کاهش تولید و عرضه "آی‌فون"

کاهش تولید و عرضه "آی‌فون"

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد است که انتظار ندارد به درآمد پیش بینی شده در سه ماه منتهی به ماه مارس برسد و افزود بازگشت به شرایط عادی کُند خواهد بود:

کد خبر : ۷۷۱۶۳
بازدید : ۱۰۸۵۹
کاهش تولید و عرضه
شرکت اَپل می‌گوید به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، درآمد این شرکت از پیش‌بینی کمتر خواهد بود. این شرکت میزان کاهش درآمد را اعلام نکرد. پیش بینی شده بود که درآمد اپل در سه ماهه جاری میلادی به رکورد ۶۷ میلیارد دلار برسد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد است که انتظار ندارد به درآمد پیش بینی شده در سه ماه منتهی به ماه مارس برسد و افزود بازگشت به شرایط عادی کُند خواهد بود:

"گرچه محل تولید آی‌فون خارج از استان هوبِی قرار دارد و کارخانه بازگشایی شده، ولی بازگشت به شرایط عادی کُندتر از حد انتظار ماست. "

به گفته این شرکت، تولید و فروش کالا‌ها تحت تأثیر شیوع این بیماری قرار گرفته است و "عرضه گوشی‌های آی فون در دنیا موقتا محدود خواهد شد. "

تحلیلگران برآورد کرده‌اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است تقاضا برای تلفن‌های هوشمند در چین، در سه ماهه نخست سال میلادی به نصف برسد. چین بزرگترین بازار موبایل در جهان است.

با وجود امیدواری به بازگشایی کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها در چین، هشدار اپل نشان دهنده تأثیر جدی شیوع این ویروس بر اقتصاد چین است. اَپل نخستین شرکت آمریکایی است که اعلام کرده شیوع کرونا بر وضعیت مالی‌اش تأثیر گذار بوده است.

صنایع تولید خودرو، از جمله بخش‌های دیگر اقتصاد است که به علت شیوع ویروس کرونا، دچار اختلال در عرضه شده است. هفته گذشته، شرکت جِی‌بی‌سی، تولید کننده ماشین آلات سنگین، اعلام کرد که به علت کمبود قطعات وارداتی از چین، تولید خود را در بریتانیا کاهش می‌دهد.

دیروز ۱۱۵مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خارج از استان هوبِی گزارش شد که البته ۴۵۰ مورد کمتر از هفته گذشته است.

به گفته رئیس صندوق بین‌المللی پول احتمال می‌رود رشد جهانی اقتصاد حدود ۰.۱ تا ۰.۲ درصد کاهش داشته باشد هرچند که او تأکید کرد آثار اقتصادی شیوع این ویروس هنوز نامشخص است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید