یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد

دوره قبلی حضور یحیی به یک نایب قهرمانی در جام حذفی و همچنین هفتمی در لیگ برتر ختم شد. تیم او در پنج بازی جام حذفی چهار برد کسب کرد اما در فینال و در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد.

کد خبر : ۷۵۹۹۷
بازدید : ۱۲۴۰
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد
"یحیی گل‌محمدی" با حضور در باشگاه پرسپولیس با عقد قراردادی یک و نیم ساله به طور رسمی هدایت این تیم را عهده‌دار شد.

بدنبال جدایی «گابریل کالدرون» آرژانتینی از جمع سرخپوشان، مسوولان این تیم جستجوی خود را برای پیدا کردن جانشین وی آغاز کرده و پس از پیگیری‌های مستمر «محمد حسن انصاری‌فرد» سرانجام این باشگاه یحیح گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرد.

گل محمدی صبح دیروز (دوشنبه) قرارداد خود را با باشگاه شهرخودرو فسخ کرد.

یحیی بعد از حدود هفت سال بار دیگر سرمربی سرخپوشان تهرانی شد و این بار نیز از نیم‌فصل و بعد از یک سرمربی خارجی این اتفاق رخ داد. او در ابتدای لیگ دوازدهم به بهانه بیماری از سرمربیگری صبا کنار کشید و به یک باره سر از کادر فنی تیم مانوئل ژوزه درآورد.
چند ماه بعد هم پس از نتایج ضعیف، جایگزین سرمربی پرتغالی شد که تیم را در رده دوازدهم جای داده بود. حالا اما گل‌محمدی به جای کالدرونی آمده که پرسپولیس را قهرمان نیم‌فصل کرد. او باید تیم را در پایان فصل در همین رتبه قرار دهد.

دوره قبلی حضور یحیی به یک نایب قهرمانی در جام حذفی و همچنین هفتمی در لیگ برتر ختم شد. تیم او در پنج بازی جام حذفی چهار برد کسب کرد اما در فینال و در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد. در لیگ نیز تیم پرستاره پرسپولیس با سرمربی جوانش به هفت برد، هشت مساوی و ۲ باخت رسید.
در مجموع آمار یحیی ۱۱ برد، هشت مساوی و چهار باخت بود. آنها ۶۲ درصد امتیازات را به خود اختصاص دادند. ۳۳ گل زدند و ۱۶ بار نیز دروازه‌شان باز شد. به طور میانگین یک و نیم گل در هر بازی وارد دروازه حریفان کردند و در سوی مقابل معدل دریافت گل‌شان ۰.۷۲ بود.

حال باید دید یحیی در دومین دوره حضورش چه عملکردی خواهد داشت. پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی است؛ صدرنشین لیگ به شمار می‌رود و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. او به جای ۴۱ سال، ۴۸ سال سن دارد و تجربه حضور در نفت، ذوب‌آهن، گل ریحان، تراکتور و شهر خودرو هم به کارنامه‌اش اضافه شده است.

از تیم قبلی سید جلال حسینی و حسین کنعانی‌زادگان(تیم جوانان) باقی مانده‌اند. او در مقطع قبلی با ۲ بازیکن باتجربه تیم یعنی مهدی مهدوی‌کیا و جواد کاظمیان به مشکل خورد. باید دید این بار هم این اتفاق رخ می‌دهد یا شاهد مدیریت متفاوت یحیی خواهیم بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید