در آخرالزمان چگونه زنده بمانیم؟

در آخرالزمان چگونه زنده بمانیم؟

برخی از بروز چیزی وحشتناکی در آینده صحبت می‌کنند. اما واقعیت مسلمی هست که حاکی است: ۹۹ ٪ از همه گونه‌هایی که تاکنون در کره زمین وجود داشته اند منقرض شده اند.

کد خبر : ۷۷۱۶۹
بازدید : ۶۱۳۷
در آخرالزمان؛چگونه زنده بمانیم؟
چه می‌شود کرد اگر هوا غیرقابل تحمل داغ شود؟ یا عصر یخبندان جدید فرا برسد؟ کجا برویم؟ چکار کنیم؟ روزنامه "تلگراف" می‌نویسد: ما بسیار خوش شانس هستیم که همین الآن زندگی می‌کنیم. در کل تاریخ بشریت، زندگی چنان راحتی مانند حالا نبود. زندگی ما در حد رفاه است.
پزشکی بیش از هر زمان دیگری در حال پیشرفت است، سطح فقر پایین است و کشور‌های پیشرفته روابط صلح آمیز بی سابقه‌ای با یکدیگر برقرار کردند. از این دوره تا موقعیکه تمام نشده باید لذت برد. نکته فقط این نیست که تاریخ به ما می‌گوید که تقریباً در هر هزار سال یک بار بر روی زمین یک پدیده طبیعی رخ می‌دهد که حدود یک سوم از جمعیت آن را از روی کره زمین پاک می‌کند. ما هنوز در انتظار عصر یخبندان هستیم که ضربه‌ای شدیدتر از هر فاجعه دیگر را به ما خواهد رساند.

در واقع یقینی وجود ندارد که بشریت چگونه روز‌های خود را به پایان برساند. برخی از بروز چیزی وحشتناکی در آینده صحبت می‌کنند. اما واقعیت مسلمی هست که حاکی است: ۹۹ ٪ از همه گونه‌هایی که تاکنون در کره زمین وجود داشته اند منقرض شده اند.
در مدت کوتاهی از آغاز پیدایش انسان، ما، موفق شده ایم خود را در یک قدمی از نابودی کامل نگه داریم. جمعیت ما تا هزاران و حتی صد‌ها نفر کاهش یافت. آخرین بار - ۷۰ هزار سال پیش که، در نتیجه تغییر جهانی آب و هوا، مردم در آستانه انقراض قرار گرفته بودند.

لوئیس دارتنل (Lewis Dartnell) اختر زیست شناس انگلیس، مولف کتابی در باره چگونگی بازسازی زندگی پس از آخرالزمان، بروز اپیدمی مرگبر ۵ سال قبل از وقوع کروناویروس را پیشگویی کرد. آلودگی به سرعت در عصر کنونی در شهر‌های پرجمعیت و هنگام پرواز‌های بین قاره‌ای گسترش یافته است و بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را از بین برد تا اینکه اقدامات ایمن سازی مؤثر و حتی مقررات قرنطینه عمال وانجام شد. دنیای شناخته شده به پایان رسیده است: حالا چه؟

بسیار بد. دارتنل گفت: "مردم ساکن در کشور‌های پیشرفته از فرایند‌های تمدنی که معیشت آن‌ها را تامین می‌کنند، جدا شدند. به طور جداگانه، ما حتی از اصول اولیه تولید مواد غذایی، مسکن، پوشاک، دارو، مواد دارای اهمیت حیاتی آگاه نیستیم.
لوئیس دارتنل درباره دلایلی که می‌تواند منجر به آخرالزمانی جدید شود (به احتمال زیاد این یک بیماری همه گیر جهانی خواهد بود) به ما می‌گوید: اگر مردم در زندگی کنونی نمی‌توانستند به راحتی با کمبود مواد غذایی در بازار‌ها یا آب در شیر‌ها سازگار شوند، آن‌ها خیلی زود شروع به ترک خانه‌های خود کرده و به خشونت دست زده و برای دستیابی به منابع و ذخایر به کشمکش می‌پردازند. از نظر تئوریک، در واقع فقط سه روز ما را از شورش ها‌ی عنقریب جدا می‌کند. "

بدیهی است، در صورت انقراض گسترده مردم، هنگامی که تنها بخش کوچکی از جمعیت در کره زمین باقی می‌مانند، سرنوشت بشر به حرفه افراد ماهر و کاردان بستگی خواهد داشت. وی می‌گوید: "اگر تعداد زیادی حسابدار و مشاور مدیریت دارید، می‌توانید برای همیشه با شانس بازسازی زندگی خداحافظی کنید.
" "اگر شما هنوز هم پرستار، پزشک، مهندس، مکانیک داشتید، مطمئناً آن‌ها بسیار مفیدتر از افراد دارای حرفه‌های نظری هستند. دانشمند دارتنل، خود و من روزنامه نگار و مولف این مقاله را افراد بی فایده می‌داند. کشاورزی نیز رشته بدرد نخور است.

اولین مردم هم نوع ما تقریباً ۲۰۰ هزار سال لازم داشتند تا رشته کشاورزی را راه بیاندازند. دارتنل تأکید می‌کند: بسیاری از مشکلات مربوط به استفاده بیش از حد از منابع و آسیب رساندن به محیط زیست - اسیدی شدن اقیانوس، آلودگی محیط زیست، تولید بیش از حد پلاستیک - اساساً ناشی از این واقعیت است که بسیاری از افراد با نقض استاندارد‌های زیست محیطی زندگی می‌کنند.

خب، اما شما در بین معدود افرادی زنده مانده هستید و زمان آن است که در مورد روبراه کردن مجدد کشاورزی فکر کنید. از چه شروع می‌کنید؟ از رفتن به نروژ برفی و مجمع الجزایر شمالی سوالبارد؟ جایی که دانه و بذر رستنی‌های زراعی موجود در سراسر جهان برای احتمال بروز آخرالزمانی محفوظ است. بیش از ۸۶۰ هزار نمونه از تقریباً چهار هزار گونه گیاهی با خیال راحت در کیسه‌های مهر و موم شده در این انبار دورافتاده قطب شمال ذخیره می‌شوند.

چگونه می‌توانیم در عصر یخبندان بعدی زنده بمانیم؟
اگر مانند یخبندان گذشته باشد، که حدود ۱۲ هزار سال پیش به پایان رسید، تمام آمریکای شمالی، اروپا و آسیا یخ بسته می‌شوند. افت قابل توجه سطح دریا مسیر‌های دریایی را در مناطقی مانند مدیترانه یا تنگه تورس در استرالیا قطع می‌کند و تمدن، به شکلی که آن را می‌شناسیم فروپاشی می‌شود.

برخی از معدود بازماندگان از عصر یخبندان در یکی از تنها مکان‌های روی زمین که قابل سکونت باقی مانده است پناه می‌برند - روی یک نوار زمین در سواحل جنوبی آفریقا در نزدیکی کیپ تاون. ما نمی‌دانیم اگر یخبندان سراسری برقرار شود چه نوع زندگی خواهد بود
برای نمونه می‌شود به زندگی قصبه اویمیاکن واقع در ناحیه روسیه نزدیک به قطب شمال نگاه کرد که دمای آن حوزه به منهای ۶۷ درجه سانتیگراد می‌رسد؛ و اگر بیش از حد گرم شود چکار کنیم؟

سریعترین افزایش دما در زمین در حدود ۵۵ میلیون سال پیش اتفاق افتاد و به عنوان پالئوسن شناخته می‌شود. دمای سیاره ما از پنج تا هشت درجه سانتیگراد افزایش یافت، احتمالاً در طی چند هزار سال به حدی که حدود هفت درجه بالاتر از امروزی است، رسید. در آن دوره بسیاری از گونه‌های حیوانات دریایی منقرض شدند، اما از این امر تنوع زیستی روی زمین سود برد. پستانداران رشد کردند.

البته همه این بدان معنا نیست که گرم شدن، تأثیر مفیدی بر همه دارد. برای ما افزایش دما منجر به ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح دریا‌ها می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد، خوب بود که می‌توان جایی را پیدا کرد که عملاً برای سیلاب غیرقابل دسترسی باشد.
هیمالیا برای این کار مناسب است. اگرچه در قسمت بالای آن ممکن است کاملاً سرد باشد. شاید بهتر بود که فلات مرتفع Altiplano که مساحت وسیعی از بولیوی آمریکای جنوبی را اشغال می‌کند انتخاب کردید. این منطقه در ارتفاع ۳۷۵۰ متری واقع شده است و علاوه بر این مکان بسیار خوبی در جهان است.

منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید