آخرین وضعیت سیل در لرستان و ایلام

آخرین وضعیت سیل در لرستان و ایلام

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب آشامیدنی ۷۱ روستای استان قطع شده است. علیرضا کاکاوند در مورد آخرین وضعیت آب آشامیدنی روستا‌های استان با بیان اینکه آب آشامیدنی ۷۱ روستای لرستان قطع شده که از این تعداد ۴۷ مورد مربوط به پلدختر است، اظهار کرد: آب آشامیدنی اکثر این روستا بخاطر مشکلات برق قطع شده است.

کد خبر : ۷۷۴۶۵
بازدید : ۶۶۸۵
آخرین وضعیت سیل در لرستان و ایلام
فرادید | با ورود سامانه پربارش به غرب کشور از روز دوشنبه ۵ اسفند، استان‌های لرستان و ایلام با سیلاب مواجه شدند. در حال حاضر راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا در لرستان قطع شده و یک نفر نیز در ایلام جان خود را از دست داده است.

به گزارش فرادید، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در رابطه با آخرین وضعیت سیلاب در این استان گفت: "بارش شدید باران و وقوع سیل راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا در این استان را قطع کرد. باتوجه به بارش باران و وقوع سیل در لرستان، برق ۳۷روستا و آب آشامیدنی سه روستا در این استان نیز قطع است. "

غلامرضا آقامیرزایی افزود: "آشامیدنی هیچ کدام از شهر‌های استان مشکل ندارد، اما گاز شهر معمولان قطع است. "

وی ادامه داد: "میانگین بارش‌ها تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه) ۱۰۴میلی متر گزارش شده که بیشترین بارش با ۱۴۵ میلی متر در شهرستان نورآباد و کمترین بارش با ۷۰میلی متر در شهرستان پلدختر ثبت شده است. "

مدیرکل هواشناسی لرستان هم گفت: "طی ۳۸ ساعت گذشته متوسط بارش‌های استان ۹۴.۷ میلیمتر بوده است."

بهروز مرادپور ادامه داد: "بارش‌ها تا پایان وقت امروز ادامه دارد و مردم استان با توجه به حجم بالای بارش‌های رگباری و افزایش دبی رودخانه‌ها به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها بخصوص قسمت‌های عبوری درون شهر‌ها توقف نکنند. "

۳۰ روستای لرستان دچار رانش شدند

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از رانش ۳۰ روستای این استان خبر داد و گفت: " همچنین آزادراه خرم‌آباد-اندیمشک در چند نقطه دچار رانش شده که با اکیپ‌ها و دستگاه‌های راهسازی مشغول خاکبرداری و بازسازی مسیر هستند. "

وی با اشاره به آخرین وضعیت استان در بحث سیل، گفت: "محور اصلی خرم‌آباد-دلفان در دو نقطه قطع شده است. منازل مسکونی در برخی نواحی خرم‌آباد، دلفان و چگنی هم آسیب دیده‌اند. "

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: "زیرساخت‌های استان به ویژه زیرساخت‌های ترمیم شده از سیل فروردین ماه که به طور موقت بازسازی شده بودند در سیل اخیر دچار آسیب جدی شدند. "

تخریب دو منزل مسکونی در شهرستان بروجرد استان لرستان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد درباره آخرین وضعیت سیلاب در این شهرستان گفت: "۲ باب منزل مسکونی در این شهرستان بر اثر بارش شدید باران و سیلاب تخریب شد. "

سید حسین ریاضتی افزود: "عملیات آوار برداری و تعیین خسارت این ۲ واحد که فرسوده بودند هنوز آغاز نشده است. بارندگی‌های شدید ۲ روز اخیر موجب شد تا در سطح شهر بروجرد به ویژه روستا‌ها با وقوع سیل و محاصره روستا‌ها در آب مواجه شویم. "

وی ادامه داد: هم اکنون روستا‌های رحیم آباد، شیروان، کاروانهٌ، همت آٍباد همچنان در محاصره آب هستند."

ریاضتی تاکید کرد: "بدون شک سیلاب شب گذشته خسارت‌هایی به واحد‌های مسکونی روستایی وارد کرده، اما تا فروکش نمودن آب نمی‌توان تعیین خسارت نمود. "
آب آشامیدنی ۷۱ روستای لرستان قطع شده است

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب آشامیدنی ۷۱ روستای استان قطع شده است. علیرضا کاکاوند در مورد آخرین وضعیت آب آشامیدنی روستا‌های استان با بیان اینکه آب آشامیدنی ۷۱ روستای لرستان قطع شده که از این تعداد ۴۷ مورد مربوط به پلدختر است، اظهار کرد: آب آشامیدنی اکثر این روستا بخاطر مشکلات برق قطع شده است.

وی ادامه داد: یک سری از روستا‌ها نیز بخاطر تخریب پل‌هایی که در مسیر رودخانه کشکان بودند منجر به خسارت به لوله‌ها شده و درنتیجه آب آشامیدنی آن‌ها قطع شده است.

کاکاوند گفت: عمده مشکلات ما جا‌هایی بوده که لوله‌های انتقال آب روی پل‌ها قرار داشتند که تخریب پل‌ها آن‌ها نیز از بین رفتند.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان بیان کرد: با وصل شبکه برق مشکل اکثر روستا‌های استان مرتفع می‌شود، اما در جا‌هایی که لوله‌ها روی پل‌ها تخریب شدند با فروکش کردن آب رودخانه می‌توان کار بازسازی را آغاز کرد.

وی بیان کرد: از دو روز گذشته اکیپ‌های شرکت برای خدمات دهی به روستاییان با تانکر‌های سیار آماده باش هستند.

کاکاوند افزود: امیدواریم مشکل برق امروز حل شود و چنانچه این مهم مرتفع نشود فردا دیزل‌های شرکت را به منطقه می‌فرستیم.

وی گفت: با تانکر و آب بسته بندی به این روستاییان خدمات خواهیم داد.
وضعیت نورآباد همچنان بحرانی
فرماندار دلفان گفت: وضعیت شهر نورآباد بحرانی است و امکانات ستاد بحران در دلفان برای پیشگیری از خسارات سیل کافی نیست.

حشمت بهمنی اظهار داشت: سیل خسارات سنگینی به منازل مسکونی، واحد‌های تجاری و همچنین زمین‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی وارد کرده است.

وی گفت: راه ارتباطی بیش از ۱۰۰روستا در شهرستان نورآباد قطع شده و نیرو‌های امدادی در حال امدادرسانی به مردم هستند.

فرماندار دلفان ادامه داد: ازشب گذشته سیلاب در برخی از خیابان‌های شهر نورآباد جاری شده و همچنان این شهر را سیل فرا گرفته است.

وی افزود: مردم شهرستان دلفان با انتقاد از ستاد بحران استان از عدم توجه به این شهرستان گله‌مند هستند همچنین امکانات این ستاد در این شهرستان جوابگو نیست.

بهمنی بیان کرد: جاده و پل‌های بساری در شهرستان دلفان تخریب و مزارع کشاورزی و دام فراوانی تلف شده است.

خسارت به ۲۷ واحد مسکونی در شهرستان الیگودرز

فرماندار الیگودرز در این رابطه گفت: "سیلاب به ۲۷ واحد مسکونی شهرستان خسارت عمده وارد کرده و ساکنان آن‌ها به مناطق امن منتقل شدند. "

حمید کشکولی افزود: "در حال حاضر بخش عمده‌ای از معابر شهر الیگودرز دچار آبگرفتگی شده و نیرو‌های امدادی، شهرداری و هلال احمر در سطح شهر مشغول رفع این آبگرفتگی‌ها هستند. "

وی با بیان اینکه جاده الیگودرز به زز و ماهر در گردنه «گله بادوش» به دلیل ریزش بهمن بسته است، اظهار داشت: "همچنین رودخانه زز طغیان کرده و بیش از ۱۶۰ میلی متر در بخش زز و ماهرو و ذلقی بارش باران داشته ایم. "

فرماندار الیگودرز اضافه کرد: "اکنون جاده اصلی شول آباد - خرم آباد به دلیل ریزش و امکان تهدید مسافران بسته است وبه دلیل رانش زمین در مسیر ذلقی جاده الیگودرز به بخش ذلقی نیز مسدود است. "

جاده معمولان - خرم‌آباد مسدود شد

بخشدارمعمولان شهرستان پلدختر گفت: "جاده معمولان - خرم آباد و معمولان به پلدختر بر اثر ریزش کوه و آبگرفتگی مسدود شد. "

سیدحبیب الله موسوی افزود: "جاده معمولان - خرم آباد در نزدیکی چم حیدر به دلیل ریزش کوه و جاده معمولان - پلدختر در نزدیکی روستای دمرود افرینه به دلیل آبگرفتگی مسدود شد. عوامل راهداری، پلیس راه و نیروی انتظامی با تجهیزات و امکانات در محل مستقر هستند و تلاش برای بازگشایی جاده همچنان ادامه دارد. "

وی افزود: "با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش شدید باران رانندگان از تردد در این جاده خودداری و از مسیرجایگزین آزادراه پل زال رفت وآمد کنند. "
آخرین وضعیت سیل در لرستان و ایلام

آخرین وضعیت سیل در ایلام

براساس گزارش‌ها بارش باران که از بعداز ظهر روز دوشنبه در ایلام آغاز شده بود، آسمان این استان را تحت تاثیر قرار داد و اخبار حاکی از آن است که این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان ایلام شدیدتر بوده است. سعیدرضا کریمیان مدیرکل بحران استانداری ایلام درباره آخرین وضعیت سیل در این استان گفـت: "هنوز خسارت‌های سیل ۴۸ ساعت گذشته به طور کامل احصاء نشده، اما به ۱۰۰ کیلومتر راه و صد‌ها واحد مسکونی و مزارع کشاورزی خسارت وارد شده است. "

وی با بیان اینکه هنوز میزان ریالی خسارت‌های بارندگی ۴۸ ساعت گذشته، جمع‌بندی نشده است، اظهار کرد: "حدود ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان به دلیل رانش زمین آسیب دیده‌اند و چند دهنه پل نیز تخریب شده است. "

وی با بیان اینکه صد‌ها واحد مسکونی در استان آسیب دیده‌اند، تصریح کرد:" بیشترین خسارت‌ها در این زمینه در شهرستان‌های سیروان و چرداول بوده است. "

مدیرکل بحران استانداری ایلام از آسیب جدی سیل به مزارع و باغات در استان خبر داد و گفت: "برآورد ریالی و جزئیات خسارت‌ها به زودی اعلام خواهد شد. "

یک فوتی بر اثر سقوط در سیلاب

شهردار ایلام دراین رابطه گفت: "جسد جوانی که دیروز در سیلاب ایلام غرق شده بود صبح امروز در یکی از روستا‌های پایین دست شهر پیدا شد."

طالب صادقیان افزود: "جسد این فرد ساعت هفت صبح در قسمتی از حاشیه سیل‌بند مرکزی شهر ایلام در روستای چالسرا توسط عوامل شهرداری این منطقه پیدا شد. "

صادقیان درباره چگونگی وقوع این حادثه توضیح داد: "غروب دیروز فرد متوفی با یکی از دوستان خود در حال تردد به ناگاه به علت جریان تند آب و لغزندگی حاشیه خیابان توان کنترل خود را از دست داده و به داخل جدول می‌افتد. "

وی اضافه کرد: "به علت تند بودن جریان آب دوست همراه این فرد قادر به نجات دادنش نمی‌شود و جریان آب وی را به مسیل‌های پایین دست هدایت و در نهایت در روستای چالسرا جسد وی یافته شد. "

سه محور ارتباطی ایلام مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: "سه محور ایلام - حمیل کیلومتر ۲۵، هلیلان - پیازآباد (محدوده پل جزمان) به علت سیلاب و محور ایلام - مهران نیز به علت انجام عملیات عمرانی در استان مسدود است. "

نورالله دلخواه ادامه داد: "با وجود ادامه بارش‌ها در نقاط مختلف استان، سایر جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی این استان باز و تردد در آن‌ها روان است. همچنین روز گذشته راه روستایی میمه - آبدانان (حد فاصل تختان - کنشولول) به علت ریزش و رانش زمین به صورت موقت مسدود شد که بلافاصله با تلاش عوامل راهداری بازگشایی و تردد در این مسیر برقرار شد. "

وی یادآور شد: "در حال حاضر ۳۴ اکیپ راهداری در محور‌های استان استقرار دارند تا در صورت مشکلات احتمالی در راه‌ها نسبت به رفع آن اقدام کنند. تلاش‌ها برای بازگشایی محور ایلام - حمیل که بر اثر تخریب یکی از تونل کاذب این مسیر رخ داده است با کمک راهداران و همکاری پلیس راه استان ادامه دارد. "

وی با اشاره به تخریب پل جزمان در اثر سیلاب روز گذشته در شهرستان تازه تاسیس هلیلان نیز گفت: "با پایان بارندگی‌ها احداث پل موقت و رفع انسداد در این محور عملیاتی می‌شود. "

۷۴ حادثه دیده سیل در ایلام امدادرسانی شدند

حسین عارفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از امداد رسانی به ۱۹ خانوار سیل زده در قالب ۷۴ نفر حادثه دیده بر اثر بارش‌های سیل آسای ۲ روز گذشته در مناطق مختلف این استان خبر داد وگفت: " از شب گذشته تاکنون ۱۴ مورد تخلیه آب منزل توسط نیرو‌های امدادی در شهرستان‌های ایوان و چرداول انجام گرفته است. "

وی ادامه داد: ۲" خانوار روستایی سیل زده در مناطق روستایی شوراب و سفیدخانی علیا از توابع شهرستان سیروان که بر اثر بارندگی‌های شدید منزل آن‌ها تخریب شده بود توسط نجاتگران هلال احمر سیروان در مکان امن به شکل اضطراری اسکان داده شدند. "

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام افزود: "در شهرستان چرداول نیز برای اسکان اضطراری سیل زدگان یک سالن ورزشی توسط هلال احمر تجهیز شده و در صورت ضرورت و نیاز، اماکن ورزشی استان جهت اسکان اضطراری سیل زدگان تجهیز می‌شوند. "

به گفته عارفی، نیرو‌های امدادی هلال احمر در سراسر استان تا خروج کامل این سامانه در حالت آماده باش به سر می‌برند تا در صورت بروز حادثه وارد عمل شوند.

قطع راه ارتباطی ۱۰ روستای شهرستان چرداول بر اثر سیل

الیاس فتاحی فرماندار چرداول گفت: "راه ارتباطی ۱۰ روستای این شهرستان به دلیل تخریب پل جزمان در هلیلان قطع شده است. وی ادامه داد: در پی بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته و شدت آن که باعث ایجاد سیلاب شده است، پل جزمان در هلیلان تخریب و هم اکنون رفت و آمد از این مسیر ناممکن است. "

فتاحی اضافه کرد: "ساخت پل دائمی این رودخانه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در دست ساخت است که پس از فروکش کردن شدن بارش باران عملیات آن پیگیری خواهد شد. این پل محل اتصال و تردد مردم دهستان زردلان به مرکز هلیلان است که در راستای تسهیل در تردد مردم با همکاری سپاه پاسداران پل فلزی موقت در این محل احداث می‌شود. "

فرماندار چرداول گفت: "جاده ایلام- حمیل در بخش شباب نیز به علت ریزش کوه مسدود شده است و تلاش راهداران برای بازگشایی آن ادامه دارد، اما سایر محور‌های مواصلاتی شهرستان باز است. "

خروج سامانه بارشی

میهن پرست رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: " سامانه بارشی از امروز به تدریج از آسمان استان ایلام خارج می‌شود و روز‌های پایانی هفته هوا پایدار خواهد بود. "

وی پیش بینی کرد: "بر اساس بررسی الگو‌های جوی یک سامانه بارشی دیگر اوایل هفته آینده وارد استان خواهد شد که اطلاعات در مورد آن سیستم روز‌های اطلاع رسانی می‌شود. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید