اکران پرستاره نوروز ۹۹

اکران پرستاره نوروز ۹۹

فیلم «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی هم ویژه مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است. این فیلم داستانش را با استفاده از شبیه‌سازی فضای بازی‌های رایانه‌ای پیش می‌برد و با فضای فانتزی که ساخته و گریم‌های متفاوت بازیگران، می‌تواند توجه مخاطب کم‌سن‌وسال را جلب کند.

کد خبر : ۷۷۴۶۳
بازدید : ۱۸۰۳
اکران پرستاره نوروز ۹۹
مائده کاشیان | طبق معمول هر سال در آستانه سال نو، اسامی فیلم‌های اکران نوروز ۹۹ اعلام شدند و تکلیف گیشه سینما در ابتدای سال جدید، تقریبا روشن شد. البته اسامی این فیلم‌ها امسال در شرایطی بسیار متفاوت، در حالی که خطر شیوع بیماری، سینما‌ها را به تعطیلی کشانده اعلام شد و غیبت و حضور بعضی از آثار در اکران نوروزی هم باعث تعجب علاقه‌مندان به سینما شد.

بازیوو
در یکی دو سال گذشته فیلم‌های سینمای کودک، جای خود را در میان مخاطبان کودک و نوجوان باز کرده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند. فیلم «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی هم ویژه مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است. این فیلم داستانش را با استفاده از شبیه‌سازی فضای بازی‌های رایانه‌ای پیش می‌برد و با فضای فانتزی که ساخته و گریم‌های متفاوت بازیگران، می‌تواند توجه مخاطب کم‌سن‌وسال را جلب کند.
با وجود استقبال این دسته از مخاطبان از آثار حوزه کودک، اما بعید است که این فیلم بتواند فروش عجیب و غریبی در گیشه نوروز ۹۹ داشته باشد و احتمالا میزان فروش متوسطی خواهد داشت.

پسرکشی
فیلم «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی که اولویت اول فیلم‌های رزرو جشنواره فجر را داشت، پس از گذشت چهار روز از جشنواره، به بخش سودای سیمرغ اضافه شد تا جای «خورشید» را که احتمال نرسیدنش به جشنواره بالا بود، بگیرد، اما در نهایت «خورشید» به آخرین روز جشنواره رسید و «پسرکشی» هم در شرایط بدی در جشنواره به نمایش گذاشته شد.
داستان فیلم در نقد یک رسم قدیمی عجیب است، بخشی از فیلم در دهه ۴۰ و ۵۰ و بخش دوم آن نیز در روزگار امروز می‌گذرد. ژاله صامتی، بهاره کیان‌افشار، نسیم ادبی و لیلا اوتادی بازیگران فیلم هستند. با توجه به فضای فیلم، بعید به نظر می‌رسد که «پسرکشی» بتواند در اکران نوروزی به فروش خوبی دست پیدا کند.

خوب، بد، جلف: ارتش سری
در میان این هفت فیلم، «خوب، بد، جلف ۲» ساخته پیمان قاسم‌خانی بیشترین شانس برای فتح گیشه را دارد. همان طور که به تازگی در همین صفحه از برگ برنده مهم این فیلم یعنی زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی نوشتیم، احتمالاً ستاره‌های این فیلم «خوب، بد، جلف ۲» را به صدر جدول فروش خواهند کشاند.
علاوه بر این، تجربه ثابت کرده در تعطیلات نوروز مردم بیشتر از همیشه از فیلم‌های کمدی استقبال می‌کنند بنابراین فروش خوب «ارتش سری» در گیشه نوروزی سینما‌ها از همین حالا تضمین‌شده است. شاهد دیگر این ادعا افتتاحیه میلیاردی فیلم است. «خوب بد جلف ۲» فقط در پنج روز اول اکران، ۱.۵ میلیارد تومان بلیت فروخت.

زن‌ها فرشته‌اند ۲
برخلاف سال گذشته، امسال تنها دو فیلم کمدی یعنی «خوب بد جلف ۲» و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» در اکران نوروزی حضور دارند. این فیلم‌ها هر دو ادامه فیلمی هستند که مخاطبان چند سال قبل دیده‌اند، اما بین این دو، فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» ساخته محمدحسین فرحبخش شانس زیادی برای رقابت با «خوب بد جلف ۲» ندارد.
در قسمت اول فیلم «زن‌ها فرشته‌اند» امین حیایی، نیکی کریمی و مهتاب کرامتی بازی کرده بودند، اما در قسمت دوم محمدرضا شریفی‌نیا، نسرین مقانلو، سحر قریشی، نیوشا ضیغمی، علی صادقی و میرطاهر مظلومی بازی کرده‌اند. علاوه بر این، فیلم داستان مستقلی از فیلم اصلی دارد و چندان نمی‌توان روی فروش بالای آن حساب کرد.

شنای پروانه
فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت در جشنواره فجر، در میان سه فیلم برتر تماشاگران رتبه اول را کسب و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. بین فیلم‌های غیرکمدی، «شنای پروانه» شانس قطعی فروش است.
حضور ستاره‌های محبوبی مانند جواد عزتی، امیر آقایی و طناز طباطبایی در فیلم، نقش متفاوت امیر آقایی، روایت جذاب فیلم و قصه پرکشش آن، برای هر دو گروه مخاطبان حرفه‌ای و مخاطبان عام سینما، جذاب خواهد بود. مردم در سال‌های اخیر از فیلم‌های غیرکمدی و حتی تلخ هم استقبال کرده‌اند، بنابراین دور از انتظار نیست که «شنای پروانه» حکم «متری شیش‌ونیم» در گیشه نوروز ۹۸ را داشته باشد.

لاله
ساخت فیلم «لاله» به کارگردانی اسدا... نیک‌نژاد سال ۹۲ شروع شد و چند سال متوقف بود تا این که پاییز امسال به پایان رسید. فیلم درباره «لاله صدیق» قهرمان اتومبیلرانی است و از همان سال ۹۲ تولید پرحاشیه‌ای داشت. اعتراض‌ها به بودجه میلیاردی فیلم، موضوع آن و اختلافاتی که بر سر مالکیت فیلم وجود داشت، دست به دست هم دادند تا ساخت این فیلم در نیمه راه متوقف شود.
در نهایت با رفع مشکلات مالکیت فیلم و انتخاب تورج منصوری به عنوان تهیه‌کننده تازه، شهریور امسال فیلم برداری سکانس‌های باقی مانده هم انجام شد. نیکی کریمی، میترا حجار و همایون ارشادی از بازیگران فیلم هستند. سوژه فیلم جالب است، اما نمی‌توان به فروش خوب آن امیدوار بود.

لامینور
داریوش مهرجویی با «لامینور»، پس از شش سال به سینما بازگشته و این خبر جذابی برای علاقه‌مندان به سینما به ویژه طرفداران اوست. ترکیب گروه بازیگران فیلم هم به اندازه کافی جذاب است. مهرجویی در این فیلم پس از سال‌ها دوباره با بازیگران پیش کسوتی مانند علی نصیریان، بیتا فرهی و فریماه فرجامی همکاری کرده است.
نکته جذاب دیگر درباره گروه بازیگران فیلم، حضور بازیگرانی مانند پردیس احمدیه، سیامک انصاری و مهرداد صدیقیان است که برای اولین بار با این کارگردان باسابقه و در کنار بازیگران پیش کسوت همکاری‌ می‌کنند. خاطره خوب تماشاگران از فیلم «سنتوری» و ستاره‌های فیلم، شانس فروش نسبتا خوب فیلم را بالا می‌برند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید