل این مشکل در هر سنی است.
نزدیک به ۴۰ افسانه درباره ۴۰ سالگی
۳۶-قدتان کوتاه می‌شود و نمی‌توانید کاری درباره آن انجام دهید
درست است که با افزایش سن قد کوتاه می‌شود، اما ورزش کردن، کشیدنِ بدن، مصرف ویتامین و اجتناب از تنباکو و الکل می‌تواند از کاهشِ قد پیشگیری کند.

منبع: www.msn.com
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید