قرنطینه شخصی چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟

قرنطینه شخصی چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟

کسانی که به آن‌ها گفته شده باید خود را در قرنطینه قرار دهند، باید در خانه یا محیط بسته مانده و برای اجتناب از سرایت ویروس به افراد خانواده، دوستان و جامعه اطرافشان از تماس با آن‌ها و دیگران خودداری کنند.

کد خبر : ۷۷۴۷۵
بازدید : ۱۲۴۵۹
قرنطینه شخصی چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟
قرنطینه شخصی برای کمک به توقف روند شیوع ویروس کرونا توصیه شده است

با توجه به این که بیش از ۸۰ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا یا «کووید ۱۹» آلوده شده‌اند، اداره بهداشت ملی بریتانیا هشدار داده که ممکن است از شهروندان بیشتری خواسته شود برای پیشگیری از شیوع بیماری، خود را در قرنطینه شخصی قرار دهند.

در اوایل ماه جاری، سِر سایمون استیونز، رئیس کل سازمان بهداشت ملی بریتانیا از همکاری نخستین گروه بیمارانی که به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گرفته بودند، قدردانی کرد.

آقای استیونز گفت: «می‌خواهیم از نقش مسئولانه، عمل گرایانه و بردبارانه آن‌ها برای حفاظت از خود و دیگران سپاسگزاری کنیم. آن‌ها سرمشق مهمی بوده‌اند. ممکن است تعداد بسیار بیشتری از ما مجبور شوند برای کاهش روند شیوع این ویروس ناگزیر از قرنطینه خود در خانه بشوند.»

در بریتانیا برخی مدارس تعطیل شده و از دانش آموزانی که از تعطیلات در خارج از کشور بازگشته‌اند خواسته شده خود را در قرنطینه قرار دهند. در این حال، به برخی ازخبرنگاران از جمله نیک رابینسون که از ویتنام، و جان اسنو که از ایران بازگشته‌اند، توصیه شده برای احتیاط در خانه مانده و خود را در قرنطینه شخصی قرار دهند.

هرچند دولت در فرودگاه‌ها تدابیر نظارتی پیشرفته‌ای را تعبیه کرده، قرنطینه داوطلبانه در خانه اقدام مهمی برای حفاظت جامعه از شیوع بیماری کرونا تلقی می‌شود.

اما «قرنطینه شخصی» یعنی چه؟ چه کسانی باید آن را انجام دهند؟ جزئیات آن از این قرار است:

«قرنطینه شخصی» چیست؟
قرنطینه شخصی در واقع حفاظت از دیگران و کمک به متوقف کردن روند شیوع بیماری‌های عفونی از جمله کروناست.

کسانی که به آن‌ها گفته شده باید خود را در قرنطینه قرار دهند، باید در خانه یا محیط بسته مانده و برای اجتناب از سرایت ویروس به افراد خانواده، دوستان و جامعه اطرافشان از تماس با آن‌ها و دیگران خودداری کنند.

توصیه اداره بهداشت عمومی انگلستان:
- در خانه بمانید.

- به مدرسه، محل کار و اماکن عمومی نروید.

- تا زمانی که مسئولان بهداشتی اجازه نداده‌اند، از استفاده از وسائل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، مترو، قطار و تاکسی اجتناب کنید.

- از پذیرفتن مهمان در خانه خودداری کنید.

- از دوستان، افراد خانواده و سرویس خدمات تحویل به خانه بخواهید اقلام مورد نیاز از جمله غذا و دارو را تامین کنند.
چه افرادی باید در قرنطینه شخصی قرار گیرند؟
در حال حاضر، اداره بهداشت عمومی انگلستان، خاطرنشان می‌کند که قرنطینه شخصی تنها شامل گروه‌ها و تعداد خاصی از مردم از جمله افرادی می‌شود که در انتظار پاسخ آزمایش کرونای خود هستند و نیز کسانی که با بیماران مبتلا به کرونا در تماس نزدیک بوده‌اند.

افزون بر این، این اداره توصیه می‌کند مسافرانی که از تاریخ ۱۹ فوریه از کشور‌های آلوده به ویروس کرونا بازگشته‌اند باید با شماره «ان اچ اس ۱۱۱» تماس گرفته، از خانه خارج نشوند و حتی اگر عوارض بیماری را در خود احساس نمی‌کنند، از تماس با دیگران خودداری ورزند.

در میان کشور‌های آلوده به کرونا، ایران، بخش شمالی ایتالیا، کره، ویتنام، کامبوج، چین، تایلند، ژاپن و سنگاپور است.

چگونه می‌توان خود را در میان خانواده و هم خانهای‌ها در قرنطینه قرار داد؟
مهم است فردی که به او گفته شده باید خود را در قرنطینه قرار دهد، از تماس با هم‌خانه‌هایش اجتناب کند.

اداره بهداشت انگلستان توصیه می‌کند که فرد در قرنطینه در یک اتاق که به پنجره و هوای آزاد دسترسی دارد، خود را از سایرین جدا نگه‌داشته و از حمام و دستشویی مجزا استفاده کند.

اگر حمام و دستشویی مجزا مهیا نیست، باید برنامه زمانی دقیقی برای استفاده نوبتی از آن درنظر گرفته شود که فرد در قرنطینه پیش از نظافت کامل محل، آخرین کسی باشد که از حمام و دستشویی استفاده کرده است.

اگر آشپزخانه‌تان را با دیگران شریک هستید (مثل خوابگاه دانشجویی یا مشابه آن) باید از استفاده از آن در اوقاتی که دیگران در آشپزخانه حضور دارند خودداری کنید. اگر ممکن نیست، باید در آشپزخانه از ماسک صورت استفاده کنید و غذایتان را در اتاقتان صرف کنید.

در صورت نیاز به کار یا مراقبت از کودکان، چه باید بکنید؟
اداره بهداشت بریتانیا می‌گوید در صورت بروز یک اپیدمی، مهم است که افراد تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش بیماری به کار گیرند. این مستلزم درک و حمایت کارفرما، افراد خانواده و دوستان است.

اداره بهداشت توصیه می‌کند با اطرافیانتان از جمله کارفرما در مورد اهمیت قرنطینه شخصی برای کاهش خطر سرایت بیماری در محیط کار، صحبت کنید. افزون بر این، به گفته مسئولان این نهاد، میتوان با افراد خانواده و دوستان در مورد رساندن کودکان به مدرسه و بالعکس ترتیباتی درنظر گرفت، اما هشدار می‌دهند دیگران نباید مدت زیادی را در فضای خانه شما بگذرانند.

می‌توانید برای خرید مواد غذایی، دارو و دیگر مایحتاجتان از دیگران کمک بخواهید یا از خدمات خرید و تحویل اینترنتی اسفاده کنید. هنگام سفارش، باید قید کنید که جنس خریداری شده در خارج از در خانه گذاشته شود (شخصا تحویل داده نشود).
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید