محدودیت نوسان ارز و طلا در بازار

محدودیت نوسان ارز و طلا در بازار

از سوی دیگر اونس طلا در آخرین معاملات بازار جهانی هم پس از انتشار آمار ضعیف‌تر از انتظار بازار کار آمریکا با افزایش قیمت همراه شد؛ با وجود این، کاهش التهابات در خاورمیانه منجر به محدود شدن صعود طلای جهانی شد.

کد خبر : ۷۵۹۷۲
بازدید : ۷۲۱
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
محدودیت نوسان ارز و طلا در بازار

بازار سهام
رکورد‌های جدید در بازار سهام
روز گذشته شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۶ کانالی به ارتفاع ۳۷۵ هزار واحد رسید. بازگشت دامنه نوسان سهام به سطح ۵ درصد در کنار کاهش التهاب بازار‌های داخلی و جهانی، بیشترین جهش دماسنج اصلی بازار سهام طی ده سال اخیر را رقم زد؛ به‌طوری‌که از ۳۱۴ نماد معامله‌شده بورسی تنها ۵ نماد کاهش قیمت داشتند و معاملات با صف خرید مجموعا ۱۲۷۲ میلیارد تومانی ۲۷۷ نماد پایان یافت.
«فارس» به‌تن‌هایی بیش از هزار واحد از رشد شاخص‌کل را رقم زد. از سوی دیگر سهامداران حقیقی که طی هفته گذشته حجم قابل‌توجهی از سهام خود را نقد کرده بودند، دیروز تغییر مالکیت ۹۴۵ میلیارد تومانی را به نفع خود رقم زدند که رکوردی تاریخی محسوب می‌شود.
محدودیت نوسان ارز و طلا در بازار
بازار ارز
دلار در دستان بازارساز؟
روند نزولی شاخص ارزی کشور دیروز ناکام ماند و نرخ دلار ساعت ۱۶ یکشنبه با رشدی ۵۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. بازار ارز هفته پرهیجانی را پشت‌سر گذاشته و دلار کم و بیش به سطوح پیش از ناآرامی‌ها بازگشته است. در این میان بازارساز ادعا می‌کند به‌خوبی سکان دلار را در دست دارد.
رئیس‌کل بانک‌مرکزی در آخرین اظهاراتش از کنترل جریان ریال و همچنین سطح مطلوب ذخایر ارزی خبر داد. از سوی دیگر آغاز به‌کار عملیات بازار باز نوید مدیریت نقدینگی و مهار تورم را می‌دهد. به این ترتیب انتظار می‌رود این اقدامات بتوانند تا حدی از انتظارات تورمی فعالان بازار‌های داخلی که پیش‌تر با برآورد‌ها از شکاف بودجه سال آینده دولت افزایش یافته بود، بکاهند.
محدودیت نوسان ارز و طلا در بازار
بازار سکه
سکه هم‌مسیر ارز شد
هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ یکشنبه به قیمت ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. به این ترتیب سکه‌بازان شاهد تعقیب ارزی سکه بودند. دیروز دلار و سکه در بازار تهران به ترتیب ۴/ ۰ و ۶/ ۰ درصد رشد کردند. از سوی دیگر اونس طلا در آخرین معاملات بازار جهانی هم پس از انتشار آمار ضعیف‌تر از انتظار بازار کار آمریکا با افزایش قیمت همراه شد؛ با وجود این، کاهش التهابات در خاورمیانه منجر به محدود شدن صعود طلای جهانی شد.
طی روز‌های آینده آمار‌های مهمی، چون تولید ناخالص داخلی، شاخص قیمت مصرف‌کننده و خرده‌فروشی اقتصاد‌های بزرگ زیر ذره‌بین فعالان بازار جهانی خواهند بود که می‌توانند با تعیین مسیر طلای جهانی بر قیمت سکه هم اثر بگذارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید