تولید "کودانسانی" با تکان دادن جسد

تولید "کودانسانی" با تکان دادن جسد

پروفسور کارپنتر باگ در این تحقیقات متوجه شد که دمای بدن در حین تجزیه برای مدت مشخصی به ۵۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. او می‌گوید: "ما به این نتیجه رسیدیم که در این دمای بالا بسیاری از دارو‌ها و ارگانیسم‌های عامل مریضی تخریب می‌شوند. "

کد خبر : ۷۷۲۱۴
بازدید : ۱۲۷۲۸
تولید
این فرایند ۳۰ روزه انجام می‌شود و اقوام و خویشان می‌توانند باقی مانده اجساد را روی گیاهان یا زیر درخت بریزند

یک شرکت آمریکایی درباره جزییات علمی تولید "کود انسانی" و فواید آن برای محیط زیست توضیح داد. یک تحقیق مقدماتی روی بیمارانی که داوطلبانه اجازه دادند پس از مرگ از اجسادشان استفاده شود، نشان داد بافت نرم بدن طی ۳۰ روز کامل و ایمن تجزیه می‌شود.

شرکت "ریکامپوز" مدعی شد که این فرآیند در مقایسه با مراسم تدفین سنتی یا سوزاندن مردگان، از تولید بیش از یک تن کربن جلوگیری می‌کند. این شرکت نخستین تولید کود انسانی خود را فوریه ۲۰۲۱ در واشنگتن عرضه می‌کند.

کاترینا اسپید، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت "ریکامپوز" در مصاحبه‌ای اختصاصی گفت که نگرانی در مورد تغییرات اقلیمی باعث شده افراد زیادی به این موضوع علاقه نشان دهند:

"تا به حال ۱۵ هزار نفر مشترک خبرنامه ما شده‌اند و قانونی شدن آن برای نخستین بار در ایالت واشنگتن با همکاری هر دو حزب انجام شده است. وضعیت اضطراری تغییرات اقلیمی و آگاهی افراد در مورد واکنش درست، موجب پیشرفت سریع این پروژه شد".

تولید
کاترینا اسپید مدیر "ریکامپوز" می‌گوید برنامه‌اش به دلیل تغییرات اقلیمی بسیار محبوب شده است

این تحقیق علمی فرایند تولید کود انسانی، که شرکت "ریکامپوز" آن را کاهش طبیعی ارگانیک نامیده، در نشست پیشرفت‌های علمی در نشست اتحادیه آمریکایی پیشرفت علم در سیاتل مورد بحث قرار گرفت.

کاترینا اسپید، در یکی از معدود مصاحبه هایش از زمان اعلام جزییات این پروژه گفت، ۱۳ سال پیش که ۳۰ ساله بود و به میرایی خود اندیشیده و به فکر این پروژه افتاده است:

"کره زمین در طول حیاتم از من حمایت کرده و من زمانی که بمیرم باید بقایایم را به آن اهدا کنم. این خیلی منطقی و زیباست".

خانم اسپید درباره تفاوت بین فرایند‌های "تجزیه" و "تجزیه مجدد" توضیح می‌دهد. به گفته او تجزیه زمانی اتفاق می‌افتد که جسد روی زمین قرار دارد، ولی تجزیه دوباره وقتی است که جسد زیر خاک می‌رود.

به عقیده او کاهش طبیعی ارگانیک اجساد در مقایسه با سوزاندن از تولید ۱۴۰۰ کیلوگرم کربن و نشر آن در جو جلوگیری می‌کند. او معتقد است این روش از مراسم تدفین سنتی که در آن تابوت ساخته و حمل می‌شود بهتر است: "این افراد می‌خواهند که مردنشان با شیوه زندگیشان مطابقت داشته باشد و به همین دلیل به این روش علاقه نشان می‌دهند. "

در این فرآیند جسد داخل محفظه‌های شیشه‌ای بزرگ به همراه تراشه‌های چوب، یونجه و علف قرار داده می‌شود تا میکروب‌ها بتوانند آن را تجزیه کنند. جسد مدام داخل این محفظه چرخانده می‌شود.

تولید
یک مرکز تهیه کود انسانی در آینده از دیدگاهی هنرمندانه

۳۰ روز بعد، بقایای جسد به اطرافیان تحویل داده می‌شود تا آن را پای گیاهان و درختان بریزند.

گرچه این فرآیند در ظاهر خیلی ساده و سرراست به نظر می‌رسد، اما تحقیقات علمی برای رسیدن به یک تکنیک کامل چهار سال طول کشید. به این منظور خانم اسپید از پروفسور لین کارپنتر باگ، کارشناس خاک کمک گرفت. در ایالت واشنگتن تجزیه و تبدیل جسد حیوانات اهلی به کود رایج است. چالش پروفسور کارپنتر باگ این بود که بتواند این فرایند را برای انسان به کار ببرد و از امن بودن آن برای محیط زیست مطمئن شود.

در تحقیقات ابتدایی او شش داوطلب پیش از مرگ اجازه این تحقیق را روی جسدشان داده بودند. خانم اسپید گفت: این تحقیقات بار عاطفی شدیدی برای او و همکارانش داشته است: "همواره از حال هم خبر می‌گرفتیم، ولی بدنمان واکنش متفاوتی نشان می‌داد. من تا چند شب نمی‌توانستم درست بخوابم و اشتهایم کور شده بود. این عکس‌العمل طبیعی بدن من در این شرایط سخت و ناراحت کننده بود. "

پروفسور کارپنتر باگ در این تحقیقات متوجه شد که دمای بدن در حین تجزیه برای مدت مشخصی به ۵۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. او می‌گوید: "ما به این نتیجه رسیدیم که در این دمای بالا بسیاری از دارو‌ها و ارگانیسم‌های عامل مریضی تخریب می‌شوند. "

شرکت ریکامپوز فعالیت تجاری‌اش را اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌کند. همه می‌توانند از این سرویس استفاده کند، ولی این فرآیند فقط در ایالت واشنگتن آمریکا قانونی است. در حال حاضر ایالت کلورادو هم قانون اجازه کاهش طبیعی ارگانیک را بررسی می‌کند. خانم اسپید اعتقاد دارد که این سرویس بزودی در سایر ایالت‌های آمریکا و در کشور‌های دیگر هم قانونی شده ودر اختیار عموم قرار می‌گیرد.

او می‌گوید: "امیدواریم که بعد از ارائه این سرویس در واشنگتن، سایر ایالت‌ها هم از آن استفاده کنند. ما درخواست‌های زیادی از بریتانیا و سایر کشور‌ها دریافت کرده‌ایم و امیدواریم بزودی شعبه‌های خارجی خود را در سایر نقاط دنیا افتتاح کنیم. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید