قصدم میانجیگری بود نه قتل

قصدم میانجیگری بود نه قتل

در ادامه علی و برادرش نیز مدعی شدند که به محض شروع درگیری از محل فرار کرده‌اند و شاهد ماجرای قتل نبودند. اما چند تن از متهمان دیگر اظهار داشتند که از شاهدان حادثه شنیده‌اند که محمد عامل قتل بوده است.

کد خبر : ۷۷۴۸۲
بازدید : ۱۲۳۸۹
قصدم میانجیگری بود نه قتل
متهم به قتل سابقه دار که یک هفته پس از آزادی از زندان در یک نزاع جمعی بار دیگر مرتکب قتل شده صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. این جنایت به‌دنبال یک نزاع جمعی در مهر سال ۹۶ در منطقه قلعه نو اتفاق افتاد و پسر جوانی کشته شد.
با شروع تحقیقات برای شناسایی قاتل مشخص شد این درگیری بر سر مدارک یک موتورسیکلت رخ داده است و چند ماه قبل از این حادثه پسری به‌نام علی موتورسیکلتش را به یکی از دوستانش به‌نام محمد جعفر فروخت. مدتی بعد نیز وی موتور را به دوستش به‌نام فردین داد.
این در حالی بود که تمام این معاملات به شکل قولنامه‌ای انجام شده بود و مدارک موتور در اختیار علی - فروشنده اول - بود به‌همین خاطر وقتی پلیس چندی بعد موتور را که در اختیار فردین بود توقیف کرد وی به محمد جعفر تلفن کرد و از او خواست مدارک را برایش بیاورد تا بتواند موتورش را پس بگیرد، محمد جعفر نیز در تماس با علی از او خواست مدارک موتور را به او بدهد.
بدین ترتیب علی مدارک را در اختیار آن‌ها قرار داد، اما قرار شد پس از ترخیص موتور مدارک را به او برگردانند. اما با گذشت یک ماه از این ماجرا خبری از مدارک نشد و هربار که با فردین تماس می‌گرفت وی حاضر به پس دادن مدارک نبود تا اینکه آخرین بار فردین به علی گفت: تا سند قطعی موتور به نامش نشود مدارک را پس نمی‌دهد.
در حالی که این ماجرا باعث اختلاف بین آن‌ها شده بود برادر علی به او گفت که یکی از دوستان فردین به‌نام محمد می‌تواند او را راضی کند تا مدارک را برگرداند.
به همین خاطر این دو برادر به سراغ محمد رفتند. وی که تازه یک هفته بود از زندان آزاد شده بود به علی قول داد مدارک را پس بگیرد، اما روز حادثه وقتی به سراغ فردین رفتند کار به درگیری کشید و در این میان برادر فردین به قتل رسید.

در ادامه تحقیقات شاهدان مدعی شدند محمد عامل قتل است و او بازداشت شد.

صبح دیروز نخستین جلسه محاکمه محمد در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در آغاز جلسه خانواده مقتول خواستار قصاص متهم شدند. در ادامه محمد در حالی که خود را بی‌گناه می‌خواند، گفت: من قاتل نیستم نمی‌دانم چه کسی این پسر را کشت. من تازه یک هفته بود که با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بودم.
وقتی ۱۶ ساله بودم با یکی از دوستانم کشتی می‌گرفتیم که او گردنش شکست و مرد. مرا دستگیر کردند و به زندان افتادم، اما بعد از چند سال مشخص شد که من قصد کشتن او را نداشتم و هنگام کشتی گرفتن این حادثه رخ داد، قضات هم سرانجام قتل را شبه عمد تشخیص دادند و مرا با قرار وثیقه آزاد کردند.
من سال‌ها در زندان سختی کشیدم و می‌دانستم که نباید سمت خلاف و جرم بروم، اما در این ماجرا قصدم وساطت و آشتی دادن دوستانم بود نه دعوا و قتل. وقتی به آنجا رفتیم دوستان فردین به ما حمله کردند. یک نفر با دسته چاقو به صورتم ضربه زد که عینکم افتاد و صورتم خونی شد چشمانم جایی را نمی‌دید، من نمی‌توانستم کسی را ببینم چه برسد که بخواهم بزنم.

در ادامه علی و برادرش نیز مدعی شدند که به محض شروع درگیری از محل فرار کرده‌اند و شاهد ماجرای قتل نبودند. اما چند تن از متهمان دیگر اظهار داشتند که از شاهدان حادثه شنیده‌اند که محمد عامل قتل بوده است.

بدین ترتیب قضات برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید