احتمال انتقال ویروسِ جدید کرونا از طریقِ ناقلینِ بی‌جان وجود دارد

احتمال انتقال ویروسِ جدید کرونا از طریقِ ناقلینِ بی‌جان وجود دارد

«شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروسِ جدیدِ کرونا می‌تواند به روشِ ناقلینِ بی‌جان – هنگامی که یک ویروس برای مدتی کوتاه روی سطوح و اشیاء زنده می‌ماند – منتقل شود.»

کد خبر : ۷۶۵۳۳
بازدید : ۵۴۶۲
احتمال انتقال ویروسِ جدید کرونا از طریقِ ناقلینِ بی جان وجود دارد
فرادید | سازمان جهانی بهداشت هشدار شد: ویروس کرونای جدید می‌تواند از سطوح هم منتقل شود.

دکتر ماریا وَن کِرخاو، عضو کمیته اضطرار سازمان جهانی بهداشت، در این باره گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروسِ جدیدِ کرونا می‌تواند به روشِ ناقلینِ بی‌جان - هنگامی که یک ویروس برای مدتی کوتاه روی سطوح و اشیاء زنده می‌ماند - منتقل شود.»

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل ، قطعیت یافتنِ چنین ادعایی برای بیمارستان‌ها افشاگریِ نگران‌کننده‌ای است؛ زیرا در طی روز پذیرای تعداد زیادی بیمار هستند که برای تشخیص یا درمان به آن‌ها مراجعه و وسائلی از قبیل: صندلی‌ها، میزها، تخت و... را لمس می‌کنند.
بیشتر بخوانید:

مقام‌های سازمان جهانیِ بهداشت در ارائه اطلاعات دربارۀ شدت سرایت این بیماری محتاطانه عمل می‌کنند، اما چناچه انتقال این ویروس از طریقِ سطوح و اشیاء قطعیت پیدا کند، سرعت انتشار آن از آنچه اکنون هست نیز بیشتر خواهد شد.

ویروسِ کرونای جدید که شیوع آن یک ماه پیش از چین آغاز شد بیش از ۶۰۰۰ نفر در ده‌ها کشور را آلوده کرده است.
گفته می‌شود این ویروس منشأ حیوانی دارد. ویروس‌های حیوانی می‌توانند جهش یافته و انسان‌ها را آلوده کنند.
کارشناسان دروانِ نهفتگیِ ویروس را ۲ تا ۱۴ روز اعلام کرده‌اند، اما گفته می‌شود دارندگان ویروس که هنوز نشانه‌های بیماری در آن‌ها بروز نکرده نیز می‌توانند عاملِ انتقال آن باشند.

هر فرد ناقل می‌تواند بین ۲ تا ۳ نفر را آلوده کند.
احتمال انتقال ویروسِ جدید کرونا از طریقِ ناقلینِ بی جان وجود دارد

احتمال انتقال آلودگی از طریقِ اشیاء و ناقلین بی‌جان در یک تحقیق علمی در سال ۲۰۰۷ بررسی شد که طی آن محققان نشان دادند ۵۰ درصد از افرادی که سطوح آلوده به میکروبِ معده را لمس کرده بودند، دچار عفونت شدند.
انتقال از طریق ناقلین بی‌جان، بستگی به عوامل مختلفی دارد از آن جمله: مدت زمانی که میکروب پیش از لمس شدن روی سطح باقی مانده است.

با عبورِ تعداد مرگ و میر از مرز ۱۳۰ نفر و آلوده شدنِ بیش از ۶۰۰۰ نفر، سازمان بهداشتِ جهانی اعلام کرده برای قطعی شدن این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری است.

هرچند به افراد توصیه می‌شود بعد از لمسِ سطوح حتماً دست‌های خود را بشویند.

منبع: The DailyMail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید