اخراج مهاجرین فقیر از آمریکا

اخراج مهاجرین فقیر از آمریکا

از این به بعد مهاجرین باید ثابت کنند که مستقل و متکی به کار خود و قادر به زندگی و اقامت در آمریکا هستند، بدون اینکه چشم‌داشتی به دولت داشته باشند. او همچنین گفته است، آمریکا نیازی به افراد فقیر ندارد و کمکی نیز به این افراد نخواهد کرد.

کد خبر : ۷۶۵۲۲
بازدید : ۱۰۸۵
اخراج مهاجرین فقیر از آمریکا
اخبار مربوط به سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پس از گذشت سه سال از ریاست جمهوری او هنوز در صدر اخبار قرار دارد. با توجه به مقاومت و زورآزمایی او با قانونمندان و دادگاه‌های سطوح مختلف به نظر می‌رسد او در سایه نابغه مهاجرتی پشت پرده خود، استیفن میلر، به آنچه تا به حال خواسته، دست یافته است.

ترامپ به آنچه رؤسای قبلی آمریکا در زمینه محدودیت مهاجرت به آمریکا انجام نداده و یا نمی‌خواستند انجام دهند، جامه عمل پوشانده است. او قوانین مهاجرت آمریکا را بدون نیاز به قوه مقننه و کنگره آمریکا، به تنهایی تغییر داده و فصل جدیدی را در تاریخ این کشور مهاجرپذیر آغاز کرده است.
در آستانه سالگرد مقررات منع مهاجرین از هفت کشور عمدتا مسلمان و با توجیه دفاع از امنیت ملی، مهاجرت قانونی را محدودتر کرده و حتی در صدد اضافه کردن هفت کشور دیگر به فهرست ممنوعیت ورود به آمریکاست.

دوشنبه، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰، دیوان عالی آمریکا با پنج رای موافق در مقابل چهار رای مخالف مقررات پیشنهادی دونالد ترامپ را در مورد عدم پذیرش افراد مهاجر جدید، به دلیل ناتوانی مالی و احتمال استفاده از کمک‌های دولتی در آمریکا تایید کرد.
دولت ترامپ قبلا تلاش داشت مقررات ضمانت مالی و نتایج منفی استفاده از کمک‌های دولتی را بدون حکم دادگاه به اجرا بگذارد، اما طرح دعاوی گوناگون در دادگاه‌های فدرال باعث توقف اجرای این مقررات در اول نوامبر ۲۰۱۹ شد.

مقررات جدید رد اقامت دائم در آمریکا، پس از بررسی دیوان عالی و در گرماگرم روند محاکمه استیضاح دونالد ترامپ در حالیکه جان رابرتز، رئیس دیوان عالی، ریاست محاکمه و استیضاح ترامپ را بر عهده دارد، ناگهان اعلام شد و به زودی به اجرا خواهد درآمد.

حکم ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ دیوان عالی، این اختیار را به دولت ترامپ می‌دهد تا در صورت استفاده (در گذشته) و یا احتمال استفاده (در آینده) متقاضیان از کمک‌های دولتی - نظیر بیمه میدی کید (بیمه دولتی برای اقشار کم درآمد در آمریکا)، کمک‌های مسکن دولتی، فوداستمپ (کمک هزینه غذایی دولت برای اقشار کم درآمد آمریکا) و غیره، به مدت بیش از ۱۲ ماه در ۳۶ ماه گذشته، تقاضای اقامت دائم آن‌ها را رد کند.
آنچه باعث تعجب در این پرونده شده، این است که قضات این دیوان بدون توجیه و اشاره به مواضع موافق و مخالف طرفین این پرونده، و با رای پنج صفحه‌ای - که به هیچ یک از نکات اعتراضی و موارد استیناف نپرداخته و اشاره‌ای به ماهیت پرونده نکرده، با خواسته رئیس جمهوری موافقت کرده و آن را قانون مهاجرتی جدید اعلام کرده است.
در این حکم قانونی-حزبی (۵ قاضی جمهوری‌خواه محافظه‌کار در مقابل ۴ قاضی دموکرات لیبرال) گفته می‌شود که دیوان عالی از صدور احکامِ بی‌طرفِ بیش از یک قرن خود دور شده، اصول عدالت "چشم بسته و شمشیر به‌دست" را نادیده گرفته و درباره میلیون‌ها انسان مهاجر، به طرفداری و در راستای سیاست‌های دونالد ترامپ عمل می‌کند.

من در گذشته به نحوه ریاست و مدیریت رئیس جمهوری ترامپ اشاره داشته‌ام؛ مدیریت زورگویی توام با تهدید، چه در زمینه تجارت و چه در زمینه سیاست، همیشه جوابگوی خواسته‌های او بوده است. به عنوان مثال، تحمیل تعرفه‌های سنگین گمرگی علیه چین یا کشور‌های دیگر و یا وادار کردن کشور‌های اروپایی به همکاری با آمریکا در مقابل خروج از برجام علیه ایران؛ همچنین تهدید کشور‌های مکزیک، السالوادر، اکوادور و گواتمالا، در مورد پذیرش پناهجویان در آمریکا، فقط چند نمونه از این شیوه مدیریتی ترامپ است.

دست نشانده او، رئیس موقت اداره مهاجرت آمریکا، گفته است، از این به بعد مهاجرین باید ثابت کنند که مستقل و متکی به کار خود و قادر به زندگی و اقامت در آمریکا هستند، بدون اینکه چشم‌داشتی به دولت داشته باشند. او همچنین گفته است، آمریکا نیازی به افراد فقیر ندارد و کمکی نیز به این افراد نخواهد کرد.
زمان قبول و پذیرش پناهنده و فقیر و فراری از تعقیب افکار مذهبی و سیاسی در آمریکا دیگر گذشته است. متقاضیان پناهندگی در آمریکا، به مکزیک یا السالوادر فرستاده می‌شوند یا دادگاه‌های این کشور‌ها - که خود خاطی رعایت حقوق بشرند، به تقاضای پناهندگان و قربانیان نقض حقوق بشر رسیدگی کنند.
در غیر این صورت ترامپ کلیه کمک‌های مالی و نظامی خود را به این کشور‌ها قطع خواهد کرد. به قضات دادگاه‌های پناهندگی آمریکا گفته می‌شود اگر مایل به ادامه کار خود در دادگاه هستند، باید با ۷۵ در صد پرونده‌ها مخالفت کرده و آن‌ها را رد کنند.

مقررات جدیدی علیه زنان باردار، که متقاضی ویزا برای ورود به آمریکا هستند وضع می‌کند، زیرا ممکن است برای به دنیا آوردن فرزند خود به آمریکا سفر کنند. چنین متقاضیانی باید ثابت کنند یا باردار نیستند، یا در مدت اقامت موقت خود در آمریکا باردار نخواهند شد! و حتی ممکن است کنسول با وادار کردن آن‌ها به آزمایش ادرار یا خون تصمیم بگیرد آیا متقاضیان زن باردار هستند یا نه! حالا دیگر باید خود را برای شنیدن اخراج زنان باردار از آمریکا هم آماده کنیم.

چنین است سیاست مدیریت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا. در حال حاضر بیش از یک میلیون و یکصد هزار پرونده در دادگاه‌های مهاجرت آمریکا انباشته شده و فقط ۴۴۰ قاضی در سراسر آمریکا قرار است به آن‌ها رسیدگی کنند. من پرونده‌هایی در دادگاه مهاجرت دارم که پس از ۱۲ سال رسیدگی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
دادگاه‌های ویژه ویدیویی تشکیل شده است که - به عنوان مثال، قاضی در ویرجینیا یا تگزاس است و متقاضی پناهندگی، پس از فرار از فاجعه کشور خود و رسیدن به آمریکا، در زندانی بدون وکیل، در اکلاهماست. قاضی چنین پرونده‌ای فقط ۴۵ دقیقه فرصت دارد داستان متقاضی را بشنود و رای سرنوشت‌ساز چنین زندانی را صادر کند.
بسیاری از قضات از کار خود استعفا داده و بسیاری نیز، به خاطر عدم اجرای مقررات تحمیلی جدید ترامپ، زیر فشار قرار گرفته‌اند. در چنین شرایطی قضات دست‌نشانده و طرفدار ترامپ، آنچه را مقررات تحمیلی است، بدون لحاظ کردن منطق و قانون اجرا کرده و با چشمانی بازتر و شمشیری تیزتر، کفه ترازوی عدالت را به هر سو که مجبور باشند می‌چرخانند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید