ماجرای هولناک "کرکس موتورسوار"

ماجرای هولناک "کرکس موتورسوار"

اگر در برابر خواسته او (کرکس موتورسوار) مقاومت می‌کردم با چاقو محکم به سرم می‌کوبید و من از ترس فقط گریه می‌کردم و تسلیم خواسته هایش می‌شدم.

کد خبر : ۷۷۲۹۸
بازدید : ۱۷۵۱۷
ماجرای هولناک
رئیس پلیس خراسان رضوی در حالی از دستگیری عامل تعرض به کودکان و نوجوانان در مشهد خبر داد که بررسی‌های پلیس مشخص کرد این متهم ۳۱ ساله دارای پرونده‌های متعدد کیفری در دستگاه قضایی و پلیس آگاهی است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته پس از پایان عملیات دستگیری متهم مخوف معروف به «کرکس موتورسوار» در گفت: وگویی اختصاصی به خراسان گفت: از حدود سه سال قبل پرونده‌هایی در پلیس آگاهی و دستگاه قضایی تشکیل شده بود که بررسی محتویات آن‌ها نشان می‌داد جوان موتورسواری کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال را می‌رباید و بعد از مدتی رها می‌کند.
سردار محمدکاظم تقوی افزود: با این حال، خانواده‌ها از پیگیری ماجرا منصرف می‌شدند و تنها برخی گزارش‌های ناقص در مراکز قضایی و انتظامی باقی می‌ماند.

رئیس پلیس خراسان رضوی با اشاره به این که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل تبعه خارجی بودن یا به خاطر حفظ آبروی خانوادگی از طرح شکایت در مراکز قضایی و انتظامی خودداری می‌کردند، ادامه داد: کودکانی که مورد ربایش قرار گرفته بودند نیز به دلیل سن پایین و عوارض روحی و روانی ناشی از ماجرای آدم ربایی، توان ارائه مشخصات خاصی از مرد مرموز موتورسوار به پلیس نداشتند که این موضوع تحقیقات را با مشکل مواجه کرده بود.

کلیددار امنیت سرزمین خورشید افزود: پس از آن که دستورات ویژه‌ای برای پیگیری جدی پرونده‌های خاص در مراکز انتظامی صادر شد، این پرونده نیز با تغییر تاکتیک‌های اطلاعاتی و به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

سردار تقوی تصریح کرد: اگرچه خانواده‌ها پیگیر ماجرا نبودند، اما این پرونده از حدود دو ماه قبل به تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی رسید و جلسات متعددی زیر نظر سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) با فرماندهی مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) در حضور گروه زبده‌ای از کارآگاهان تشکیل شد چرا که پلیس از کنار هیچ پرونده‌ای نمی‌گذرد که «احساس امنیت» مردم را خدشه دار کند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: مطالعه دقیق پرونده برای یافتن سرنخ‌هایی از درون گزارش‌ها و اظهارات کودکان ادامه داشت تا این که چهره نگاری فرضی و همچنین شگرد جوان مرموز موتورسوار، در ارتکاب اعمال منافی عفت، کارآگاهان را به سوی متهمان سابقه دار سوق داد و این گونه کورسویی از ردیابی‌های اطلاعاتی در پرونده نمایان شد.
ماجرای هولناک

رئیس پلیس خراسان رضوی که با حساسیت ویژه‌ای این گونه پرونده‌های خاص را پیگیری می‌کند، در ادامه این ماجرا خاطرنشان کرد: بالاخره تلاش شبانه روزی گروه زبده کارآگاهان و رصد‌های اطلاعاتی آنان به نتیجه رسید و هویت جوان موتورسوار به نام «ق-ب» شناسایی شد، اما او هیچ جا و مکان و نشانی مشخصی نداشت با این حال، کارآگاهان برای ایجاد آرامش در شهر و همچنین «احساس امنیت» در مردم به تحقیقات غیرمحسوس خود با راهنمایی‌های معاون دادستان مرکز خراسان رضوی و حمایت‌های بی دریغ دادستان عمومی و انقلاب در حالی ادامه دادند که اقدامات مجرمانه این جوان موتورسوار دو باره در قسمتی از شهر مشهد موجی از نگرانی را به وجود آورده بود.

سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی اضافه کرد: در اثنای بررسی‌های تخصصی کارآگاهان مشخص شد که متهم تحت تعقیب دختر نوجوانی را به همراه دوتن دیگر از همدستانش و با تهدید چاقو به بیابان‌های اطراف مشهد کشانده و او را مورد تعرض قرار داده اند.
وی گفت: درحالی که تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شده بود، حدود شش روز قبل خبر آدم ربایی دیگری به پلیس رسید که نشان می‌داد پسربچه ۹ ساله‌ای طعمه جوان موتورسوار شده است و خبری از کودک نیست. مادر این کودک تبعه خارجی مدعی بود که جوانی از بالای در حیاط و به زور وارد منزل شده و در برابر چشمان حیرت زده ام، پسرم را با تهدید چاقو با خودش برد.

این فرمانده حافظان امنیت خراسان رضوی یادآور شد: در پی اعلام این گزارش، همه کارآگاهان به طور آماده باش و شبانه روزی به تحقیقات خود با شگرد‌های اطلاعاتی افزودند و بالاخره به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد جوان معروف به «کرکس موتورسوار» در اطراف کوره‌های آجرپزی حاشیه جاده سیمان مشهد لانه کرده است بنابراین با هماهنگی‌های قضایی این عملیات وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان ورزیده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، اطراف لانه متهم فراری را به محاصره درآوردند و ۶ نفر از اعضای این باند را هنگام مصرف مشروبات الکلی درحالی به دام انداختند که کودک ۹ ساله را نیز مجبور به نوشیدن الکل کرده بودند و بنا به اظهارات این کودک بار‌ها او را مورد تعرض قرار داده اند.

رئیس پلیس خراسان رضوی افزود: در ادامه این عملیات، دختر ۱۵ ساله‌ای نیز که در چنگ این متهمان بی رحم گرفتار شده بود، شناسایی شد و پرده از اعمال هولناک موتورسواران برداشت.

سردار محمد کاظم تقوی ادامه داد: بررسی‌های مقدماتی پلیس بیانگر آن بود که متهم معروف به «کرکس موتورسوار» دارای سوابق کیفری متعدد با اتهامات لواط و زورگیری است و پرونده‌های مفتوح زیادی نیز در دادسرا و دادگاه‌های کیفری یک خراسان رضوی دارد بنابراین عملیات‌های پلیسی در ارتباط با زورگیری و سرقت‌های این متهم و همدستانش در حالی آغاز شد که پسربچه ۹ ساله نشانی مخفیگاه مجردی او را در خیابان شهید چراغچی مشهد به خاطر سپرده بود.
از سوی دیگر نیز ۱۱ پرونده اتهامی این فرد روی میز کارآگاهان دایره جرایم مهمه آگاهی قرار گرفت که تاکنون هفت تن از شاکیان وی را شناسایی کرده اند. دختر ۱۵ ساله نیز از سرقت گوشی خود توسط این متهم سنگدل خبر داد و گفت:او گوشی مرا در خیابان ربود و بعد تماس گرفت تا برای پس گرفتن گوشی بروم، وقتی عصر از مدرسه بازمی گشتم ناگهان با تهدید چاقو مرا سوار موتورسیکلت کردند و در بیابان‌های اطراف مشهد مورد تعرض قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که بیشتر جرایم این متهم خطرناک در مناطق گلشهر، پنجتن، طبرسی شمالی، التیمور و خیابان وحید بوده است، افزود: این فرد متهم است که با موتورسیکلت هوندای آبی رنگ کودکان و نوجوانان را می‌ربود و پس از تعرض برخی از آنان را مجبور به همدستی در ارتکاب جرایم سرقت و زورگیری می‌کرد یا از آن‌ها می‌خواست پسران خردسال دیگری را به او معرفی کنند تا دست از سرشان بردارد!
سردار تقوی با تاکید بر این که با حمایت‌های بی شائبه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، امیدواریم این متهم این بار به اشد مجازات‌های قانونی محکوم شود، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها بیانگر آن است که وی تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان را مورد تعرض قرار داده است، اما خانواده‌ها برای حفظ آبرو یا ترس از وی شکایت نکرده اند چرا که او در آخرین ربایش خود با خانواده پسر ۹ ساله تماس گرفته و آن‌ها را تهدید کرده بود که شکایت نکنند!
وی تصریح کرد: تاکنون ۶ متهم در این پرونده دستگیر شده اند و در بازرسی از لانه مجردی وی نیز مقادیر زیادی لوازم سرقتی منزل، قطعات وسایل نقلیه (موتورسیکلت و خودرو) به همراه چندین قمه و تبرزین کشف شده است که تحقیقات درباره سرقت‌ها و زورگیری‌های وی نیز با صدور دستورات قضایی همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است: کودک ۹ ساله ربوده شده در اظهاراتی دردناک گفت: اگر در برابر خواسته او (کرکس موتورسوار) مقاومت می‌کردم با چاقو محکم به سرم می‌کوبید و من از ترس فقط گریه می‌کردم و تسلیم خواسته هایش می‌شدم.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید