هجوم گسترده ملخ‌ها به شرق آفریقا

هجوم گسترده ملخ‌ها به شرق آفریقا

در همین حال اوگاندا سربازان ارتش را به مناطق شمالی فرستاده تا در عملیات سم پاشی شرکت کنند. هجوم ملخ‌ها به آفریقا از سه ماه پیش با ورود آن‌ها از یمن شروع شد.

کد خبر : ۷۷۲۱۷
بازدید : ۳۲۷۵
هجوم گسترده ملخ‌ها به شرق آفریقا
ملخ‌ها هر روز به اندازه وزن بدن خود غذا می‌خورند

سازمان جهانی مواد غذایی و کشاورزی وابسته به سازمان ملل متحد می‌گوید که دسته‌های انبوه ملخ که مشغول نابود کردن محصولات کشاورزی و مرتع‌ها در مناطق شرق آفریقا بوده اند اکنون به سودان جنوبی رسیده اند.

این درحالی است که چندین میلیون نفر از مردم این کشور از پیش به دلیل مشکلات پس از جنگ داخلی با کمبود مواد غذایی و گرسنگی روبرو هستند.

سازمان ملل هشدار داده است که اگر این مشکل حل نشود شرق آفریقا ممکن است با بحران مواد غذایی روبرو شود. مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدید از آفریقا قول کمکی ۸ میلیون دلاری برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها را داد.

او بعد از دیدار با ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی، اظهار نظر می‌کرد. اتیوپی، سومالی، کنیا و اوگاندا به شدت دستخوش این آفت قرار گرفته اند.

این بدترین حمله حشرات در ۷۰ سال اخیر در کنیا و بدترین حادثه از این نوع در ۲۵ سال اخیر در سومالی و اتیوپی توصیف می‌شود.

تلاش‌ها برای کنترل ملخ‌ها تاکنون موثر نبوده است. سم پاشی از آسمان موثرترین راه مقابله با هجوم ملخ هاست، اما کشور‌های منطقه منابع لازم برای اجرای این عملیات را در اختیار ندارند. اکنون بیم آن می‌رود که ملخ‌ها - که شمار آن‌ها صد‌ها میلیارد رقم زده می‌شود - بیشتر تکثیر خواهند شد.

هجوم گسترده ملخ‌ها به شرق آفریقا
تدابیری که تاکنون اعمال شده مانع رشد این آفت نشده است

تکثیر شدید
سازمان مواد غذایی و کشاورزی سازمان ملل (اف‌ای او) گفت که حدود دو هزار حشره بالغ از طریق اوگاندا وارد مگوی در جنوب سودان جنوبی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مشاک مالو نماینده "اف‌ای او" در سودان جنوبی گفت: "از آنجا که این حشرات زرد پررنگ هستند انتظار می‌روند بیشتر در جستجوی مکان‌هایی برای تخم گذاری باشند. "

اونیوتی آدیگو نایکواک وزیر کشاورزی سودان جنوبی گفت که دولت درحال آموزش دادن سم پاشی به داوطلبان است. او به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما همچنین به آفت کش و دستگاه‌های سم پاشی نیاز داریم. به علاوه نیازمند وسایل نقلیه برای انجام سم پاشی هستیم و اگر وضع بدتر شد، نیازمند هواپیما خواهیم بود. "

گروه "نجات کودکان" هشدار می‌دهد که حدود ۶۰ درصد جمعیت سودان جنوبی با ناامنی غذایی روبروست و نابودی محصولات کشاورزی توسط این حشرات می‌تواند به کمبود بیشتر مغذی‌ها برای کودکان منجر شود.
هجوم گسترده ملخ‌ها به شرق آفریقا
این سازمان خیریه می‌گوید حتی بدون هجوم ملخ‌ها هم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج ساله امسال از سوءتغذیه شدید رنج خواهند برد.

سازمان جهانی مواد غذایی و کشاورزی می‌گوید که این حشرات، که هر روز به اندازه وزن بدنشان غذا می‌خورند، با چنان سرعتی تکثیر می‌شوند که شمار آن‌ها تا ماه ژوئن ممکن است ۵۰۰ برابر شود.

این نهاد هفته پیش از جامعه جهانی خواهست تقریبا ۷۶ میلیون دلار برای برنامه‌های سم پاشی در نواحی آسیب دیده اختصاص داده شود. سومالی به علت هجوم ملخ‌ها وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده است.

دولت اتیوپی هم خواستار "اقدام فوری" برای مقابله با این معضل که چهار استان از نه استان این کشور را تحت تاثیر قرار داده شده است. کنیا برای سم پاشی از هوا در چند منطقه هواپیما مستقر کرده و وزیر کشاورزی کنیا دوشنبه گفت که مشکل اکنون "تحت کنترل" است.

در همین حال اوگاندا سربازان ارتش را به مناطق شمالی فرستاده تا در عملیات سم پاشی شرکت کنند. هجوم ملخ‌ها به آفریقا از سه ماه پیش با ورود آن‌ها از یمن شروع شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید