رونمایی از چهار خودروی جدید

رونمایی از چهار خودروی جدید

در این بین، دنا توربو و K. ۱۳۲ به ایران خودرو تعلق دارد و رهام و کراس اوور جدید نیز متعلق به سایپا است. البته دنا توربوشارژ و رهام پیش‌تر نیز توسط ایران خودرو و سایپا رونمایی شده‌اند.

کد خبر : ۷۷۲۰۹
بازدید : ۲۴۴۹۶
رونمایی از چهار خودروی جدید
دیروز با حضور رئیس‌جمهور و در محوطه هیات دولت، از چهار محصول جدید خودروسازی کشور رونمایی شد. آن طور که تصاویر نشان می‌دهد، خودرو‌های رونمایی شده ترکیبی از فیس لیفت‌ها و محصولات جدید هستند که شامل دنا پلاس توربوشارژ، رهام، K. ۱۳۲ و کراس اوور جدید می‌شوند.
در این بین، دنا توربو و K. ۱۳۲ به ایران خودرو تعلق دارد و رهام و کراس اوور جدید نیز متعلق به سایپا است. البته دنا توربوشارژ و رهام پیش‌تر نیز توسط ایران خودرو و سایپا رونمایی شده‌اند.

هرچند رونمایی از خودرو‌های جدید معمولا به میزبانی خودروسازان انجام می‌شود، با این حال این بار هیات دولت میزبان این رویداد بوده که دلیل آن احتمالا حضور رئیس‌جمهوری بوده است. رونمایی از این چهار خودرو در حالی است که تولید انبوه هیچ کدام از آن‌ها آغاز نشده و زمان دقیق عرضه به بازار نیز مشخص نیست.
در مورد قیمت خودرو‌های موردنظر نیز جزئیات خاصی منتشر نشده، هرچند با توجه به امکانات و آپشن محصولات به احتمال فراوان قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان خواهند داشت، با این حال برای مشخص شدن قیمت‌ها باید منتظر آغاز فروش آن‌ها بود.

البته آن طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت عنوان کرده، به زودی پیش‌فروش این خودرو‌ها آغاز می‌شود. رضا رحمانی با بیان اینکه اقدامات لازم برای پیش‌فروش این خودرو‌ها انجام شده، گفت: خودرو‌های جدید ۹۰ درصد ساخت داخل هستند و تنها بخش کوچکی از قطعات آن‌ها از خارج تامین می‌شود که برنامه‌ریزی برای تولید داخل این قطعات نیز برای امسال و سال‌های آینده انجام شده است.
وی افزود: این خودرو‌ها با استاندارد‌های روز جهانی منطبق هستند و مصرف سوخت‌شان نیز نسبت به خودرو‌های قبلی به مراتب کمتر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عرضه این خودرو‌ها را در راستای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حمایت از صنعت خودرو دانست و تاکید کرد: خروج خودرو‌های فرسوده و ورود انواع جدید محصولات، اهدافی است که وزارت صمت آن‌ها را دنبال می‌کند و رونمایی‌های دیروز نیز در راستای تحقق همین اهداف انجام شد. رحمانی با بیان اینکه از قطعه داخلی‌سازی‌شده خودرو دنا هم رونمایی شده، گفت: خط تولید این قطعه به بهره‌برداری رسیده است.
وزیر صنعت این را هم گفت که خودرو‌های رونمایی‌شده، آلودگی کمتری ایجاد خواهند کرد و تلاش می‌شود با قیمت پایین‌تر، نسبت به خودرو‌های قبلی عرضه شوند. به گفته رحمانی، خودرو‌های جدید دیگری نیز طی دو سال آینده روانه بازار خواهند شد که رضایت مشتریان را در پی خواهند داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اما در بخش دیگری از اظهارات خود به ماجرای پرداخت تسهیلات جدید به خودروسازان پرداخت و خبر از آغاز آن داد. طبق مصوبه چندی پیش شورای پول و اعتبار، سقف اعتباری دو خودروساز بزرگ کشور افزایش یافته و آن‌ها می‌توانند تا سقف پنج هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی دریافت کنند.
سهم هر یک از دو شرکت ایران خودرو و سایپا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و آن طور که عنوان شده، قرار است تسهیلات موردنظر تا پیش از آغاز سال ۹۹ در اختیار خودروسازان قرار گیرد. این تسهیلات قرار است در ازای تسویه حساب بخشی از مطالبات قطعه‌سازان (از خودروسازها)، در اختیار آن‌ها گذاشته شود.
در این مورد، وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: پرداخت وام به شرکت‌های خودروساز آغاز شده و در حال حاضر بخشی از بانک‌ها روند پرداخت را شروع کرده‌اند. رحمانی افزود: پرداخت وام به حفظ تولید داخلی کمک خواهد کرد و امید است این روند بیشتر شود. وی این را هم گفت که اگر تولید خودرو بیشتر شود، خودروسازان می‌توانند تعهدات قبلی خود را سریع‌تر اجرا کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید