قیمت آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت به بالا

قیمت آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت به بالا

از سوی دیگر به نظر می‌رسد با این امکان جدید، متقاضیان خرید این واحد‌ها نیز افزایش یابد، بنابراین پروسه فروش آپارتمان‌های کهنسال نسبت به گذشته در دوره زمانی کوتاه‌تری به نتیجه برسد.

کد خبر : ۷۶۰۴۴
بازدید : ۹۴۸
روز گذشته بخش قابل‌توجهی از فایل‌های عرضه شده برای فروش در بازار مسکن مربوط به آپارتمان‌های قدیمی‌ساز و کهنسال بود که با عمر بنای بیش از ۲۰ سال به متقاضیان بازار معرفی شده بود.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، بخش قابل‌توجهی از این واحد‌ها آپارتمان‌هایی هستند که پیش از این به عنوان واحد‌های مسکونی کلنگی به بازار عرضه می‌شدند. اما هم‌اکنون با افزایش سقف سنی آپارتمان‌های مشمول دریافت وام مسکن به عنوان تک‌واحد برای فروش به متقاضیان معرفی می‌شوند.

هر چند تعداد قابل‌توجهی از این واحد‌ها مشکل خاصی از بابت سکونت ندارند و در برخی موارد مورد بازسازی قرار گرفته یا قابل بازسازی هستند. فعالان بازار مسکن می‌گویند بخشی از مالکان این واحد‌ها که خواستار سکونت در واحد‌های مسکونی با عمر بنای کمتری هستند و از سوی دیگر همه ساکنان مجتمع نسبت به انجام مشارکت با سازنده و تخریب و نوسازی نظر موافق ندارند این واحد‌ها را به بازار عرضه کرده‌اند تا در شرایط فعلی که این آپارتمان‌ها هم مشمول وام مسکن می‌شوند بتوانند واحد خود را به فروش رسانده و تبدیل به احسن کنند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد با این امکان جدید، متقاضیان خرید این واحد‌ها نیز افزایش یابد، بنابراین پروسه فروش آپارتمان‌های کهنسال نسبت به گذشته در دوره زمانی کوتاه‌تری به نتیجه برسد. از سال ۹۷ که قیمت مسکن در شهر تهران با جهش همراه شد بخش قابل‌توجهی از تقاضای مصرفی خرید مسکن به سمت بازار واحد‌های مسکونی کهنسال رفت که در مقایسه با آپارتمان‌های نوساز و با عمربنای کمتر قیمت مناسب‌تری دارند.
حال با قرار گرفتن این گروه از واحد‌ها در ردیف آپارتمان‌های مشمول دریافت وام به نظر می‌رسد تقاضای بیشتری به سمت بازار این واحد‌ها هدایت شود و فروشندگان واحد‌های مسکونی قدیمی‌ساز نیز نسبت به گذشته در زمان کوتاه‌تری موفق به فروش آپارتمان‌شان شوند.
قیمت آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت به بالا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید