کتاب سوزی برای ترویج طب اسلامی؛ واکنش‌ها به اقدام عباس تبریزیان

کتاب سوزی برای ترویج طب اسلامی؛ واکنش‌ها به اقدام عباس تبریزیان

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام اخیر در آتش زدن کتاب علمی به نام "طب هاریسون"، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد. رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز دراین باره، گفت: " آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه جاهل و پرمدعا از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتار‌های نابهنجار به نام اسلام و ایران است.

کد خبر : ۷۶۳۷۰
بازدید : ۲۱۴۸
کتاب سوزی برای ترویج طب اسلامی؛ واکنش‌ها به اقدام عباس تبریزیان
فرادید | روز‌های گذشته ویدیو وتصاویری از سوزندان کتاب "اصول طب هاریسون" توسط عباس تبریزیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

به گزارش فرادید، عباس تبریزیان که خود را پدر طب اسلامی معرفی کرده، با آتش زدن کتاب اصول طب هاریسون، یکی از کتب مرجع پزشکی، خواسته تا اصول علمی پزشکی را در مقابل طب اسلامی زیرسوال ببرد. اقدامی که با دست به دست شدن میان کاربران شبکه‌های اجتماعی، جنجالی شد.

تبریزیان در کانال تلگرامی اش و در توجیه اقدامش نوشت: "سوزاندن کتاب هاریسون انتقام واقعی از دشمنان اسلام است. ما اگر بتوانیم پروژه نفوذ دشمن در کشورمان را از طریق دارو‌های شیمیایی وبیمار کردن مردم مسلمان بگیریم، آنوقت است که می‌توانیم انتقام سختی از دشمن بگیریم. دشمن نشان داد که در بعد جنگ سخت افزاری نمی‌تواند کاری انجام دهد حال نوبت به جنگ نرم است که باید مقابل آن بایستیم. "

اقدام تبریزیان با واکنش مسئولان وزارت بهداشت روبرو شد، رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت دراین باره، گفت: " آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه جاهل و پرمدعا از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتار‌های نابهنجار به نام اسلام و ایران است. "

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: " از دخالت جاهلانه در درمان صد‌ها بیمار مبتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن تا توصیه به خوردن نمک در هنگامه پویش ملی کنترل فشار خون از تریبون صدا و سیما، خط نفوذی برای به تاراج بردن ایمان و اعتماد آحاد ملت مسلمان ایران و ضربه زدن به شأن و جایگاه روحانیت شکل گرفته است. "

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز در این رابطه در توییتر خود نوشت: "جاهلی به نام عباس تبریزیان به شیوه اسلاف اموی خود، قتیبه بن سهل باهلی و امثال محمود غزنوی، قوم مغول و تاتار، احمد کسروی و دیگر قشریون و داعشیان تاریخ، درس‌نامه هاریسون را آتش زده است. غافل از آن‌که حتی در قیاس با آن اسطوره‌های بلاهت نیز:‌ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست. "
ویدیوی سوزاندن کتاب "اصول طب هاریسون" توسط عباس تبریزیان
ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی نیز در واکنش به این اقدام گفت: "لازم است مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم با این گونه رفتار‌ها برخورد کنند و در این مورد خاص هم کسانی که دل‌شان برای دین و فرهنگ و پزشکی کشور می‌سوزد، باید وارد شوند و جلوی این گونه اقدامات را به طور جدی بگیرند."

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام اخیر در آتش زدن کتاب علمی به نام "طب هاریسون"، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

در متن این بیانیه که با امضای آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه منتشر شده، آمده است: " حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می‌دانند و حوزه‌های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه آن را محکوم می‌نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد. "

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اقدام تبریزیان

سوزندان نمادین کتاب "اصول طب هاریسون" به جز مسئولان، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را هم به دنبال داشت. دکتر مهدیار سعیدیان، سردبیر ماهنامه دانستنی‌های پزشکی در توئیترش واکنش نشان داده و نوشته است: " شنیده اید که برای گروه‌های تروریستی و فرقه‌ای مانند "مجاهدین خلق" از واژه "گروهک" استفاده می‌کنند؟ به خدا این فرقه ضاله طب اسلامی و حامیانش هزاران بار بدتر از آن هاست. خط قرمز امنیت ملی هر کشور "سلامت مردم" است. چه کسانی از تبلیغ و تقویت "گروهک طب اسلامی" سود می‌برند؟ قوه قضائیه کجاست؟! "

کاربر دیگری در توئیتر نوشت: "جهل مقدسی که در جستجوی مسلط شدن بر نظام هنجاری ماست. کتاب پزشکی هاریسون، از مقدسات نیست، اما آتش زدن آن عمق جهل و کینه نسبت به علوم جدید را نشان می‌دهد. تاسف آورتر آنکه این آتش سوزی در لباس تبلیغ دین و با سودجویی از دین صورت می‌پذیرد. این نمونه‌ای از جهلی است که روز به روز درجامعه ما گویی مقدس‌تر می‌شود. "

کاربری هم به علت فوت حجت الاسلام هاشمی شاهرودی اشاره کرده و در توئیتر نوشته است که "درمان به شیوه طب اسلامی دلیل فوت وی بوده است. "

پاسخ تبریزیان به واکنش‌ها

عباس تبریزیان در واکنش به انتقاد‌ها در کانال تلگرامی اش نوشت: " این معترضان و این اعتراض‌ها ناشی از بی سوادی وعمل نکردن به فرامین ودستورات قرآن ودستورات الهی است. خود غربی‌ها در مراسمی کتاب قانون بو علی سینا را اتش زدند و اخیراً مکرراً قرآن را آتش زدند وبه حکم قانون الهی قصاص، کتاب آن‌ها را بایستی آتش میزدیم کتاب در مقابل کتاب. هنوز انتقام خون شهید سلیمانی بصورت کامل گرفته نشده است و این کار نیز یک انتقام واقعی است، زیرا نابودی پروژه‌ای است که سالیان سال است که برای آن زحمت کشیده اند، کتاب سهل است کاخ سفید را هم آتش بزنیم کم است. این اعتراض‌ها ناشی از جهل وبی اطلاعی از مقدار آسیبی است که این کتاب به بشریت زده است وآمار بیمار وبیماری‌ها در کل جهان بخاطر این کتاب به حد اعلی در کل تاریخ بشریت رسیده است."

در پایان این پاسخ نامه آمده است: " کتاب ملک شخصی است ومالک کتاب می‌خواهد اموالش را آتش بزند، به شما چه، واگر توهین باشد توهین به یک کافر بی دین وصهیونیست است. چرا شما غصه می‌خورید. بنابر گزارشات واصله مفاد این کتاب مرتب تغییر می‌کند ونویسندگان کتاب از شرکت‌های دارویی مبالغی دریافت می‌کنند ودارو‌های آن شرکت‌ها را تبلیغ می‌کنند، پس این کتاب بر اساس نفع مردم وبر اساس علم ودانش نیست بلکه بر اساس منافع مافیای دارو نوشته می‌شود. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید