واریز یارانه معیشتی بهمن ماه؛ ماجرای یارانه ۷۲ هزار تومانی چیست؟

واریز یارانه معیشتی بهمن ماه؛ ماجرای یارانه ۷۲ هزار تومانی چیست؟

اواسط هفته جاری بود که هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس اعلام کرد که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده ۲۸ هزار تومان به مبلغ یارانه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و از ابتدای فروردین سال آینده رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد. بر این اساس یارانه نقدی و معیشتی ادغام شده و به صورت یارانه نقدی در یک مرحله پرداخت می‌شود.

کد خبر : ۷۶۵۴۵
بازدید : ۲۸۵۵
واریز یارانه معیشتی بهمن ماه؛ ماجرای یارانه ۷۲ هزار تومانی چیست؟
فرادید | سومین مرحله از یارانه معیشتی ساعت ۲۴ سه شنبه ۸ بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. البته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس گفته که از سال آینده یارانه معیشتی همزمان با یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

به گزارش فرادید ، یارانه معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می‌شود، به گونه‌ای که برای خانوار‌های تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

به گفته مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه، قرار بوده است در این مرحله ۷۵۷ هزار و ۳۲۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آن‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده، یارانه معیشتی مرحله اول و دوم و سوم را همزمان دریافت کنند که بدین ترتیب مجموع خانوار‌های دریافت کننده حمایت معیشتی به ۱۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۶ خانوار می‌رسد.

قمصریان گفته، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان در حال ارزیابی سایر درخواست‌ها بوده و امکان تایید تعداد بیشتری از این خانوار‌ها در ماه‌های آتی وجود دارد و در هر مرحله که خانوار‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار بگیرند یارانه معیشتی از مرحله نخست برای آن‌ها محاسبه و واریز خواهد شد.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: "یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم مطابق ماه قبل بیستم بهمن ماه واریز خواهد شد. "

ماجرای یارانه ۷۲ هزار تومانی

اواسط هفته جاری بود که هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس اعلام کرد که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده ۲۸ هزار تومان به مبلغ یارانه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و از ابتدای فروردین سال آینده رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: "بر این اساس یارانه نقدی و معیشتی ادغام شده و به صورت یارانه نقدی در یک مرحله پرداخت می‌شود. " به این معنا که ازاین پس به ازای هر نفر مبلغ ۷۲ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی همزمان پرداخت خواهد شد.

مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه۹۹ سازمان برنامه و بودجه هم دراین رابطه گفت: " انعکاس خبر مذکور با عنوان «افزایش یارانه نقدی در سال ۱۳۹۹ به رقم ۷۲ هزار تومان در ماه به ازای هر نفر» باید به این صورت تصحیح شود که مجموع پرداخت یارانه از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اعم از نقدی و حمایت معیشتی خانوارها، در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۲ هزار تومان به ازای هر فرد خواهد بود که به جهت افزایش مشمولین نسبت به سال جاری، سرانه پرداختی یارانه کمتر از سال جاری خواهد شد."
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید