بهترین لپ‌تاپ‌های سال ٢٠١٥

درصورتی‌که قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، انتخاب یک محصول مناسب از میان انبوهی از لپ‌تاپ‌ها از برندهای مختلف و با ویژگی‌های متفاوت کار دشواری است.

کد خبر : ۷۶۰۷
بازدید : ۱۲۶۸
درصورتی‌که قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، انتخاب یک محصول مناسب از میان انبوهی از لپ‌تاپ‌ها از برندهای مختلف و با ویژگی‌های متفاوت کار دشواری است.

در انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب، پارامترهای مختلفی از جمله اندازه صفحه‌نمایش، وزن دستگاه و قدرت پردازشی آن بررسی می‌شود. قریب به اتفاق محصولات فهرست ارائه‌شده مشخصات سخت‌افزاری مشابه دارند و تقریبا تمامی آنها به پردازنده‌های سری core اینتل و حافظه‌های SSD تجهیز شده‌اند.

13Dell XPS
به گزارش فارنت، مدل جدید دل با تمرکز بر طراحی ایده‌آل به کم‌کردن حاشیه‌های صفحه‌‌نمایش دست زده تا درنهایت شاهد صفحه‌نمایشی تقریبا بدون حاشیه باشیم. این اولترابوک تنها یک‌کیلو‌و٣٠٠ گرم وزن داشته که تقریبا معادل وزن سیستم‌های ١١اینچی موجود در بازار است.

Zenbook UX٣٠١
ایسوس با عرضه Zenbook UX٣٠١ با بدنه شیشه‌مانند و صفحه‌‌نمایشی با رزولوشن ٢٥٦٠ در ١٤٤٠ همگان را متحیر کرد. همانند دیگر لپ‌تاپ‌های سری زن‌بوک، این لپ‌تاپ نیز از بدنه فلزی با گزینه‌های سنگ‌ابسیدین یا آلیاژ سرامیکی در رنگ‌های مختلف بهره می‌برد.

MacBook Air ٢٠١٥
مک‌بوک‌ایر یک اولترابوک از سری محصولات اپل است که در رده لپ‌تاپ قابل‌حمل جای می‌گیرد. این لپ‌تاپ از مک‌او‌‌اس استفاده می‌کند. نسل جدید MacBook Air در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی تولید و عرضه شده‌ است. اپل مشخصه‌هایی همچون پردازنده‌های جدیدتر اینتل، حافظه سریع‌تر، عمر باتری طولانی و ترک‌پد جدید Force Touch خود را به مک‌بوک پرو ١٣اینچی افزوده است.

4Surface Pro
نسل جدید سرفیس مایکروسافت کماکان از پایه نگاه‌دارنده و کیبورد مغناطیسی مجزا برخوردار است و قلم معروف Surface Pen آن با عمر باتری یک‌ساله اکنون می‌تواند حدود ١,٠٢٤ نقطه روی صفحه‌نمایش دستگاه را شناسایی کند.

Surface Book
سرفیس‌بوک سازگاری کاملی هم با سرفیس استایلس یا همان قلم ویژه مایکروسافت دارد. برای کاربرانی که قصد دارند از این دستگاه هوشمند به‌عنوان تبلت استفاده کنند، مایکروسافت از لفظ «کلیپ‌بورد دیجیتالی» استفاده کرده است. داخل این دستگاه هوشمند نیز از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل‌کور استفاده شده است. علاوه بر این از پردازنده گرافیکی انویدیا جی‌فورس به همراه حافظه GDDR٥ بهره گرفته شده است. مایکروسافت اعلام کرده ترک‌پد این محصول توسط تیم مهندسی ویندوز ١٠ و شتاب‌دهنده گرافیکی آن توسط تیم ایکس‌باکس بهینه‌سازی شده است.

2015New MacBook
آخرین نسل از مک‌بوک اپل بسیار قدرتمند بوده، اما بدون‌شک برای همگان مناسب نخواهد بود. صفحه‌نمایش این دستگاه باریک‌ترین در بین تمام مک‌بوک‌هایی است که تابه‌حال تولید شده و فقط٨,٨ میلی‌متر ضخامت دارد. اپل از سیستم لایه‌بندی خاصی در باتری مک‌بوک جدید استفاده کرده که باعث می‌شود ۳۵ درصد باتری بیشتر را در فضایی یکسان جاسازی کرد. این دستگاه به درگاه USB‑C تجهیز شده، اما از درایو نوری در آن خبری نیست. از سوی دیگر این مک‎بوک اولین محصول بدون فن اپل است که به لطف سری نجم پردازنده Core M Broadwell این قابلیت را به دست آورده است.

3Yoga Pro
یوگا پرو٣ نسبت به نسل قبلی خود ۱۷ درصد نازک‌تر و ۱۴ درصد باریک‌تر شده است و وزن آن تنها ١,١٩ کیلوگرم است که برای یک اولترابوک با صفحه‌نمایش ۱۳اینچی بسیار عالی است.

HP Spectre x٣٦٠
طراحی عالی، عمر باطری بالا، نمایشگر شفاف و زیبا، کیبورد نرم، پرفورمنس و عملکرد بالا و قیمت معقول مزایای این لپ‌تاپ محسوب می‌شود.

HP Spectre x٢
با بدنه‌ای تمام‌فلزی از ظاهری بسیار جذاب و کاربرپسند بهره برده به‌طوری‌که فقط هشت میلی‌متر ضخامت و با احتساب کیبورد جانبی ٨٤٠ گرم وزن دارد. همچون سرفیس پرو٤ مایکروسافت، تبلت‌ تبدیل‌پذیر جدید اچ‌پی‌ نیز از پایه‌ای نگاه‌دارنده در قاب پشتی با زاویه مانور ١٥٠درجه‌ای استفاده می‌کند که به‌کار‌گیری آن را در هر حالتی امکان‌پذیر می‌کند.

ATIV Book Blade9
سال گذشته، سامسونگ توانسته است به یکی از برترین سازندگان لپ‌تاپ تبدیل شود و اکنون، لپ‌تاپ جدید آن با عنوان سامسونگ ایتیوبوک ۹ پلاس، تأییدی بر پیشرفت قابل‌توجه این شرکت است. هرچند که این لپ‌تاپ به سبکی لاوی‌زد نیست اما بسیار ظریف و باریک است و آمیزه‌ای از لوکس‌بودن و سبکی را در خود جای داده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید