احتمال بازگشت ایران به لیست سیاه FATF

امروز هم هنوز همکاران ما در حال تلاش هستند و سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را از اجلاس بگیریم که باید صبر کنیم با بهانه‌جویی‌های آمریکا، همکاران ما چگونه می‌توانند مقابله کنند.

کد خبر : ۷۷۲۰۴
بازدید : ۲۷۳۸
وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت FATF و احتمال بازگشت ایران به لیست سیاه هم گفت: دولت همواره حامی تلاش حداکثری بوده است. ما بودیم که ایران را از لیست سیاه خارج کردیم. دولت یازدهم این کار را کرد که بعد از برجام بود و این مساله از دستاورد‌های ما بود. در صحنه داخلی هم حداکثر تلاش خود را به کار بردیم.

محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه دیروز دولت با بیان اینکه اطمینان داریم با تلاش‌هایی که می‌شود شرایط بهتر از آنچه تصور می‌شود، خواهد بود، تاکید کرد: اگر هم به لیست سیاه برگردیم که به خاطر سیاست‌ها و کارشکنی‌های آمریکا خواهد بود، دوباره از نو شروع خواهیم کرد تا کمترین خسارت به کشور وارد شود.
امروز هم هنوز همکاران ما در حال تلاش هستند و سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را از اجلاس بگیریم که باید صبر کنیم با بهانه‌جویی‌های آمریکا، همکاران ما چگونه می‌توانند مقابله کنند.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز درباره موضوع FATF و تبدیل شدن آن به یک معادله پیچیده در کشور گفت: بحث FATF در جلسه هیات دولت به‌طور مشروح مطرح شد. همه تلاشمان را انجام دادیم تا بر اساس مجموعه اقدامات داخلی قابل توجهی که در اجرای سیاست‌های داخلی خودمان در مبارزه با تروریسم و پولشویی انجام دادیم، کمترین آسیب در جلسه این نهاد متوجه کشور شود.

تلاش عربستان و اسرائیل علیه ایران
ربیعی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داد، افزود: با توجه به گزارش وزیر اقتصاد در هیات دولت اکثریت کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی، چین، روسیه، ترکیه، آفریقای جنوبی و دیگر دوستان ما به شدت در جلسه از ما حمایت کردند، اما آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل مخالفت خود را به‌طور جدی با ایران دنبال می‌کردند و بسیار عجیب است که خود این کشور‌ها بزرگترین حامی مالی تروریسم هستند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: کشور‌هایی که خود حامی تروریسم هستند بیشترین تلاش را برای ورود ایران به لیست سیاه انجام دادند و مانع رسیدن به بهترین نتیجه شدند؛ اما تلاش‌های ما هنوز ادامه دارد تا کشور به بهترین نتیجه دسترسی پیدا کند. عده‌ای هم تلاش می‌کردند چیز جدیدی برای ایران نوشته شود که خوشبختانه این اتفاق رخ نخواهد داد.

ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر تحلیل بر این است که، چون همه فشار‌های تحریم روی مبادلات مالی ما متمرکز شده و مبادلات مالی را هدف گرفته با رفتن به لیست سیاه حتی اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، گفت: زمانی که از تحریم خارج شویم نیاز داریم حتما در لیست سیاه نباشیم، اما فکر می‌کنم رئیس کل بانک مرکزی هم این موضوع را خوب توضیح دادند که در کوتاه‌مدت و تا زمانی که تحریم‌ها بر نظام پولی مالی ایران متمرکز است تاثیر زیادی نخواهد داشت. ‎
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید