عروج علی اصغر طبسی؛ زندگی و زمانه بازیگر بی حاشیه

عروج علی اصغر طبسی؛ زندگی و زمانه بازیگر بی حاشیه

علی اصغر طبسی، نخستین تجربه حضور در سینما را با فیلم سلطان مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و آخرین حضور او در آثار سینمایی نیز به فیلم دو لکه ابر به کارگردانی مهرشاد کارخانی در سال ۱۳۹۴ باز می‌گردد.بیشتر بازی‌های خاطره‌انگیز طبسی در آثار مسعود کیمیایی از جمله متروپل، سرباز‌های جمعه، اعتراض، جرم، محاکمه در خیابان و رئیس رقم خورده است.

کد خبر : ۷۶۵۴۴
بازدید : ۴۱۹۷
عروج علی اصغر طبسی؛ زندگی و زمانه بازیگر بی حاشیه
فرادید | علی اصغر طبسی اواسط آذرماه سال ۹۶ بر اثر یک تصادف سخت و به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد، گرچه او پس از مدتی از بیمارستان مرخص شد، اما عوارض آن تا چند ماه قبل طبسی را همراهی می‌کرد، ولی با درگذشت همسرش اوضاع روحی و جسمی او رو وخامت گذاشت و در نهایت، در نخستین دقایق بامداد چهارشنبه نهم بهمن ماه ۱۳۹۸ در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

به گزارش فرادید، طبسی در طول ۱۹ سال فعالیت مداوم خود در سینما و تلویزیون حاشیه‌ای نداشت و تلاشش بر این بود تا در سکوت زندگی بگذراند. اما وضعیت جسمی، روحی و مالی او پس از تصادف سختی که داشت، بدتر شد، اما با این وجود گله نکرد و کمکی نخواست.
لحظاتی از بازی زنده یاد طبسی در فیلم سینمایی "تله" به کارگردانی سیروس الوند

پولاد کیمیایی بازیگر سینما با انتشار تصویری از علی اصغر طبسی در اینستاگرامش درباره او نوشت: "مرگ علی اصغر طبسی دردناک بود، بازیگری که شاید هر کسی او را نمی‌شناخت. مردی از دوران خوب سینما که معرفت را بازی نمی‌کرد برای پیدا کردن معرفت به سینما آمد. سال هاست که او را می‌شناختم، او در آپارتمانی کوچک در افسریه تنها با فقر فوت شد، او مرد بود، رفیق بود، صاف بود، مثل فیلم‌های فردین. طبس تو خیلی پشت من وایسادی جلوی خیلی ها، یادت گرامی.

فعالیت سینمایی و تلویزیونی علی اصغر طبسی

علی اصغر طبسی، نخستین تجربه حضور در سینما را با فیلم "سلطان" مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و آخرین حضور او در آثار سینمایی نیز به فیلم "دو لکه ابر" به کارگردانی مهرشاد کارخانی در سال ۱۳۹۴ باز می‌گردد.
علی اصغر طبسی در فیلم "اعتراض" به کارگردانی مسعود کیمیایی

بیشتر بازی‌های خاطره‌انگیز طبسی در آثار مسعود کیمیایی از جمله متروپل، سرباز‌های جمعه، اعتراض، جرم، محاکمه در خیابان و رئیس رقم خورده است.

از دیگر فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی که علی اصغر طبسی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به آثاری؛ چون هاری، حسرت، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، قلاده‌های طلا، اکباتان، پله آخر، کوچه ملی، بوی گندم، این جا تاریک نیست، پرتقال خونی، قصه پریا، آدمکش، سن‌پطرزبورگ، طهران تهران، محاکمه در خیابان، طلا و مس، بیداری، ریسمان باز، سنتوری، پارک وی، مقلد شیطان، قلقلک، آتش بس، ستاره‌ها جلد اول: ستاره می‌شود، ستاره ها، جلد ۲: ستاره است، تله، سرود تولد، سالاد فصل، برگ برنده، صبحانه برای دو نفر، این زن حرف نمی‌زند، مزاحم، آدمک‌ها، خاکستری، پرواز بادبادک ها، نسکافه داغ داغ و جوان ایرانی اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید