چینی‌ها برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند

چینی‌ها برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند

تاکنون این بیماری در چین دو هزار و ۷۸۳ مبتلا و ۸۱ مرگ داشته و در کشور‌های دیگری از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، عربستان و پاکستان مشاهده شده و پیش بینی می‌شود تا ۱۰۰ هزار مبتلا در چین داشته باشد.

کد خبر : ۷۶۴۷۲
بازدید : ۸۱۲
چینی‌ها برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهروندان چین برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند البته هنوز به مرحله اضطرار این بیماری نرسیده‌ایم و جای نگرانی نیست، اما جای هوشیاری هست.

علیرضا رئیسی روز دوشنبه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی در جمع خبرنگاران افزود: کنترل‌های مرزی بر اساس اصول علمی برای جلوگیری از ورود این بیماری در حال انجام است و ماموران وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها با ماسک و تجهیزات لازم کار دیده وری و غربالگری را انجام می‌دهند و اکنون نیازی به لباس مخصوص مانند آدم فضایی نیست و دلیلی ندارد مردم را بیش از حد نگران کنیم.

وی گفت: تاکنون این بیماری در چین دو هزار و ۷۸۳ مبتلا و ۸۱ مرگ داشته و در کشور‌های دیگری از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، عربستان و پاکستان مشاهده شده و پیش بینی می‌شود تا ۱۰۰ هزار مبتلا در چین داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ۷۰ درصد ژنوم ویروس کرونای جدید با ویروس سارس مطابقت دارد. بیماری زایی آن سه برابر سارس است، اما کشندگی آن یک سوم تا یک چهارم سارس است.

وی گفت: همه فوتی‌های ویروس کرونا بالای ۶۰ سال بوده اند به جز یک نفر ۳۷ ساله که بیماری زمینه‌ای داشته است. رئیسی افزود: در هر پرواز از چین ۲۲۰ تا۲۷۰ مسافر وجود دارد و افراد مشکوک با آمبولانس به بیمارستان برده و ایزوله می‌شوند. ورود مواد غذایی همراه چینی‌ها نیز ممنوع شده، زیرا گفته می‌شود اولین موارد این بیماری بعد خوردن گوشت خفاش بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید