راز عمر طولانی

راز عمر طولانی

فکر می‌کنم مهمترین عامل افزایش سلامتی، اگر بخواهم فقط یک عامل را نام ببرم، کمتر خوردن است. در روز سه وعده غذا نخورید.

کد خبر : ۷۷۲۳۸
بازدید : ۱۵۷۳۵
راز عمر طولانی
سال ۲۰۱۹ نام این زن ژاپنی ۱۱۶ ساله در گینس ثبت شد

عمر صد ساله به نظر طولانی می‌آید، اما چنان که یک پرفسور ژنتیک کالج پزشکی دانشگاه هاروارد می‌گوید، عمر طولانی‌تر برای انسان امکان‌پذیر است.

پرفسور دیوید سینکلر، از مدیران «مرکز پال گلن در بخش مکانیسم بیولوژی کهنسالی» و نویسنده چندین کتاب درباره ژنتیک و عمر، می‌گوید پیر شدن یکی دیگر از بیماری‌هایی است که انسان باید بر آن فایق آید.

برای رسیدن به این هدف، به قرص نیازی نیست، ولی زحمت دارد.

پرفسور سینکلر در پادکست «ریچ رال» گفت: «نهایتش این است که باید بدنتان را از حالت راحتی و آسودگی خارج کنید. مشکل جهان امروز این است که ما می‌خواهیم آسوده باشیم و همه چیز در اختیارمان باشد. نمی‌خواهیم احساس ناراحتی کنیم، و این منجر به یک سری مشکلات می‌شود.
اگر هر روز به بدنمان یادآوری نکنیم که مسائل ممکن است شکل دیگری پیدا کنند، بدنمان اهمیتی نمی‌دهد و علیه بیماری مبارزه نمی‌کند و با پیری مقابله نمی‌کند.»

روش‌های پیشنهادی سینکلر، آموزش مقابله با پیری به بدن و در نهایت، معکوس کردن این روند، تازه نیست و پیشتر بار‌ها گفته و شنیده شده است، اما همه این روش‌ها تنها با «رنج و زحمت» میسر می‌شوند.


به گفته سینکلر، اولین کاری که افراد برای داشتن عمر طولانی باید انجام دهند، «کمتر خوردن» است. او گفت: «فکر می‌کنم مهمترین عامل افزایش سلامتی، اگر بخواهم فقط یک عامل را نام ببرم، کمتر خوردن است. در روز سه وعده غذا نخورید.»

گام بعدی و مشخص برای پیشبرد روش زندگی سالم‌تر، ورزش مرتب است.

سینکلر همچنین روزه گرفتن را پیشنهاد می‌کند و توضیح می‌دهد که خود او «یکی دو وعده غذای روزانه را حذف» کرده است و آن روش زندگی‌اش «را تغییر داده است.»

روزه گرفتن برای مقابله با پیری مفید است، زیرا سطح نیکوتین‌آمید آدنین دی‌نوکلئوتید (ان‌ای‌دی) را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث می‌شود که «ژن‌های تعمیرکننده» در بدن فعالت‌تر شوند. این امر زمانی که خودتان را در معرض گرما یا سرما قرار می‌دهید نیز رخ می‌دهد؛ مانند رفتن به سونا.

این پرفسور هاروارد، علاوه بر خواب کافی، محدود کردن مصرف گوشت را نیز پیشنهاد می‌کند، چرا که آمینواسید‌های موجود در گوشت ام‌-تور را فعال می‌کند، راهی که مکانیسم دفاعی بدن را خاموش می‌کند و پیام می‌دهد که وقت رشد فرا رسیده است.

در نهایت، هرگونه فشار مانند ورزش، روزه گرفتن، و تنش ناشی از سرما و گرمای ناگهانی سطح ان‌ای‌دی را افزایش می‌دهد و موجب فعالیت درست سیرتوئین‌ها می‌شود. سیرتوئین به پروتئین‌هایی اطلاق می‌شود که کارکرد ژن‌ها را تنظیم، و آسیب به دی‌ان‌ای را ترمیم می‌کنند.

چنان که پرفسور سینکلر می‌گوید، بدون پروتئین ان‌ای‌دی، فارغ از آن که ترکیب ژنتیکی فرد چیست، روند پیری تسریع می‌شود. او می‌گوید: «۸۰ درصد وضع سلامت ما در سن پیری، در نتیجه سبک زندگی و نحوه زندگی ماست. تنها ۲۰ درصد به ژنتیک ربط دارد.»

سینکلر می‌گوید که با برداشتن گام‌های موثر برای مقابله با پیری، «جهانی که افراد در آن تا بیش از ۲۵۰ سال عمر کنند و همچنان بتوانند در ۱۲۰ سالگی تنیس بازی کنند، امکان‌پذیر است. دلیلی ندارد که با نبوغ‌مان نتوانیم به چنین هدفی برسیم.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید