آخرین وضعیت بحران برف در استان گیلان

آخرین وضعیت بحران برف در استان گیلان

محمد فرید لطیفی، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: "برابر آخرین گزارش‌های دریافتی ما، در حال حاضر راه‌های مواصلاتی اصلی استان گیلان، به جز محور قزوین – رشت و رشت – فومن بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی این دو محور نیز ادامه دارد. ضمن اینکه یک لاین از محور قزوین – رشت نیز بازگشایی شده، اما متاسفانه برخی از رانندگان نیز حاضر به همکاری نیستند و اصرار دارند که حتما مسیر را تا رشت ادامه دهند و به شهر قبلی بازنگردند که همین موضوع ازدحام خودرویی را بیشتر کرده است."

کد خبر : ۷۶۹۴۶
بازدید : ۲۵۹۰
آخرین وضعیت بحران برف در استان گیلان
فرادید | آغاز بارش سنگین برف در اواخر روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در گیلان و ادامه آن تا پایان روز سه شنبه، موجب شد تا استان گیلان وارد بحران جدی شود. ارتفاع برف در برخی از نقاط این استان به حدود ۳ متر رسیده و برق، آب و گاز برخی مناطق گیلان با قطعی مواجه شده و مسیر‌های فرعی نیز در بسیاری از نقاط این استان مسدود است.

به گزارش فرادید، زارع استاندار گیلان در این رابطه گفت که " برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی قطع شده بود که تاکنون برای ۸۵ هزار مشترک وصل شده است. همچنین مشکل قطعی آب ۶۰۰۰ نفر از ۱۲ هزار مشترک آب استان که طی روز‌های گذشته آب نداشتند، رفع شد.

وی افزود: " تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا محور‌های اصلی ورودی استان بازگشایی شود لذا شامگاه گذشته کلیه محور‌های اصلی استان بازگشایی شد و خودرو‌های زمین گیر که در برف مانده بودند رهاسازی شدند. البته محور اسالم - خلخال همچنان مسدود است. "

زارع گفت: "قطعی برق موجب قطع ارتباط ۵۰ درصد از مشترکین اینترنت به ویژه در مناطق روستایی شده که در صورت برقراری برق، ارتباطات نیز برقرار خواهد شد. "

استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه گاز کلیه مناطق شهری و روستایی گیلان برقرار است، اضافه کرد: "به احتمال زیاد تا پایان وقت امروز بخش زیادی از مردم برق دار خواهند شد. البته پارگی سیم‌های فشار قوی در مناطق جنگلی و صعب العبور نیاز به ترمیم دارد که وقت گیر خواهد بود. "

میثم جعفر زاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز گفت: "درحال حاضر برق هفت شهر و ۲۸۰ روستا در استان گیلان قطع است و مسدود بودن راه‌ها در گیلان، مانع دسترسی تیم‌های عملیاتی برای برقدار کردن شهر‌ها و روستا‌های این استان شده است. "

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز گفت: "وضعیت استان و شرق گیلان اصلا مناسب نیست و قطع برق اساسی‌ترین مشکل شرق گیلان است. "

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی ۱۰۰ درصد بسته است، تصریح کرد: "راه‌های اصلی بازگشایی شده، اما راه‌های فرعی کاملا مسدود است و از مردم روستا‌ها هیچ اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم مردم آذوقه و مواد مورد نیاز در اختیار دارند یا خیر؟

به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس، هنوز ۶۵ درصد مشترکان با مشکل قطع برق مواجه هستند. متاسفانه برخی از مردم نیز بیش از ۲۴ ساعت است که در راه مانده‌اند.

وضعیت راه‌های استان

محمد فرید لطیفی، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: "برابر آخرین گزارش‌های دریافتی ما، در حال حاضر راه‌های مواصلاتی اصلی استان گیلان، به جز محور قزوین - رشت و رشت - فومن بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی این دو محور نیز ادامه دارد."
وی ادامه داد: "ضمن اینکه یک لاین از محور قزوین - رشت نیز بازگشایی شده، اما متاسفانه برخی از رانندگان نیز حاضر به همکاری نیستند و اصرار دارند که حتما مسیر را تا رشت ادامه دهند و به شهر قبلی بازنگردند که همین موضوع ازدحام خودرویی را بیشتر کرده است.""

جان باختن سه گیلانی، مفقودی ۵ تن

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جان باختن سه تن در پی بارش برف در استان گیلان خبر داد وگفت: " بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی تا کنون سه تن درپی حوادث ناشی از بارش برف جان باختند. یکی از این افراد مردی بوده است بر اثر ریزش بهمن در رشته رود شهرستان رودبار جان خود را از دست داده است. "

مجتبی خالدی ادامه داد: "فرد دیگری که مردی ٣۴ ساله بوده است در شهر رشت حین برف روبی از ساختمان سقوط کرده و جان خود را از دست داده است. همچنین یک مرد ١٨ ساله نیز بر اثر ریزش سقف ناشی از بارش برف جان در رشت جان خود را از دست داده است. "

به گفته وی، احتمال داده می‌شود که پنج نفر نیز بر اثر ریزش بهمن در رشته رود شهرستان رودبار مفقود شده باشند
.
مازیار محمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان هم گفت: "بر اساس آخرین آمارها، تا صبح امروز بارش برف در این استان ۸۵ مصدوم بر جا گذاشت. "

امداد رسانی به ۵ هزار و ۷۹۱ جامانده در راه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: "پنج هزار و ۷۹۱ نفر از در راه ماندگان به دلیل بارش سنگین برف تا صبح امروز "چهارشنبه" امدادرسانی شدند."

مهدی، ولی پور، افزود: "در این مدت یک هزار و ۶۳۰ نفر از در راه ماندگان نیز از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان اسکان اضطراری شدند."

وی با اشاره به توزیع یک هزار و ۷۹۸ تخته پتو بین در راه ماندگان اظهار داشت: "بسته غذایی ۷۲ ساعته به تعداد یک هزار و ۲۷۳ بسته "هر بسته برای چهار نفر" بین در راه ماندگان توزیع شده است."

وی گفت: "تاکنون ۲ هزار و ۵۷۶ بطری آب معدنی، ۱۲ هزار و ۴۰۰ قرص نان، ۲ هزار و ۳۵۵ بسته بیسکویت، ۶۹۰ کیلو خرما، ۷۰۰ عدد تن ماهی، ۸۵۵ کنسرو لوبیا، نایلون ۱۰ متر و ... بین در راه ماندگان توزیع شده است. "

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: " ۶۰۵ نیروی عملیاتی با ۱۲۱ خودروی عملیاتی برای خدمات رسانی فعال است. "
شهرستان‌های رودسر ولنگرود همچنان در خاموشی
فرمانداران رودسر و لنگرود به تازگی اعلام کرده اند که تاکنون برق این شهرستان‌ها وصل نشده است. حسین اسمعیل‌پور، فرماندار رودسر گفت: "تعمیراتی که مربوط به اداره برق شهرستان بود انجام شده و منتظر بازگشت برق به مدار توسط استان هستیم. "

او همچنین گفت: " آب بخش عمده‌ای از مشترکان وصل شده، اما حوزه شهری به دلیل یخ‌زدگی شدید لوله‌ها هنوز آب قطع است. "

سیروس شفقی، فرماندار لنگرود نیز با اشاره به وصل نشدن برق دراین شهرستان گفت: متاسفانه قطعی برق مشکلات دیگری مانند افت فشار آب و قطعی آب در برخی روستا‌ها و نقاط شهری را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به کمک استان‌های دیگر برای رفع مشکلات تصریح کرد: خوشبختانه تمام راه‌های اصلی باز شده و هم‌اکنون در حال بازگشایی راه‌های روستایی و فرعی هستیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید