بوفالورانِ هندی، رکود "بولت" سریع‌ترین مرد جهان را شکست؟!

بوفالورانِ هندی، رکود "بولت" سریع‌ترین مرد جهان را شکست؟!

در این ورزش دونده با سرعت تمام ۱۳۲ یا ۱۴۲ متر را همراه با دو بوفالویی که افسار زده شده‌اند، می‌دود. این ورزش با انتقاد‌های حامیان حقوق حیوانات روبرو بوده است.

کد خبر : ۷۷۱۱۷
بازدید : ۳۱۸۰
بوفالورانِ هندی، سریع‌ترین مرد جهان؟!
آقای گودا از هم‌تیمی‌هایش (دو بوفالو) تقدیر کرد

یک "بوفالوران" هندی که با یوسین بولت، سریع‌ترین مرد دنیا مقایسه می‌شود، پیشنهاد تمرین با تیم ملی هند را رد کرد و گفت: ترجیح می‌دهد در کنار بوفالو‌ها مسابقه دهد.

سرینیواسا گودا رکورددار کامبالا است، ورزشی که یک نفر همراه با بوفالو ۱۴۲ متر را در یک شالیزار می‌دود.

گفته می‌شود که رکورد این ورزشکار ۲۸ ساله ۱۳.۴۲ ثانیه است در حالی که رکورد دوی ۱۰۰ متر جهان با زمان ۹.۵۸ ثانیه در اختیار یوسین بولت دونده جاماییکایی است. عده‌ای با توجه به فیلم مسابقه آقای گودا محاسبه کرده‌اند که او ۱۰۰ متر را در ۹.۵۵ ثانیه دویده است.

انتشار خبر سرعت فوق‌العاده آقای گودا در رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی موجب شد وزیر ورزش هند به او پیشنهاد حضور در اردوی تیم ملی را بدهد.

اما گودا گفت که علاقه‌ای به حضور در تیم ملی ندارد: "پای من مجروح شده و الان تمام تمرکزم روی کامبالا است. من عادت دارم در شالیزار همراه با بوفالو‌ها بدوم. "

مسابقه‌ای که سرینیواسا گودا در آن شرکت کرد حدود دو هفته پیش در دهکده‌ای در کارناتاکا (ایالتی در جنوب هند) برگزار شد، اما اواخر هفته گذشته تصاویر این مسابقه گسترده پخش شد و واکنش سیاستمداران و مسئولان را به همراه داشت.
بوفالورانِ هندی، سریع‌ترین مرد جهان؟!

کیرن ریجیجو، وزیر ورزش هند شنبه در توییتر نوشت که به آقای گودا بلیت قطار می‌دهد تا بتواند خودش را به اردوی تیم ملی برساند و در تمرین شرکت کند. پروفسور گوناپالا کامبادا، دبیر و بینانگذار آکادمی کامبالا، گفت که این "یک افتخار" برای این رشته است، اما آقای گودا نمی‌تواند بلافاصله آماده حضور در تمرین شود:

"مسئله این است که او در سه هفته متوالی روز‌های شنبه باید در مسابقات شرکت کند. این تعهدی است که به هیچ عنوان نمی‌تواند زیرش بزند. ما نمی‌خواهیم این پیشنهاد را رد کنیم و شاید او بتواند در برنامه‌ای طولانی مدت حاضر شود. "

برخی از مطبوعات و روزنامه‌نگارن محلی عملکرد آقای گودا را با رکورد یوسین بولت مقایسه کردند. اما آقای کادامبا خیلی موافق نیست: "آن‌ها (مسئولان المپیک) روش‌های علمی‌تر و وسایل الکترونیکی بهتری برای اندازه‌گیری سرعت دارند. "

کارشناسان نیز معتقدند که این مقایسه چندان دقیق نیست به این دلیل که سرعت آقای گودا از بوفالو‌هایی که با آن‌ها می‌دود، سرچشمه می‌گیرد. سرعت این حیوانات تا ۵۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که به طور قابل توجهی سریع‌تر از انسان و حتی رکورد آقای بولت است.

آقای گودا که زندگی‌اش از کارگری ساختمان می‌گذرد، هفت سال در کامبالا سابقه دارد. او گفت: "دلیل علاقه‌ام به این ورزش این است که از دوران مدرسه کامبالا تماشا می‌کردم. "

وقتی از او در مورد پیروزی‌اش سوال می‌شود، در پاسخ می‌گوید به هم‌تیمی‌هایش به دلیل عملکرد درخشانی که داشتند، افتخار می‌کند؛ منظورش دو بوفالویی است که کنار او دویدند.
بوفالورانِ هندی، سریع‌ترین مرد جهان؟!
کامبالا چیست؟
کامبالا -به زبان محلی تولو- را شاید بتوان به "کشتزار گل‌آلود شالی" ترجمه کرد، ورزشی سنتی که در بخشی از ایالت کارناتاکا به وجود آمده است. در این ورزش دونده با سرعت تمام ۱۳۲ یا ۱۴۲ متر را همراه با دو بوفالویی که افسار زده شده‌اند، می‌دود. این ورزش با انتقاد‌های حامیان حقوق حیوانات روبرو بوده است.

دیوان عالی هند در سال ۲۰۱۴ مسابقه دادن با بوفالو‌ها را ممنوع کرد. این تصمیم واکنشی بود به افزایش انتقاد‌ها از جالیکاتو که در تامیل نادو (ایالت مجاور کارناتاکا) انجام می‌شد. در جالیکاتو یک گاو وحشی بین جمعیت رها می‌شود و افراد سعی می‌کنند با دو دست شاخ‌های حیوان را بگیرند.

دو سال بعد دادگاه ایالت کارناتاکا موقتا این حکم را در مورد مسابقات کامبالا معلق کرد.

پروفسور کادامبا، می‌گوید که سازمانش در راستای انسانی‌تر کردن این ورزش تاسیس شده است. او همچنین گفت که شاگردان پیشین و کنونی‌اش (از جمله آقای گودا) آموزش می‌بیینند تا چگونه "با روشی انسانی و بدون استفاده از خشونت غیرضروری با حیوان" با بوفالو‌ها رفتار کنند.

سال ۲۰۱۸ این ایالت اجازه برگزاری مسابقات کامبالا را صادر کرد با شرایطی خاص از جمله ممنوعیت استفاده از شلاق. با این حال مدافعان حقوق حیوانات قانع نشده‌اند و گروه بین‌المللی حمایت از حقوق حیوانات "پتا" در خواست غیرقانونی شدن این مسابقات را به دیوان عالی هند داده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید